معرفی و دانلود کتاب مسافر تهران: یادبود استاد فرامرز پایور

عکس جلد کتاب مسافر تهران: یادبود استاد فرامرز پایور
قیمت:
19000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مسافر تهران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مسافر تهران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مسافر تهران: یادبود استاد فرامرز پایور

کتاب مسافر تهران، دربردارنده‌ی خاطرات حسین همت آبادی از سال‌ها هم‌نشینی و همکاری با استاد فرامرز پایور است. همت آبادی که از دوران جوانی در کلاس‌های سنتور پایور شرکت می‌کرد، از نزدیک‌ترین شاگردان و همراهان و همین‌طور از میراث‌داران مکتب نوازندگی او به شمار می‌رود. در این کتاب، دست‌نوشته‌ها، بروشور کنسرت‌ها و عکس‌های منتشرنشده‌ی پایور نیز گردآوری شده است.

درباره‌ی کتاب مسافر تهران

فرامرز پایور (1311-1388) از پیشروان و مهمترین چهره‌های موسیقی قرن اخیر ایران است. او آهنگساز، ردیف‌دان، استاد و نوازنده‌ی چیره‌دست سنتور بود. پایور از شاگردان ابوالحسن صبا و پس از آن دوامی، معروفی و نورعلی‌خان برومند بود. او در جوانی برای ادامه‌ی تحصیل به انگلستان رفت و چند سالی را در آنجا سپری کرد. پس از گرفتن دانشنامه از کمبریج، به کشور بازگشت و با بزرگ‌ترین موسیقی‌دان‌های کشور شروع به همکاری نمود؛ هنرمندانی همچون پرویز یاحقی، عبدالوهاب شهیدی، حسن ناهید و رحمت‌اله بدیعی.

پایور بعدها با نسل جدیدتر خوانندگان و نوازندگان کشور آشنا شد و قطعات ماندگاری خلق کرد. شناخته‌شده‌ترین آثار او، آلبوم‌های بت چین، خلوت‌گزیده، راز دل و انتظار دل است که حاصل همکاری‌اش با محمدرضا شجریان بود. او همین‌طور چندین اجرا با شهرام ناظری داشت و آلبوم دل شیدا را در کنار او تولید کرد. از فرامرز پایور تاکنون ده‌ها آلبوم موسیقی منتشر شده که بخشی از میراث فرهنگی و موسیقایی ایران هستند. او کتاب‌های زیادی برای آموزش سنتور و گوشه‌های آن و ردیف‌های آوازی تألیف نموده که آثاری معتبر و مهم محسوب شده و در کلاس‌های موسیقی تدریس می‌شوند. زنده‌یاد پایور شاگردان زیادی را پرورد که اکنون نوازندگان و آهنگسازهای سرشناسی هستند. ازجمله‌ی ایشان، حسین همت آبادی است که درحال‌حاضر از میراث‌داران مکتب فرامرز پایور محسوب می‌شود. او که از دوران جوانی در کنار پایور حضور داشته، تأثیر زیادی از منش و شخصیت حرفه‌ای و خصوصی استادش گرفته. همت آبادی در کتاب مسافر تهران، خاطراتش از سال‌ها کلاس درس، هم‌نشینی و همکاری حرفه‌ای با پایور را گردآوری کرده و در اختیار علاقمندان هنر موسیقی قرار داده است. این کتاب یادبودی برای استاد پایور و ستایشگر هنر و شخصیت ارزنده‌ی اوست.

حسین همت آبادی خاطراتش را از لحظه‌ای آغاز می‌کند که در قطار نیشابور به تهران نشست. او که اصالتاً اهل نیشابور است، دوره‌های ابتدایی و آشنایی با سنتور را نزد پرویز مشکاتیان گذارند. پس از آن برای دوره‌ی پیشرفته‌تر، به تهران و نزد پایور می‌رود. آشنایی این دو کم‌کم به پیوند دوستی تبدیل می‌شود و بیش از دو دهه دوام می‌یابد. او در کتاب مسافر تهران نحوه‌ی ثبت‌نام در کلاس استاد و همین‌طور اولین ملاقاتشان را شرح می‌دهد. پس از چند سال، او گروه همت را پایه‌گذاری می‌کند و با همراهی پایور برنامه‌های مشترکی را در نقاط مختلف کشور برگزار می‌نماید. در این کتاب، علاوه بر مرور خاطرات، دست‌نوشته‌هایی از استاد پایور و همین‌طور عکس‌های منتشرنشده‌ای ایشان نیز گنجانده شده است.

