معرفی و دانلود کتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه

عکس جلد کتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه
قیمت:
۱۷۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه

آتاناسیوس ترزیس در کتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه انواع استراتژی‌های دفاعی را از نظر یکی از معروف‌ترین مربیان فوتبال بیان کرده است. در این اثر با روش مربی‌گری دیگو سیمئونه و رازهای شکست‌ناپذیری و درخشش تیم او آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه

شاید تیم اتلتیکو مادرید، به سرمربی‌گری ‌دیگو سیمئونه، درخشان‌ترین تیم فوتبال جهان نباشد، اما بی‌شک جزو سرسخت‌ترین تیم‌ها محسوب می‌شود. این تیم خیلی زود با مدیریت قدرتمند او به قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات متعددی نائل شد و توانست رقبای بسیاری را پشت سر بگذارد. به اعتقاد دیگو سیمئونه راز قدرتمند شدن اعضای یک تیم از خود گذشتگی و تلاش جنگ‌جویانه در راه منافع و اهداف مشترک است. در کتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه (Diego Simeone Defending Tactics)، نوشته‌ی آتاناسیوس ترزیس (Athanasios Terzis)، با مجموعه‌تکنیک‌هایی که این مربی در هدایت تیم خود به کار گرفته است، بیشتر آشنا خواهید شد.

در این کتاب ضمن بیان شرایط تاکتیکی و تجزیه و تحلیل آن، یک جلسه‌ی تمرینی کامل برای هر شرایطی در نظر گرفته و در ضمن هر تمرین، نکات مربی‌گری ویژه بیان شده است. لازم به یادآوری است که تجزیه و تحلیل‌های کتاب با نظر به الگوهای تکرارشونده‌ی دیگو سیمئونه به عنوان سرمربی انجام پذیرفته. باید دانست در این اثر زمانی از یک تاکتیک به عنوان الگو یاد می‌شود که حداقل ده بار تکرار شده باشد.

درمجموع، در کتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه تمامی اقدامات، پاس‌ها و حرکات انفرادی و جاگیری بازیکنان در زمین بازی به طور کامل شرح داده شده است. به علاوه در بخش جلسه‌ی تاکتیکی، دستور انجام تمرینات و کاربردهای بازی‌ها به همراه محدودیت‌ها و نکات ویژه‌ی مربیگری در اختیار شما قرار دارد.

از جمله نمونه‌های تجزیه و تحلیل تاکتیکی موجود در کتاب حاضر باید به مراحل نحوه‌ی جاگیری مهاجمان در موقعیت دفاع و انواع واکنش‌های مناسب دفاعی اشاره کرد. کتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه را انتشارات حتمی با ترجمه‌ی روان علی خسروی زاده، هادی نوبری و عابد حقدادی منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به ورزش فوتبال قرار داده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت هست، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه مناسب چه کسانی است؟

مربیان فوتبال و فوتبالیست‌هایی که به دنبال یادگیری تاکتیک‌های متنوع در موقعیت‌های دفاع هستند، از جمله مخاطبان این کتاب‌اند. همچنین پژوهشگران حوزه‌ی ورزش می‌توانند از یافته‌های مستند و کاربردی این اثر استفاده کنند.

با آتاناسیوس ترزیس بیشتر آشنا شویم

آتاناسیوس ترزیس کارشناس تاکتیکی فوتبال است که تاکنون به‌عنوان مدرس به بسیاری از جلسات و همایش‌های مربی‌گری در سراسر جهان دعوت شده. او مدرک مربی‌گری A یوفا و کارشنارس ارشد مربی‌گری و بدنسازی دارد و از جمله عناوین حرفه‌ای‌اش باید به مدرس فدراسیون فوتبال یونان (HFF)، مربی‌ اسبق تیم‌های حرفه‌ای‌ در کشور یونان، بازیکن اسبق حرفه‌ای ‌فوتبال و... اشاره کرد.

آتاناسیوس کتاب‌های موفق بسیاری را در زمینه‌ی مربی‌گری فوتبال با همکاری انتشارات ساکر تیوتر نوشته است. انتخاب او به‌عنوان مربی سال اروپا (2012)، مربی سال لالیگا (2013، 2014 و 2016) و بهترین مربی باشگاهی جهان به انتخاب فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال تنها بخشی از افتخارات این چهره‌ی ورزشی محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه می‌خوانیم

جاگیری باز مدافعان کناری و جاگیری مدافعان مرکزی نزدیک به حریفان مستقیم خودشان تاکتیکی منطقی است. هنگامی‌که هافبک‌ها از ارسال پاس‌های عمق جلوگیری کنند، ارسال پاس بلند تنها راه رساندن توپ به مهاجمان است. این نوع پاس‌ها توسط مدافعان تیم اتلتیکو مادرید مانند گودین، خیمنز و ساویچ که در نبردهای هوایی عالی هستند به راحتی خنثی می‌شوند. علاوه‌بر این، چرخش پس از دریافت پاس بلند برای انجام بازی یک در مقابل یک برای مهاجمان بسیار دشوار است. بنابراین، مدافعان تیم اتلتیکو مادرید مجبور نیستند تا در هنگام بازی در مقابل 3 مهاجم در موقعیتی بسیار نزدیک به هم قرار بگیرند.

