معرفی و دانلود کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

عکس جلد کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

جان مورفی یکی از برجسته‌ترین چهره‌ها در تحلیل تکنیکال است. او در سال 1985 کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه را نوشت که در همان زمان به یکی از کتاب‌های پرفروش حوزه‌ی بازارهای مالی تبدیل شد. او کتاب خود را از همان زمان در چاپ‌های مختلف به‌روز کرد تا خوانندگان خود را با مفاهیم جدیدی آشنا کند. شما با مطالعه‌ی چنین کتابی دیدی جامع و کامل نسبت به حوزه‌ی تحلیل تکنیکال به دست می‌آورید.

درباره‌ی کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

به نظر شما، آیا سرمایه‌گذاری در بورس ریسک بالایی دارد؟ آیا یک بار این کار را انجام و سرمایه‌ی خود را از دست داده‌اید؟ آیا بعضی از افراد به شما گفته‌اند که برای ورود به بورس و بازار سرمایه نیاز دارید که اصول اولیه‌ی کار را یاد بگیرید؟ در واقع آشنا شدن با چم‌وخم بازارهای مالی، شما را در برابر هر مشکلی مصون می‌کند. اگر می‌خواهید یکی از مهم‌ترین موضوعات را برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر بورس فرابگیرید، لازم است با یکی از کتاب‌های مهم این حوزه آشنا شوید. کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه (Technical Analysis of the Financial Markets) شاید همان چیزی باشد که به دنبالش هستید.

اگر قصد دارید در بورس فعالیت کنید و خودتان کار خرید و فروش سهام را انجام دهید، لازم است پیش از انتخاب کردن یک شرکت، وضعیت آن را تحلیل و بررسی کنید. مهارت تجزیه و تحلیل مهم‌ترین مهارتی است که هر سرمایه‌گذار موفقی باید بر آن مسلط باشد. بسیاری از تحلیلگران بازارهای سرمایه اذعان کرده‌اند که کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه یکی از اولین کتاب‌هایی است که هر فرد علاقه‌مند به این حوزه باید بخواند.

اما تحلیل تکنیکال چیست؟ همه‌ی ما این جمله‌ی معروف را شنیده‌ایم که تاریخ تکرار می‌شود. این موضوع در بازارهای مالی نیز صدق می‌کند. «گذشته، چراغ آینده است.» این جمله را تحلیلگران فنی یا تکنیکال بسیار تکرار می‌کنند. در واقع روند نوسانات قیمت سهام در گذشته، قیمت آن را در آینده نیز مشخص می‌کند. بر اساس نظر جان مورفی (John Murphy) در کتاب حاضر، تحلیل تکنیکال پیش‌بینی قیمت سهم در آینده بر اساس اتفاقات گذشته است. اما سرمایه‌گذاران باید از چه ابزارهایی برای تحلیل تکنیکال استفاده کنند؟ آن‌ها از نمودارها و روابط ریاضی بهره می‌برند و با توجه به نوسانات گذشته‌ی قیمت سهام،‌ قیمت آن را در آینده پیش‌بینی می‌کنند. اگر قیمت سهم در آینده نسبت به قیمت‌ کنونی‌اش بیشتر بود، آن سهام را می‌خرند و اگر کمتر بود، سهام را می‌فروشند.

شاید در نگاه اول همه چیز ساده به نظر برسد؛ اما اصطلاحات و نمودارهای دخیل در این روند که در کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه آمده است، این مفهوم را کمی پیچیده می‌کند. برای همین جان مورفی سعی کرده است تمام آن چه را که باید بدانید، در 18 فصل توضیح دهد. بدیهی است که نمودارها و تصاویر نقش مهمی در این کتاب دارند. یکی از نقاط قوت کتاب فصل پایانی آن است که در آن خلاصه‌ی مفاهیم مهم در تحلیل تکنیکال شرح داده شده‌اند.

انتشارات نبض دانش کتاب تحلیل تکنیکال در بازارهای سرمایه را با ترجمه‌ی علیرضا کشاورز باحقیقت چاپ کرده است.

