معرفی و دانلود کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر

عکس جلد کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر
قیمت:
۶۰۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر

اثری تاریخی، اجتماعی و سیاسی، که نتیجه‌ی برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت ایرانیان را در بستری تاریخ بررسی نموده است. محمدعلی همایون کاتوزیان در کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر، طی چهار مقاله، چندوچون مالکیت خصوصی و استقرار نظم و قانون در ایران معاصر را تحلیل می‌کند. شنیدن این کتاب گویا، پاسخ بسیاری از ابهامات تاریخی را درمورد وضع کنونی ایران، روشن خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر

برای رفع مشکلات امروزی و حل مسائل کنونی، نمی‌توان تنها به شناسایی معضلات اکتفا کرد. برای ریشه‌کن کردن این مسائل ابتدا لازم است آن‌ها را ریشه‌یابی کرده و نخستین عامل یا عوامل آن‌ها را تشخیص دهیم. در بسیاری از موارد، تحلیل بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را لزوماً باید از نظرگاهی تاریخی به بحث بنشینیم تا بتوانیم راه‌حلی جامع و قطعی را بیابیم و به کار بگیریم. البته هنگامی که بحث بر سر مشکلاتی باشد که به حوزه‌ی علوم انسانی مربوط هستند، دیگر نمی‌توان مرز دقیقی بین عوامل تاریخی، جامعه‌شناختی، اقتصادی و... قائل شد. در این حالت، بررسی همه‌جانبه‌ی رخدادهای منفی اولین گام برای مقابله با آن‌هاست.

محمدعلی همایون کاتوزیان از پژوهشگران به‌نام علوم انسانی که سال‌های فراوانی از عمر خود را صرف درس و بحث پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی و تاریخی ایران کرده، در کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر نیز، چهار مقاله را گردآورده که اگرچه هریک موضوع مستقلی دارند اما در نهایت قرار است به پاسخ یک سوال برسند: چرا در کشور ایران، برنامه‌ریزی‌های مالی و سیاسی چندان دوام نمی‌آورند و اصولاً چه چیزی موجب می‌شود به جای توسعه‌ی پایدار اقتصادی، صرفاً پیشرفت‌های مقطعی و کوتاه‌مدت را تجربه کنیم؟

در مقالات اول و دوم با علل شکست اقتصاد خصوصی و عدم تأمین امنیت آن از سوی سیاست‌های حاکم مواجه می‌شوید. چگونگی برخورد حکومت‌ها با اقتصاد خصوصی و نحوه‌ی ممانعت آن‌ها از انباشت سرمایه در این بخش از اقتصاد کشور، از دیگر موضوعات این مقاله‌هاست. در مقاله‌ی سوم سری به انقلاب مشروطه می‌زنید تا زمینه‌های شکل‌گیری آن، همین‌طور شکست‌ها و علل ناکامی‌های آن را بشناسید. این جنبش نیز که از فرهنگ مردم کوچه و بازار سرچشمه می‌گرفت، لاجرم مشکلات اجتماعی ایرانیان را نیز با خود به یدک کشید و در نتیجه، آن‌طور که از آن انتظار می‌رفت، موجبات آزادی سیاسی و قانونی مردم را فراهم نکرد.

مقاله‌ی چهارم نیز به سرگذشت و اقدامات ملک‌الشعرای بهار می‌پردازد. این بزرگ‌مرد که غالباً به سبب آثار گران‌سنگ ادبی‌اش در حافظه‌ی ایرانیان نقش بسته، از فعالان سیاسی زمانه‌ی خود بود و بررسی زندگی و شرح اندیشه‌های وی می‌تواند برای علاقه‌مندان تاریخ سیاسی ایران سودمند باشد. بهار به واسطه‌ی حضور پررنگی که در انقلاب مشروطه داشت، یکی از مقالات کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر را به خود اختصاص داده است.

عبدالله کوثری کتاب پیش رو را به فارسی برگردانده و نشر نی آن را به چاپ رسانده است. نشر صوتی استودیو نوار، این کتاب شنیدنی را با صدای تایماز رضوانی منتشر کرده.

کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه‌ی تاریخ، به‌ویژه تاریخ ایران، همچنین دانشجویانی که به پژوهش پیرامون تاریخ سیاسی ایران مشغول هستند، شنیدن کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر را از دست ندهند.

