معرفی و دانلود کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق

عکس جلد کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق

کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق نوشته‌ی پدرام حکیم زاده، شما را با ویژگی‌های ادبیات کودک آشنا می‌کند تا به شکل سنجیده کتاب متناسب با کودکان خود را انتخاب و تهیه کنید. این اثر که ماحصل سه دهه تدریس در دانشگاه‌ها و تدوین مقالات مختلف است، با زبانی ساده و گویا جنبه‌های گوناگون موضوع را برای شما بیان می‌کند که می‌تواند به عنوان مرجعی مناسب برای مدرسین این درس نیز انتخاب شود. کتاب حاضر به مباحثی چون: بازی و کاربرد هنرهای نمایشی، بازی و روانشناسی، ارزش و اهمیت نمایش خلاق، پانتومیم و... می‌پردازد.

در بخشی از کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق می‌خوانیم

نمایش عروسکی در مشرق زمین متولد شده و سپس به غرب رفته است یعنی در اصل یک هنر شرقی است که متأسفانه این نمایش چون جنبه‌ هنر عام داشته هیچ‌جا ثبت نشده است. به همین سبب قرن‌های گذشته آن قدر برایش ارزش قایل نبوده‌اند که مثل و شعر و ادبیات آن را ثبت کنند. در اروپای قرون وسطی نمایش‌های عروسکی در میدان‌ها اجرا می‌شده و جنبه‌ شدیداً انتقادی داشته است. امروزه نمایش‌نامه‌هایی که از آن زمان موجود است.

نمایش‌نامه‌های تئاتری را به صورت عروسکی اجرا می‌کردند، اما نمایش‌نامه‌ای که به طور اختصاصی برای نمایش عروسکی نوشته شده باشد موجود نیست. نمایش عروسکی در اساس نمایش‌نامه نداشت. مانند نمایش‌های روحوضی مافی‌البداهه اجرا می‌شد، یعنی داستانی را بداهه‌سرایی می‌کردند.

در قرون وسطی مثل هر زمان دیگری مردم مشکلاتی داشتند و آن‌ها را از زبان عروسک‌ها بیان می‌کردند. مثلاً از زبان کارگر و کشاورز و این دو با هم گفتگو می‌کردند. در واقع این دو دردهای مردم را باز می‌گفتند. این نوع کار بسیار مورد توجه مردم بوده است. اما دولت‌ به سبب آنکه نمایش عروسکی را به رسمیت نمی‌شناختند، اجازه ثبت نمایش‌نامه‌های آن را هم نمی‌دادند و این نوع نمایش را پیش پا افتاده تلقی می‌کردند. همان گونه که امروز نمایش روحوضی را ثبت نمی‌کنند یا چندان توجهی به آن نمی‌شود.

نمایش عروسکی در اروپای قرون وسطی شروع شد. در ایران شواهدی دیده می‌شود. مثلاً در شعرهای خیام اشاره‌هایی است که نشان می‌دهد در آن زمان نمایش عروسکی یا چیزی شبیه آن داشته‌ایم. برای نمونه این مصراع که می‌گوید «ما لعبتکانیم و فلک لعبت باز» که این لعبت همان عروسک است و شاعر دستگاه خلقت را به کسی تشبیه کرده است. یا مثلاً اصطلاح ”فانوس خیال“ که در اشعار خیام هست اشاره دیگری است به نمایش عروسکی. یکی از نمایش‌های قدیمی عروسکی قصه‌” پهلوان کچل“ بوده است. در کشور ترکیه نمایش عروسکی بسیار قدیمی ومعروفی وجود دارد به نام ”قره قز“. ”قره قز“ قهرمانی است که در نمایش‌نامه‌های مختلف ایفای نقش می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
ویژگی‌های کتاب کودک
معیارهای سنجش قصه کودکان
مشخصات ظاهری قصه (شکل)
انواع قصه‌های کودکان
مفهوم تصویرگری و انواع آن
ویژگی‌های تصویرگر خوب و ابزارها برای تصویرگری
کتاب تصویری وانواع آن
انواع کتاب‌های تصویری
تاریخ ادبیات کودک‌ و نوجوان‌ ایران و جهان
تصویرسازی در کتاب‌های کودکانه دوره قاجار
عیدی‌سازی
کتاب‌های مکتب‌خانه‌ای
تاریخچه‌ی تصویرسازی در کتاب‌های درسی ایران
قصه‌گویی و داستان ‌خوانی در کلا‌س
طراحی داخلی فضاهای کتابخانه‌های کودکان ونوجوانان
بازی کودکان از نگاه پیامبر اسلام (ص)
روانشناسی بازی
تاریخچه بازی
نظریه‌های بازی
نظریه‌های بازی ازدیدگاهی دیگر
نقش بازی در رشد اجتماعی کودک
نقش بازی در رشد عاطفی کودک
انواع بازی کودکان
بازی‌های تقلیدی
بازی‌های نمایشی
بازی‌های نمادین
بازی‌های تخیلی
وسایل لازم برای بازی‌های تخیلی
بازی و روانشناسی
مهارت‌های بازی کردن
بازی و کاربرد هنرهای نمایشی
نمایش خلاق
نکات مهم در اجرای نمایش خلاق
ارزش و اهمیت نمایش خلاق
نمایش عروسکی
عروسک‌های انگشتی
پانتومیم
تخیل در نمایش‌هاى کودکان و نوجوانان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهر پدرام
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات163
زبانفارسی
شابک978-622-7646-03-0
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق

برای دریافت کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.