نکوداشت‌های کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

  • اگر کسی بخواهد فقط یک کتاب در مورد تحلیل تکنیکال بخواند، باید کتاب جان مورفی را انتخاب کند. (روزنامه‌ی شرکت Knight Ridder)

  • یکی از راه‌های شروع تحلیل تکنیکال،‌ خواندن یک کتاب خوب در این زمینه است. یکی از کتاب‌های موردعلاقه‌ی من کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه است که جان مورفی آن را بسیار جامع نوشته و هر کسی می‌تواند آن را بخواند. (رالف آکامپورا، مدیر عامل شرکت Prudential Securities)

  • کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه از همان زمانی که منتشر شد، به کتاب مقدس تحلیلگران تکنیکال تبدیل شد. این کتاب مرجعی عالی برای یادگیری نمودارهای سنتی و عوامل مؤثر بازار سرمایه است. (آلن نورث‌کات، نویسنده‌ی کتاب معامله‌ی کوتاه‌مدت)

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه برای چه کسانی مناسب است؟

فعالان در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، بازارهای مالی و... با مطالعه‌ی کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه، با مبانی و اصول تحلیل تکنیکال و بررسی نمودارها به‌طور جامع آشنا می‌شوند.

با جان مورفی بیشتر آشنا شویم

جان جی. مورفی بعد از فارغ‌التحصیلی از رشته‌ی هنر آزاد، در جستجوی موقعیتی در وال استریت بود. او بعد از کار در شرکت‌های متعدد در جایگاه‌های مختلف مرتبط با بورس و اقتصاد، مدرس دوره‌هایی در مؤسسه‌ی مالی نیویورک شد. جان مورفی، یکی از مهم‌ترین تحلیلگران تکنیکال در سراسر جهان، نزدیک به سه دهه است که در این عرصه فعالیت می‌کند. او به مدت هفت سال تحلیلگر تکنیکال شبکه‌ی تلویزیونی CNBC بود. جان مورفی علاوه بر کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه، سه کتاب دیگر نیز به نام‌های «تحلیل تکنیکال بازارهای آتی»، «تحلیل تکنیکال بین بازاری» و «سرمایه‌گذاری بصری» نوشته است.

در بخشی از کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه می‌خوانیم

بخش عمده‌ای از تحلیل تکنیکال و بررسی عملکرد بازار مربوط به مطالعه روان‌شناسی انسان می‌باشد. به‌ عنوان‌ مثال، الگوهای نموداری که در طی صد سال گذشته شناسایی و طبقه‌بندی شده‌اند، منعکس‌کننده برخی از تصاویری می‌باشند که بر روی نمودارهای قیمت ظاهر می‌شوند. این تصاویر میزان صعودی یا نزولی بودن بازار را نشان می‌دهند.
ازآنجاکه این الگوها در گذشته به‌خوبی عمل کرده و جواب داده‌اند، فرض بر این است که در آینده نیز به‌خوبی عمل خواهند کرد. آنها مبتنی بر مطالعه روان‌شناسی انسانی هستند که تمایل به تغییر و تحول ندارند. روش دیگر برای گفتن فرضیه‌ی اخیر -که تاریخ خود را تکرار می‌کند- این است که کلید درک آینده در مطالعه‌ی گذشته نهفته است، یا اینکه آینده تنها تکرار گذشته می‌باشد.

