معرفی و دانلود کتاب تازه وارد

عکس جلد کتاب تازه وارد
قیمت:
۹۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تازه وارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تازه وارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تازه وارد

مشکلاتی به درازای تاریخ برای یک تازه‌وارد... کتاب تازه وارد نوشته‌ی جری کرفت که موفق به دریافت جایزه‌ی نیوبری شده، داستان یک نوجوان سیاهپوست و دردسرهای او در مدرسه‌ی جدید را روایت می‌کند. اثر پیش رو برای مخاطبان نوجوان نوشته شده و نویسنده با نگاهی به تجربیات شخصی خود در دوران مدرسه، ماجرای قهرمان داستانش را بازگو می‌نماید.

درباره‌ی کتاب تازه وارد

معضل نژادپرستی قرن‌هاست که در کشورهای اروپایی و آمریکا ریشه دوانده و به نظر می‌رسد اگر چند قرن دیگر نیز بگذرد، از بین نخواهد رفت. چه چیز غیرمنطقی‌تر از تمسخر و آزار و اذیت یک نفر به خاطر رنگ پوست است؟ جری کرفت (Jerry Craft) نویسنده و تصویرگر آفریقایی‌تبار اهل آمریکا، در کتاب تازه‌وارد (New Kid) به معضل نژادپرستی پرداخته و ماجرای جردن بنکس، دانش‌آموز کلاس هفتم را بازگو می‌نماید. جری کرفت در نگارش و تصویرگری این کتاب، به نوعی به مرور خاطرات خود پرداخته و قهرمان داستانش را نوجوانی عاشق نقاشی و کشیدن کارتون توصیف کرده است. والدین جردن به جای این‌که او را به هنرستان بفرستند تا بتواند رؤیای خود را دنبال کند، در یک مدرسه‌ی خصوصی مشهور ثبت نامش می‌کنند. در این بین یک مشکل بزرگ وجود دارد: مدرسه تحت سیطره‌ی دانش‌آموزان سفیدپوست است و فقط یکی دو بچه‌ی رنگین‌پوست در آنجا حضور دارند.

کتاب تازه‌وارد به روایت دوپاره شدن زندگی جردن می‌پردازد و طولی نمی‌کشد که او خود را در میان دو دنیای کاملاً متفاوت سرگردان می‌بیند که قادر نیست در هیچ‌کدام از آن‌ها جای مناسبی برای خود بیابد: دنیای مدرسه و فرهنگ متفاوتش، و دوستان و محله‌ای که در آن زندگی می‌کند.نوجوانی به اندازه‌ی کافی مشکلات دارد، اگر غریبه بودن و رنگین‌پوستی هم به آن اضافه شود، کار به کجا خواهد رسید؟

کتاب تازه‌وارد با ترجمه‌ی مریم رئیسی توسط نشر پرتقال به چاپ رسیده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق کتابراه در اختیار نوجوانان علاقه‌مند به کتابخوانی قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب تازه‌وارد

  • برنده‌ی جایزه‌ی کورتا اسکات کینگ، 2019
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب نوجوانان Kirkus، 2019
  • اولین کتاب مصور گرافیکی برنده‌ی مدال نیوبری، 2020
  • شناخته شدن به عنوان یکی از پنجاه رمان گرافیکی برتر سال توسط پُلیگون
  • یکی از بهترین کتاب‌های کودکان و نوجوانان از دیدگاه نیویورک تایمز، 2019

نکوداشت‌های کتاب تازه‌وارد

  • سخن گفتن درباره‌ی تجربیات ناگفته‌ی بسیاری از دانش‌آموزان، خواندن این کتاب را تبدیل به امری الزامی می‌کند، خصوصاً برای گروه سنی نوجوانان. (بوک لیست)

  • کتاب تازه‌وارد به‌صورت همزمان ملایم است و خشن، بامزه و غمناک. بدون لحظه‌ای درنگ آن را به هر دانش‌آموز نوجوانی که می‌شناسید، هدیه دهید. (نیویورک تایمز)

  • این داستان جذاب روایتی معتبر از تجربه‌ی محصلان نوجوان و مشکلاتی‌ست که دانش‌آموزان رنگین‌پوست در محیط سفیدپوستان تجربه می‌کنند. (پابلیشرز ویکلی)

  • این داستان چیزی بیش از ماجرای تازه‌وارد بودن در یک مدرسه‌ی جدید است. کتاب تازه‌وارد به بررسی پیچیدگی‌های تنش‌های ریز و درشتی می‌پردازد که جردن در مواجهه با معلمان و همکلاسی‌هایش با آن‌ها دست به گریبان است. خواندنش به شدت توصیه می‌شود. (اسکول لایبرری ژورنال)

کتاب تازه‌وارد مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب تازه‌وارد به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های آمریکایی و کتاب‌های کمیک با محوریت مشکلات تحصیل و مدرسه پیشنهاد می‌شود.

با جری کرفت بیشتر آشنا شویم

جری کرفت کارتونیست، تصویرگر و نویسنده‌ی آفریقایی‌تبار اهل ایالات متحده، زاده‌ی 1963 است. او نیز مانند جردن، قهرمان داستان تازه‌وارد، دوران کودکی خود را در محله‌ی واشنگتن هیتس سپری کرد و موفق شد در سال 1984 از دانشکده‌ی هنرهای بصری فارغ‌التحصیل شود. جری کرفت دوازده سال با آژانس‌های تبلیغاتی همکاری کرد و در همان دوران اولین آثار کمیک او در پروژه‌های مارول کمیک و هاروی کمیک شکل گرفتند. عمده‌ی شهرت جری کرفت به خاطر هنرنمایی او در ستون کمیک «پسران مامانی (Mama’s Boyz)» است که سال‌های متمادی در چند نشریه‌ی معتبر به چاپ می‌رسید. کتاب مصور تازه‌وارد جوایز و افتخارات زیادی برای او به همراه آورد و در دنباله‌ی آن کتاب‌های «عملکرد کلاس (Class Act)» و «سفر مدرسه (School Trip)» را به نگارش درآورد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: جنگ هنر
فصل 2: مسیر رفت به ریوِردِیل و برگشت از آنجا
فصل 3: بازی‌های گرسنگی: می‌شه این‌قدر جِی رو مسخره نکنین؟
فصل 4: داستان آپر آپر وست‌ساید
فصل 5: زورآزمایی بین کفش فوتبال و دستکش دروازه‌بانی
فصل 6: جردن بنکس: سرباز روزهای غیرزمستانی
فصل 7: غذای چینی و فلسفه‌ی ارتباطات
فصل 8: صادره از بالاشهر منطقه‌ی جنوب
فصل 9: داستان جشن کوآنزا
فصل 10: نمایش ترسناک و خیس
فصل 11: زمین جیغ و فریاد
فصل 12: گروه راستگو
گروه 13: شروع یک نمایش مسخره
فصل 14: مردان رَد
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تازه وارد
نویسنده
مترجممریم رئیسی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات265
زبانفارسی
شابک978-600-462944-7
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تازه وارد

وانیا فراهانی
۱۴۰۳/۱/۲۱
عالیه خیلی جالب بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تازه وارد

برای دریافت کتاب تازه وارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.