با محمدعلی همایون کاتوزیان بیشتر آشنا شویم

محمدعلی همایون کاتوزیان نویسنده، مورخ، اقتصاددان، اندیشمند علوم سیاسی، جامعه‌شناس و همچنین منتقد ادبی شهیر ایرانی است که در 26 آبان 1321، در تهران متولد شده و تاکنون آثار ارزشمندی در زمینه‌ی ایرانشناسی، جامعه‌شناسی و تاریخ ایران به نگارش درآورده.

او که در ایران بیشتر با عنوان «همایون کاتوزیان» و در خارج از کشور با اسم «هما کاتوزیان» شناخته می‌شود، تابه‌حال 25 کتاب در زمینه‌ی اقتصاد سیاسی و تاریخ معاصر ایران منتشر کرده. این پژوهشگر، هم‌اکنون در دانشکده‌ی مطالعات شرقی دانشگاه آکسفورد به تدریس و تحقیق مشغول است.

از آثار او می‌توان به کتاب‌های «ایدئولوژی و روش در اقتصاد»، «استبداد، دموکراسی و نهضت ملی»، «اقتصاد سیاسی ایران: از مشروطیت تا پایان سلسله پهلوی»، «آدام اسمیت و ثروت ملل» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر می‌شنویم

گویاترین کلام برای توصیف ماهیت کوتاه‌مدت جامعه ایران اصطلاح «خانه کلنگی» است. بیشتر این خانه‌ها بنایی است که بیش از سی (یا حتی بیست) ندارد و اغلب از شالوده و اسکلت مناسبی نیز برخوردار است. در مواردی معدود این خانه‌ها ممکن است فرسوده شده باشد و نیاز به مرمت داشته باشد، اما آنچه سبب محکومیت آن‌ها می‌شود و در نهایت، ساختمان را بی‌ارزش قلمداد می‌کند و فقط ارزش زمین را به حساب می‌آورد، این داوری است که معماری این ساختمان‌ها / و یا طراحی داخل آن‌ها بنا بر آخرین مد و پسند روز، کهنه شده است. بنابراین به جای نوسازی آن خانه و هر بنای دیگر و افزون بر سرمایه مادی موجود، کل آن ساختمان به دست مالک یا خریدار ویران می‌شود و بنایی جدید بر زمین آن بالا می‌رود.

از این روست که صاحب این قلم گاه برای توصیف جامعه کوتاه‌مدت ایران، آن را «جامعه کلنگی» نامیده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
مقاله اول - قسمت اول
15 دقیقه
مقاله اول - قسمت دوم
19 دقیقه
مقاله اول - قسمت سوم
18 دقیقه
مقاله دوم - قسمت اول
21 دقیقه
مقاله دوم - قسمت دوم
31 دقیقه
مقاله دوم - قسمت سوم
30 دقیقه
مقاله سوم - قسمت اول
27 دقیقه
مقاله سوم - قسمت دوم
21 دقیقه
مقاله سوم - قسمت سوم
30 دقیقه
مقاله چهارم - قسمت اول
37 دقیقه
مقاله چهارم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر
نویسنده
مترجمعبدالله کوثری
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
۶۰۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر

ب.ز
۱۴۰۲/۵/۶
دقیق و درست و عجیب و درد آور چرا در ایران ما در بسیاری بخشهای کشاورزی و صنعتی بزرگ در طول تاریخ به سه نسل پی در پی نمی‌رسیم. چرا خانه‌ای ۵۰ ساله در ایران کلنگی است و در نقاط دیگر دنیا ارزش تاریخی دارد یا آنرا بازسازی میکنند ولی ما دست به کلنگ داربم
nader sinaei
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
کتاب بسیار سطح پایینی داشت بیشتر روایت تاریخ معاصر بود تا جامعه شناسی توقع بیشتری داشتم فاقد هر گونه تحلیل بود
زینب زمانی
۱۴۰۲/۶/۳۱
مطالب آموزنده و مفید و در عین حال مختصر داشت و خوشحالم که به این اثر گوش دادم.
سجاددرگاهی
۱۴۰۳/۲/۵
تحلیلی هوشمندانه در تاریخ اجتماعی ایران
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر

برای دریافت کتاب صوتی ایران، جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.