معرفی و دانلود کتاب تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم

عکس جلد کتاب تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم

ویلی وبر و سیموس یاناس در کتاب تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم می‌کوشند تا با توجه به اصول سنتی و بومی گذشته راه‌گشای ساخت یک معماری درست و سازگار با شرایط اقلیمی باشند.

درباره کتاب تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم:

امروزه تغییرات سریع و رو به رشد در زندگی مردم، دنیای معماری را نیز دستخوش تحولات شگرفی کرده، به طوری که در حال حاضر سبک‌های مختلف و جدید بسیاری از طراحی معماری و مرمت ظهور کرده ‌است. معماری معاصر تفاوت‌های زیادی با معماری سنتی دارد، معماری مدرن ضمن اینکه شرایط فعلی و نیاز‌های حال حاضر بشر را در نظر می‌گیرد از نظریات و داوری‌های معماری سنتی نیز استفاده می‌کند.

جهان معماری همواره به معماری سنتی و بومی، علاقه جدی دارد. بیشتر پژوهش‌های موجود در رابطه با معماری سنتی یا بومی، از نگرش مردم‌شناسی یا باستان‌شناسی پیروی کرده‌اند؛ این در حالی‌ است که آثار مربوط به طراحی آب و هوایی و معماری پایدار، خواهان مراجعه به اصول معاصر هستند و پیشینه‌های خود را بدون مراجعه مستقیم به تجارب گذشته، بیان می‌کنند.

اکنون ویلی وبر (Willi Weber) سیموس یاناس (Simos Yannas) در کتاب تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم (Lessons from vernacular architecture) می‌کوشند تا راه‌حل‌های مناسب فنی و اجتماعی ارائه ‌شده توسط معماری بومی و سنتی را به‌ تفصیل مورد تجزیه ‌و تحلیل قرار دهند. همچنین با استفاده از مطالعات موردی بین‌المللی، به جنبه‌های طراحی محیطی معماری سنتی با توجه به عوامل آب و هوایی نیز پرداخته شده است.

در حقیقت این کتاب از معماری سنتی و بومی استفاده کرده و آن‌ها را به عنوان الهام‌بخش ساختمان‌های جدید ارائه می‌دهد.

کتاب تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم مناسب چه کسانی است:

خواندن این کتاب به تمام دانشجویان و پژوهشگران معماری، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم می‌خوانیم:

پرتوی خورشید در سانتورینی بسیار قوی است؛ این امر مخصوصاً در تابستان‌ها زمانی که ابرها برای بیش از دو ماه ناپدید می‌شوند، مشهود است. سطوح خارجی که قبل از عید پاک سفید می‌شوند میزان پرتوهایی که به فضای داخلی وارد می‌شوند را کاهش می‌دهد. در همان برهه زمانی، فضای خارجی بسیار غیرقابل تحمل می‌شود که این امر نه فقط به خاطر گرمای خورشید بلکه به سبب آسمان است و از آن نشأت می‌گیرد؛ بلکه به سبب گرمای بازتابی است که از سطوح روشن شدۀ اطراف به ویژه از کف پیاده رو با رنگ روشن منعکس می‌شود. تابش کور کننده و گرمای منتشر شده از حجم گرم شده، آسایش را از ساکنان می‌گیرد که این امر حتی بعد از غروب خورشید نیز ادامه می‌یابد. باد شمالی که یک باد تابستانی هم محسوب می‌شود، شاید آسایش و راحتی را به دنبال داشته باشد؛ اما لازم به ذکر است که این باد قدرت زیادی ندارد.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: جنبه‌های اقلیمی معماری بومی
بخش 2: معماری بومی به عنوان مدل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم
نویسنده،
مترجممرضیه آزاد ارمکی، رضوانه اصغری
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات305
زبانفارسی
شابک978-622-96861-4-0
موضوع کتابکتاب‌های معماری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم

mansour najafi
۱۴۰۰/۸/۱۸
بطور کلی بررسی کرده‌ام و بنظرم خیلی مفید است و مطالب ارزنده‌ای دارد. باید دقیقتر بخوانم و در تحقیقاتم از آن استفاده کنم.
ندا غفاری
۱۴۰۱/۵/۲۵
بی نهایت عالی و کاربردی برای معماران از هر زیر شاخه‌ای که هستن
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم

برای دریافت کتاب تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.