معرفی و دانلود کتاب تاملی درباره‌ی رمان نوجوان در ایران

عکس جلد کتاب تاملی درباره‌ی رمان نوجوان در ایران
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاملی درباره‌ی رمان نوجوان در ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاملی درباره‌ی رمان نوجوان در ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاملی درباره‌ی رمان نوجوان در ایران

کتاب تاملی درباره‌ی رمان نوجوان در ایران نوشته‌ی آسیه ذبیح نیا، با توجه به اهمیت و نقش رمان نوجوان در ادبیات داستانی ایران، انواع نظریه‌ها و مشکلات آن و همچنین روش‌های نقد و بررسی رمان‌های نوشته شده برای نوجوانان را شرح می‌دهد.

در ایران باستان، توجه به نوجوان، با هدف آموزش و تعلیم او برای آینده و بزرگسالی پابرجا بود. ایرانیان باستان به نوجوانان بسیار احترام می‌گذاشتند و به آموزش و پرورش آن‌ها اهمیت زیادی می‌دادند و سال‌های بین هفت تا پانزده سالگی را سن شناخت عقلی می‌نامیدند. در این سال‌ها علاوه بر خواندن و نوشتن، سوارکاری، موسیقی، نواختن چنگ، ستاره‌شناسی و... را نیز به آن‌ها آموزش می‌دادند.

نوجوانی (Adolescence) دورۂ آغاز تجربه کردن شکل تازه‌ای از زندگی است. نوجوانی با تغییرات شگرفی در درون فرد همراه می‌باشد. تغییراتی که دنیای بیرونی او را نیز دستخوش تغییر و تحول می‌کند. ادبیات نوجوان شامل گروهی از کتاب‌ها می‌باشد که وجود آن‌ها به روابط فرضی‌شان با مخاطبی ویژه - یعنی نوجوان وابسته است.

نویسنده کتاب نوجوان باید داستان را به گونه‌ای بنویسد تا نوجوانان را به اثر خود جذب کند و با نوجوان ارتباط برقرار نماید. پس نویسنده به خواننده خود خواهد اندیشید و مخاطبی را تصور خواهد کرد. او به کمک گونه‌ای از شکل‌های روایی و گرایش‌ها، نیازهای خود را مطرح می‌کند و بی‌تردید همیشه از زبان برای ارائه خود به دنیا بهره می‌گیرد. بنابراین کتاب نوجوانان، بر سبک و ساختاری مبتنی است که یا در آن حسرت نویسنده برگذشته را می‌توان دید و یا به دنبال آموزش دادن به نوجوان می‌باشد.

رمان نوجوان با رمان بزرگسال تفاوت زیادی ندارد و عمده‌ترین تفاوت آن در حجم و مخاطب آن‌هاست. متن داستان نوجوانانه سرشار از پیام‌های اخلاقی و دستورالعمل‌های زندگی است.

در بخشی از کتاب تاملی درباره‌ی رمان نوجوان در ایران می‌خوانیم:

یکی از انواع جدید ادبی در زمینه رمان، رمان رشد و کمال است که رشد و شکل‌گیری شخصیتی را از کودکی (یا حتی گاهی از لحظه‌ای که متولد می‌شود) تا موقعی که پا به رشد و بلوغ می‌گذارد، نشان می‌دهد و سعی می‌کند که از ماهیت این جهان مطلع شود و به کشف معنوی و الگو در جهان دست زند و فلسفه‌ای برای زندگی بیابد و هنر خوب زیستن را بیاموزد و بعد گاهی حتی تا مرگ، دنبال می‌کنند. اولین رمان رشد و کمال را گوته نوشت. رمان‌های آرزوهای بزرگ و دیوید کاپرفیلد (که در آن‌ها سرگذشت فردی از کودکی تا بلوغ شرح داده می‌شود) چارلز دیکنز، رمان تربیت احساسات فلوبر ‌جزء رمان‌های رشد و کمال هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: جریان شناسی تأثیر آموزش در ایام نوجوانی
فصل دوم: رمان نوجوان ‌و انواع آن
فصل سوم: رمان کمال (Bildungsroman) نوجوان (مرحلۀ گذار از نوجوانی به بزرگسالی)
فصل ‌چهارم: رمان محلی نوجوان
فصل پنجم: رمان اجتماعی نوجوان
فصل ششم: رمان تاریخی نوجوان
فصل هفتم: ژانر فانتزی ‌در رمان نوجوان
فصل هشتم: رمان ماجرایی نوجوان
فصل نهم: رمان‌نوجوان با‌ درونمایۀ انقلاب‌اسلامی ایران
فصل دهم: رمان‌نوجوان با مضمون دفاع مقدس
فصل یازدهم: رمان اعترافی نوجوان
فصل دوازدهم: آرمان‌ شهر و پادآرمان‌ شهر در ادبیات داستانی نوجوان در ایران
فصل سیزدهم: یابش خواننده نهفته در متن در رمان نوجوان
فصل چهاردهم: رمان شبانی نوجوان
فصل ‌پانزدهم: مضمون «عشق» در رمان نوجوان
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاملی درباره‌ی رمان نوجوان در ایران
نویسنده
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-964-374-694-0
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات پارسی، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاملی درباره‌ی رمان نوجوان در ایران

شاداب حاتمی
۱۴۰۰/۱۲/۲
سلام مطالعه کتاب برای من بسیار مفید بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تاملی درباره‌ی رمان نوجوان در ایران

برای دریافت کتاب تاملی درباره‌ی رمان نوجوان در ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.