معرفی و دانلود کتاب تاوان کلمات

عکس جلد کتاب تاوان کلمات
قیمت:
۵۷,۳۷۵ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاوان کلمات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاوان کلمات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاوان کلمات

کتاب تاوان کلمات نوشته‌ی عبدالجبار کاکایی، یک مجموعه‌ی شعر خواندنی برای علاقه‌مندان به شعر و ادب است. اشعار این کتاب بن‌مایه‌ای اجتماعی دارند و لطافت و بی‌پیرایگی‌ آن‌ها به دل مخاطب می‌نشیند و صمیمیت میان کلمات آن احساس می‌شود.

درباره‌ی کتاب تاوان کلمات

عبدالجبار کاکایی از جمله شاعرانی است که در اشعارش سعی در بیان خواسته‌های مردم دارد و با بیان بن‌مایه‌های اجتماعی در این مسیر قدم برمی‌دارد. او همواره به‌جای استفاده از شعر نو و قالب‌های جدید به سنت‌های کلاسیک بسنده کرد و پیرو شیوه‌ی شاعرانی چون قیصر امین پور در اشعار کلاسیک است. کتاب تاوان کلمات مجموعه شعری جذاب و خواندنی ازاین‌دست است. عبدالجبار کاکایی در این مجموعه سعی کرده به مفاهیم گوناگونی بپردازد که نقطه‌ی تلاقی همه‌ی آن‌ها «مردم» است و شاعر در خلال این توجه به دیگران، زندگی خود را نیز روایت می‌کند.

شعر عبدالجبار کاکایی را باید در زمره‌ی اشعاری قرار داد که تقریبا همیشه مردم را در نقاط تاریخی متفاوت در نظر داشته است و آنچه نیاز مردم بوده را از زبان خودِ آن‌ها بیان کرده است؛ نه آنچه خود صلاح می‌دیده. شاعر در کتاب تاوان کلمات، از تجربه‌هایی سخن می‌گوید که از دیرباز آرزوی مردم بوده است؛ آرمان‌شهر مردم و شکوفایی اجتماعی و اقتصادی. او در این میان گاهی امیدوارانه تجربه‌ها و خواسته‌ها را بازتاب می‌دهد و گاه با حسرت. کاکایی در نگارش اشعارش به‌راحتی کلمات خود را پیدا کرده و منظورش را منتقل می‌کند. بیان او همچنان در کنار صراحت لحن و کلامش شاعرانه است و همین ویژگی مخاطب را برای خواندن اشعارش ترغیب می‌کند. کتاب تاوان کلمات را می‌توان اثری مهم دانست که شامل سروده‌های شاعر از ابتدای سال‌های پیروزی انقلاب تا سال‌های اخیر هستند.

کتاب تاوان کلمات نوشته‌ی عبدالجبار کاکایی توسط انتشارات نیستان عرضه شده و پیش روی شماست.

کتاب تاوان کلمات مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به علاقه‌مندان به شعر پارسی و قلم عبدالجبار کاکایی تقدیم می‌شود.

با عبدالجبار کاکایی بیشتر آشنا شویم

عبدالجبار کاکایی متولد 1342 در ایلام است. او همان ابتدای تولد به همراه خانواده خود به عراق مهاجرت کرد و قبل از تولد دوسالگی به ایران بازگشت. تا زمانی که دیپلم بگیرد در ایلام بود و در سال 1361 به تهران رفت. سپس در سال 1364 مدرک کاردانی و سپس در سال 1368 مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران اخذ کرد. پس از آن به‌منظور ادامه‌ی تحصیل در سال 1371 به دانشگاه آزاد مرکز تهران رفت و در سال 1373 مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی را دریافت کرد. کاکایی چندین سال است که در تهران سکونت دارد و کارمند رسمی وزارت آموزش‌وپرورش است، اما بیشتر درزمینه‌ی سرودن شعر، نقد و بررسی‌های ادبی، فعالیت در حوزه‌ی مطبوعات و اجرای برنامه‌های ادبی در صدا و سیما کار می‌کند. گفتنی است او ترانه‌ی بسیاری از تیتراژهای تلویزیونی مشهور را نیز سروده است.

در بخشی از کتاب تاوان کلمات می‌خوانیم

پرسیدی و شرحی به جز حال خرابم نیست
بیدارم و خاموش غیر از این جوابم نیست
زهری به غایت تلخ در رگ جای خون دارم
در خویش می‌پیچم گریز از پیچ و تابم نیست
فانوس سرگردان این شهرم، ولی افسوس
جانم برآمد از دهان و آفتابم نیست
تا شب هراسانم، غرورم هست و شورم نه
تا صبح بیدارم، خیالم هست و خوابم نیست
در پای خود می‌ریزم و خاموش می‌سوزم
پروای این اندوه بیرون از حسابم نیست
آن قدر نومیدم که وقت تشنگی حتی
ذوق توهم بین دریا و سرابم نیست
پنداشتی دریای آرامم، ولی از ترس
روحم تَرَک برداشت و دیدی حبابم نیست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاوان کلمات
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات255
زبانفارسی
شابک978-964-337-804-2
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاوان کلمات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تاوان کلمات

برای دریافت کتاب تاوان کلمات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.