هنگام بازی در مقابل 4 بازیکن تیم حریف (2 مهاجم و 2 هافبک کناری) که در موقعیت جلو قرار دارند، مدافعان باید نزدیک به یکدیگر قرار بگیرند زیرا احتمال بیشتری وجود دارد که حریفان آن‌ها (با استفاده از بازیکنان بیشتر) از شکاف‌های موجود در بین آن‌ها یا فضای موجود در پشت سر آن‌ها استفاده کنند. با وجود فاصله کمتر بین مدافعان، آن‌ها می‌توانند به‌سرعت فضای موجود در پشت سر مدافع مرکزی را محدود کنند که به‌منظور یارگیری بازیکن از موقعیت خود خارج شده است و همچنین آن‌ها می‌توانند در صورت حرکت مهاجم برای دریافت توپ، چرخش و انجام بازی یک در مقابل یک به سرعت یکدیگر را پوشش داده و حمایت کنند. ممکن است که سازگاری با جاگیری مدافعان میانی درمقابل یک مهاجم برای بازیکنان آماتور و نیمه‌حرفه‌ای دشوار باشد. همان‌طور که در تجزیه و تحلیل‌های موجود در این کتاب نشان داده شده است، آن‌ها باید از بسیاری از جنبه‌های بازی از جمله شکاف‌های احتمالی و جاگیری هافبک‌های تیم حریف و غیره آگاه باشند.

فهرست مطالب کتاب

مرحله‌ی دفاع
شرایط تاکتیکی 1: جاگیری و حرکات دفاعی مهاجمان    
شرایط تاکتیکی 2: واکنش‌های دفاعی در زمان جاگیری نامناسب یکی از مهاجمان    
شرایط تاکتیکی 3: جاگیری مهاجمان به‌منظور آمادگی برای حمله متقابل    
شرایط تاکتیکی 4: جاگیری و حرکات دفاعی هافبک‌ها
شرایط تاکتیکی 5: جاگیری و حرکات دفاعی مدافعان    
شرایط تاکتیکی 6: جاگیری باز مدافعان کناری به منظور تحت فشار قرار دادن وینگرهای تیم حریف
شرایط تاکتیکی 7: کنترل فضای بزرگ بین مدافعان میانی و کناری    
شرایط تاکتیکی 8: جاگیری و حرکات دفاعی سد جلو    
شرایط تاکتیکی 9 : جاگیری و حرکات سد عقب برای کنترل مناطق کناری زمین    
شرایط تاکتیکی 10: کنترل پاس‌های ارسال شده به مناطق کناری زمین توسط سد عقب    
شرایط تاکتیکی 11: واکنش سد عقب بعد از جابه‌جایی گسترده مدافع میانی
شرایط تاکتیکی 12: واکنش‌های دفاعی سد عقب بعد از دریافت توپ توسط بازیکنان کناری تیم حریف    
شرایط تاکتیکی 13: چگونگی انجام دفاع توسط مدافعان میانی در مقابل حرکات مهاجمان تیم حریف (سد عقب)
شرایط تاکتیکی 14‌: انجام پرس از بالای زمین (از دروازه‌بان)     
شرایط تاکتیکی 15‌: انجام پرس پس از پاس دروازه‌بان    
انتقال از حمله به دفاع
شرایط تاکتیکی 1: حفظ برتری عددی در عقب زمین در زمان بازی‌سازی    
شرایط تاکتیکی 2: انتقال منفی پس از از‌دست‌دادن مالکیت توپ از یک پاس بلند    
شرایط تاکتیکی 3: انتقال منفی پس از از‌دست‌دادن مالکیت توپ در هنگام تعویض بازی    
شرایط تاکتیکی 4: پرس متقابل پس از از‌دست‌دادن مالکیت توپ در هنگام انجام بازی ترکیبی    

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه
نویسنده
مترجمعلی خسروی زاده، هادی نوبری، عابد حقدادی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات257
زبانفارسی
شابک978-600-355-652-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه

برای دریافت کتاب تاکتیک‌های تدافعی دیگو سیمئونه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.