اصول تحلیل نمودارها هم برای سهام و هم برای معاملات آتی کاربرد دارد. در واقع، تجزیه‌وتحلیل تکنیکی ابتدا در بورس سهام اعمال شد و سپس با بازار آتی نیز تطبیق پیدا کرد. بورس‌های بین‌المللی نیز مطابق با اصول تکنیکال مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرند. معاملات مالی آتی، از جمله بازارهای نرخ بهره و ارزهای خارجی، طی یک دهه‌ی گذشته بسیار محبوب شده‌اند و ثابت شده است که موضوعات عالی برای تحلیل نموداری می‌باشند. اصول تکنیکال نقش مهمی در تجارت معامله ایفا می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: فلسفه‌ی تجزیه و تحلیل تکنیکال
فصل 2: نظریه‌ی داو
فصل 3: ساختار نمودار
فصل 4: مفاهیم مقدماتی روند
فصل 5: الگوهای اصلی و مهم برگشتی
فصل 6: الگوهای ادامه‌دهنده
فصل 7: حجم معاملات و بهره باز
فصل 8: نمودارهای بلندمدت
فصل 9: میانگین‌های متحرک
فصل 10: نوسانگرها یا اسیلاتورها
فصل 11: نمودار نقطه و رقم (نقطه و شکل) (Point and Figure)
فصل 12: نمودارهای شمعی یا کندل استیک ژاپنی
فصل 13: نظریه‌ی امواج الیوت
فصل 14: چرخه‌ی زمانی
فصل 15: رایانه‌ها وسیستم‌های داد و ستد
فصل 16: مدیریت مالی و تاکتیک‌های معامله
فصل 17: تحلیل بین بازاری چیست؟
فصل 18: شاخص‌های بازار سرمایه
فصل 19: جمع‌بندی کلی: خلاصه‌ی مطالب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه
نویسنده
مترجمعلیرضا کشاورز باحقیقت
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات401
زبانفارسی
شابک978-622-7561-48-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

شاهرخ
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
کتاب عالی ترجمه شده. دقیق و روان. قبل از این کتاب، ۳ ترجمه دیگه را مطالعه کردم و متاسفانه از خواندن و مسیر اصلی منصرف شده بودم. این کتاب رو با این ترجمه شروع کردم و درک دقیق تری از موضوع و مباحث دریافت کردم. این کتاب رو با این ترجمه رو پیشنهاد میکنم به همه علاقمندان بحث تحلیل تکنیکال. ممنون از مترجم مسلط و با دانش.
Barsam
۱۴۰۳/۲/۶
واقعا حیف وقتی که برای این کتاب گذاشتم. حتی یه نکته بدردبخور هم ازش یاد نگرفتم. همه مطالبش منسوخ شده و هیچکدومش کارامد نیست. اگه تازه کار باشید که بدتر گیج میشید با این کتاب. اگه یه مدته داری ترید میکنی هم هیچ نکته بدرد بخوری برات نیست تو این کتاب. درکل اصلا پیشنهاد نمیشه
علی نجف پور
۱۴۰۳/۱/۶
بسیار کامل، واقعا برای تازه کارایی مثل من پیشنهاد میشه از ۹۹ درصد آموزش‌های چند میلیونی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی کامل تر و با ارزش تره ترجمه هم بسیار خوب انجام شده با تشکر از مترجم محترم
داود طاوسی
۱۴۰۳/۲/۷
به نظرم در زمینه تکنیکال کتاب خوبیه من خودم تا وسطاش خوندم خوشم اومده،، تنها مشکلش اینه چون ترجمه شده یه جاهایی نامفهوم میشه که با چند بار خوندن و دقت بیشتر اونم حل میشه
رضوان حاجی امینی
۱۴۰۳/۱/۱۱
برای افرادی که تازه میخواهند وارد بازار‌های مالی بشن عالی هست تمامی افراد مبتدی... من خودم با این کتاب شروع کردم عالی بود.
امین فرهادی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
کتاب یه رفرنس عالی، و ترجمهی بسیار عالی و روان نسبت به یسری از ترجمهای موجود ک مطلب رو بسیار قابل فهم میکنه
مبین خضریان
۱۴۰۳/۱/۲
ترجمه نسبتا خوبی بود مطالب مفید فقط بعضی از قسمت‌های کتاب اصلی حذف شده.
مجتبی
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کتاب فوق العاده ارزشمند در زمینه بازارهای مالی
پوریایزدانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
اولین کتابی که هر تریدری باید بخونه
omid hamzhi
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
بسیار کار آمد و به‌جا و به‌درد‌بخور و عالی
سید حسین مسافری
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کتابی است تکمیل و آموزنده
amir
۱۴۰۲/۹/۱۰
بهترین کتاب برای من نبوده ولی خوبی داره
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

برای دریافت کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.