کتاب مسافر تهران را نشر تی‌تی‌پول به چاپ رسانده.

کتاب مسافر تهران برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی اثر حاضر را به علاقه‌مندان موسیقی سنتی ایرانی و همچنین دوستداران کتاب‌های خاطرات پیشنهاد می‌کنیم.

با حسین همت آبادی بیشتر آشنا شویم

حسین همت آبادی (متولد 1341) نوازنده و مدرس ساز سنتور است. او از شاگردان پرویز مشکاتیان و فرامرز پایور بود و سابقه‌ی همکاری با حسین دهلوی را دارد. همت آبادی سرپرست گروه موسیقی همت است و تاکنون کنسرت‌های بسیاری را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده.

در بخشی از کتاب مسافر تهران می‌خوانیم

یکی دیگر از خصوصیات برجسته استاد پایور، اصرار در مورد قرار سر‌ وقت، در تمرینات گروهی و ملاقات‌های شخصی بود و همیشه تأکید می‌کردند در چنین موقعیت‌هایی باید ده دقیقه قبل از قرار در محل حضور پیدا کنید تا بتوانید رأس ساعت، زنگ درب را به صدا در بیاورید. روزی که صحبت از موارد فوق و وعده و قرار بود این خاطره را از مرحوم استاد حسین تهرانی نقل کردند، استاد پایور گفتند: یک روز که همه‌ی اعضاء گروه دور هم جمع و منتظر رسیدن آقای تهرانی بودیم تا بیایند و تمرین ارکستر را شروع کنیم، ایشان بعد از تأخیر زیاد، سراسیمه و هراسان وارد شدند و من که نگران بودم، بدون اینکه وارد جزئیات شوم، گفتم آقای تهرانی چی شده؟ چرا آشفته‌اید؟ آقای تهرانی بعد از عذر‌خواهی گفتند: داشتم آماده می‌شدم که به تمرین برسم، دستم به سماوری که روشن بود خورد، بچه خواهرم نیز در کنار سماور خوابیده بود، که من حرف ایشان را قطع کردم و با دلهره و ترس پرسیدم، چی شد؟ برای بچه اتفاقی افتاد؟ آقای تهرانی آهی کشید و گفت نه خدا رحم کرد، آب سماور به طرف دیگری برگشت و خوشبختانه به بچه آسیبی نرسید، همگی گفتند خداروشکر، من گفتم آقای تهرانی، کمی آرام بگیر تا تمرین را شروع کنیم.

سپس آقای پایور در ادامه گفتند. از ماجرای سماور و بچه ماه‌ها گذشت تا روزی دیگر اعضاء ارکستر دور هم جمع شده بودیم و منتظر بودیم که آقای تهرانی هم بیایند تا تمرین دیگری را شروع کنیم. بعد از تأخیری نه چندان طولانی ایشان مضطرب و ناراحت وارد شدند، دیدم آقای تهرانی خیلی ناراحت و دلخور هستند و مرتب سر خود را به این طرف و آن طرف حرکت می‌داد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیش‌گفتار
فصل اول: آغاز سفر
فصل دوم: ثبت‌نام در کلاس
فصل سوم: اولین ملاقات با استاد پایور
فصل چهارم: آغاز زندگی مشترک
فصل پنجم: اولین کنسرت استاد
فصل ششم: دوری از استاد
ضمیمه‌ها
الف - دست‌نوشته استاد فرامرز پایور برای حسین همت آبادی
ب - خاطراتی از هم‌نشینی با استاد پایور
ج - اسامی شاگردان خاص حسین همت آبادی که با مکتب استاد پایور تربیت شدند
د- بروشور کنسرت‌های گروه همت با همراهی استاد پایور در نقاط مختلف ایران
ه- عکس و تصاویر منتشر‌نشده از استاد فرامرز پایور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مسافر تهران: یادبود استاد فرامرز پایور
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات تی تی پول
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-8296-20-1
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک
19000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مسافر تهران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مسافر تهران

برای دریافت کتاب مسافر تهران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.