معرفی و دانلود کتاب تجارت فارکس: راهنمای جامع برای مبتدیان جهت یادگیری قلمرو معاملات فارکس از A-Z

عکس جلد کتاب تجارت فارکس: راهنمای جامع برای مبتدیان جهت یادگیری قلمرو معاملات فارکس از A-Z
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تجارت فارکس: راهنمای جامع برای مبتدیان جهت یادگیری قلمرو معاملات فارکس از A-Z و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجارت فارکس: راهنمای جامع برای مبتدیان جهت یادگیری قلمرو معاملات فارکس از A-Z و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجارت فارکس: راهنمای جامع برای مبتدیان جهت یادگیری قلمرو معاملات فارکس از A-Z

کتاب تجارت فارکس: راهنمای جامع برای مبتدیان جهت یادگیری قلمرو معاملات فارکس از A-Z نوشته‌ی اولیور موریسون، این بازار غیرمتمرکز و بین‌المللی را معرفی می‌کند و شیوه‌ی معامله‌گری در آن را گام‌به‌گام می‌آموزد. این راهنما مبانی اساسی فارکس را توضیح می‌دهد، کارگزاران آن را معرفی می‌کند، انواع آنالیزها و استراتژی‌های آن را شرح می‌دهد و در نهایت از این می‌گوید که چطور با مدیریت ریسک و جلوگیری از خطاهای رایج می‌توان موفق شد.

درباره‌ی کتاب تجارت فارکس

در سال‌های منتهی به جنگ جهانی دوم، خیلی کشورها از جمله آمریکا درگیر رکود و بحران‌های مالی بودند. وقوع جنگ هم به این مشکلات دامن زد و بحران‌ها را عمیق‌تر کرد. در نتیجه‌ی همین وضعیت بود که اکثر کشورهای بزرگ در سال‌های پایانی جنگ تصمیم گرفتند به یک توافق جامع دست یابند. هدف آن‌ها تشکیل یک سیستم مالی مشترک بود که بتواند اقتصاد دنیا را بهبود دهد و پایدار کند. برنامه‌ی برتون وودز نتیجه همین توافق بود. چون آمریکا اقتصادی بهتر و ارزی قدرتمندتر داشت، تصمیم بر این شد که دلار این کشور به‌عنوان محور سیستم مالی جدید قرار بگیرد. به دنبال آن ارز دیگر کشورها هم با دلار پیوند برقرار کردند و ارزش‌شان به‌تناسب آن سنجیده شد. برتون وودز به خاطر دخالت و نظارت سخت‌گیرانه در دهه‌ی 1970 شکست خورد.

به دنبال آن توافق برتون وودز دو شکل گرفت که منعطف‌تر بود. در این توافق ارزهای خارجی الزاماً با دلار سنجیده نمی‌شدند، بلکه می‌توانستند شناور باشند و خود را با ارزهای دیگر هم تنظیم کنند. در همین زمان بود که بازاری تحت عنوان فارکس شکل گرفت و به‌مرور توسعه یافت. این بازار غیرمتمرکز با هدف معامله‌ی ارزها شکل گرفت. در این تجارت معامله‌گرها می‌توانستند هر ارزی را به‌راحتی بخرند و بفروشند و به سود برسند. این بازار ظرف چند دهه به اکثر کشورها راه یافت و چنان رشد کرد که امروز برآورد می‌شود حجم معاملات روزانه‌ی آن بیش از 5 تریلیون دلار است. این شرایط باعث شده که خیلی‌ها وسوسه شوند به آن وارد گردند و معامله کنند. اما پیش از هر چیز باید در مورد آن دانش کافی داشت و آگاهانه به آن وارد شد. کتاب تجارت فارکس (Forex Trading) نوشته‌ی اولیور موریسون (Oliver Morrison) یکی از منابع خوب و جامع برای آشنایی با این بازار بزرگ و بین‌المللی است. این راهنما می‌کوشد به‌ تمامی جوانب فارکس بپردازد و مفاهیم و مبانی آن را به‌تفصیل توضیح دهد.

معرفی و دانلود کتاب تجارت فارکس: راهنمای جامع برای مبتدیان جهت یادگیری قلمرو معاملات فارکس از A-Z

بازار فارکس به شکل غیررسمی و غیرمدرن پس از توافق برتون وودز شکل گرفته بود و وجود داشت. اما پیشرفت تکنولوژی در دهه‌ی 1970 و رشد تلفن و تسهیل روابط باعث شد، این بازار به‌صورت رسمی پا به عرصه بگذارد. تحول دوم فارکس در دهه‌ی 1990 بود. پیدایش کامپیوتر و اینترنت باعث شد تعداد معامله‌گران افزایش یابد و حجم معاملات بسیار بیشتر شود. از طرف دیگر، شیوه‌ی تجارت هم تغییر کرد. حالا بسیاری از مؤسسات مالی بزرگ و بانک‌ها و شرکت‌های بیمه و شرکت‌های چندملیتی هم به فارکس وارد شدند و سعی کردند ارز معامله کنند و به سود برسند. سود مالی زیاد از مزیت‌های اصلی این بازار است ولی ریسک آن هم بسیار بالاست. به همین خاطر خیلی از کارشناسان معتقدند کسانی که با آنالیز و ارزیابی ریسک آشنایی ندارند، نباید سریع وارد آن شوند. چون احتمال شکست و از دست دادن سرمایه وجود دارد.

در همین راستا، اولیور موریسون در کتاب تجارت فارکس: راهنمای جامع برای مبتدیان جهت یادگیری قلمرو معاملات فارکس از A-Z شیوه‌های تجزیه‌وتحلیل بازار را توضیح می‌دهد و استراتژی‌های معاملاتی را می‌آموزد. همین‌طور در مورد روانشناسی فارکس و خطاهای رایجی که در آن رخ می‌دهد صحبت می‌کند. موریسون به انواع معاملات و کارگزارها هم اشاره می‌کند و از این می‌گوید که چطور با مدیریت ریسک می‌توان به سود رسید.

کتاب تجارت فارکس: راهنمای جامع برای مبتدیان جهت یادگیری قلمرو معاملات فارکس از A-Z را انتشارات تی تی پول با ترجمه‌ی ولی بریم نژاد منتشر کرده است.

کتاب تجارت فارکس برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که قصد دارند وارد بازار فارکس شوند و در آن سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند پیش از هر اقدامی این راهنما را مطالعه نمایند.

در بخشی از کتاب تجارت فارکس: راهنمای جامع برای مبتدیان جهت یادگیری قلمرو معاملات فارکس از A-Z می‌خوانیم

همه با هدف کسب درآمد وارد بازار فارکس می‌شوند. اما همه به هدف کسب درآمد نمی‌رسند. برخی از معامله‌گران به سطح میانی می‌رسند و شکست می‌خورند و برخی دیگر درست پس از ورود به بازار، بازار را ترک می‌کنند. برخی از معامله‌گران علی‌رغم مشکلات و خطرات همچنان به معامله در بازار فارکس ادامه می‌دهند. نظر شما در مورد آن معامله‌گران چیست؟ خوب، ممکن است کسانی که در بازار ماندگار بوده‌اند، اهداف خوبی برای موفقیت در معامله داشته باشند و کسانی که نتوانستند در بازار بمانند، فکر نمی‌کردند بتوانند درآمد کسب کنند. به یاد داشته باشید، در هنگام تعیین یک هدف، باید نیت‌های خالص برای موفقیت در آن داشته باشید. لازم نیست تنها به سود بپردازید. در عوض، شما باید در مورد موفقیت نیز فکر کنید.

اما چیزی هست که من در بالا اشاره نکردم. بله، اشتباهات معامله. بیشتر معامله‌گران تازه‌کار که بازار را نیمه‌کاره رها می‌کنند، اشتباهات معاملاتی زیادی انجام می‌دهند. در واقع، فارکس یک بازار سودآور است، بنابراین حتی یک اشتباه کوچک می‌تواند به شکست‌های شدید منجر شود. از این رو، دقیقاً مانند سایر بازارهای صنعت مالی، شما باید چند دستورالعمل را برای موفقیت در تجارت فارکس دنبال کنید اما متأسفانه مبتدیان صبر ندارند تا قبل از ورود به بازار دستورالعمل‌ها را مطالعه کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تاریخچه
اندازه بازار
فصل دوم: مبانی فارکس
پول‌های رایج (ارزها)
حرکت
فصل سوم: کارگزاران فارکس
فصل چهارم: معامله در برابر سرمایه‌گذاری
فصل پنجم: اصول معامله
فصل ششم: مدیریت انتظارات
فصل هفتم: تحلیل فارکس
مقدمه‌ای بر تحلیل
تحلیل بنیادی
فصل هشتم: استراتژی‌های اصلی معامله
معامله بلندمدت
معاملات کوتاه‌مدت یا نوسانی (سوینگ)
فصل نهم: سکوهای معاملاتی
فصل دهم: اشتباهات رایج در معاملات
فصل یازدهم: مزایای تجارت فارکس
فصل دوازدهم: روانشناسی تجارت فارکس
فصل سیزدهم: چگونه در تجارت فارکس موفق شویم
نتیجه
رفرنس‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجارت فارکس: راهنمای جامع برای مبتدیان جهت یادگیری قلمرو معاملات فارکس از A-Z
نویسنده
مترجمولی بریم نژاد
ناشر چاپیانتشارات تی تی پول
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات122
زبانفارسی
شابک978-600-8296-46-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تجارت فارکس: راهنمای جامع برای مبتدیان جهت یادگیری قلمرو معاملات فارکس از A-Z

برای دریافت کتاب تجارت فارکس: راهنمای جامع برای مبتدیان جهت یادگیری قلمرو معاملات فارکس از A-Z و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.