معرفی و دانلود کتاب ترانه برف خاموش

عکس جلد کتاب ترانه برف خاموش
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ترانه برف خاموش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ترانه برف خاموش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ترانه برف خاموش

کتاب ترانه برف خاموش، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه تحسین‌شده به قلم هیوبرت سلبی جونیور است. این کتاب دوازده داستان را شامل می‌شود که به دلیل فاصله‌‌ی زمانی زیاد بین نگارش آن‌ها، با یکدیگر از لحاظ سبک، محتوا و مضمون تفاوت بسیاری دارند. کتاب نامبرده، تنها مجموعه داستانی‌ست که هیوبرت سلبی جونیور در زمان حیات خود منتشر کرده بود.

درباره‌ی کتاب ترانه برف خاموش

هیوبرت سلبی جونیور (Hubert Selby Jr) در سال 1928، در شهر بروکلین، واقع در ایالت نیویورک به دنیا آمد. او دوران کودکی و نوجوانی سختی را سپری کرد، به طوری که سیاه بودن بسیاری از نوشته‌های سال‌های بعد او را می‌توان نتیجه‌ی تجارب تلخ و نامطلوبش در این دوره از زندگی دانست. سلبی زمانی که پانزده سال داشت از مدرسه اخراج شد و کمی بعد، در حالی که به عنوان یک دریانورد مشغول به کار بود، به بیماری سل مبتلا شد. در اثر این بیماری، پزشکان مجبور به انجام یک عمل سخت و برداشتن یکی از ریه‌های او شدند که نتیجه‌ی آن، نجات یافتن سلبی از مرگ حتمی بود. اما تن او براثر بیماری و خصوصاً پس از این عمل طاقت‌فرسا بسیار ناتوان شد؛ تا حدی که پیدا کردن شغلی مناسب برای او به امری ناممکن بدل گشت.

سلبی جونیور که سواد آکادمیک نداشت، به پیشنهاد یکی از دوستانش، کار نویسندگی را آغاز کرد تا بلکه بتواند از طریق آن، درآمدی هرچند اندک به دست بیاورد. او با نثر ساده، بی‌تکلف و آزاد خود، دنیای خشنی که در آن زندگی کرده بود را به تصویر می‌کشید. وی پس از انتشار نخستین کتاب خود با عنوان «آخرین خروجی به بروکلین» (Last Exit to Brooklyn) در سال 1964، با تحسین‌های بسیاری از سوی مخاطبین و منتقدین روبه‌رو گشت. پس از موفقیت این کتاب، او به طور جدی نویسندگی را ادامه داد. سلبی که در طول عمر خود هیچ‌گاه به طور کامل نتوانست از بیماری افسردگی خلاص شود، رمان‌ها و داستان‌های متعددی به نگارش رساند.

معرفی و دانلود کتاب ترانه برف خاموش

کتاب ترانه‌ برف خاموش (Song of the Silent Snow)، مجموعه داستان‌های کوتاه هیوبرت سلبی جونیور است که چهار سال پیش از مرگ وی، یعنی در سال 2000 میلادی، انتشار یافت. این کتاب شامل پانزده داستان کوتاه است که به دلایلی، مترجم کتاب دوازده داستان آن را ترجمه کرده است. سلبی داستان‌های این مجموعه را در طول بیست سال به نگارش رسانده بود، از همین روی، داستان‌ها از لحاظ سبک و مضمون، با یکدیگر تفاوت زیادی دارند.

هیوبرت سلبی جونیور در داستان‌های کتاب ترانه‌ برف خاموش، بدون آن‌که برای مخاطب موعظه نماید، با روایت داستان‌هایی جذاب، او را وا می‌دارد تا در مورد مسائل اخلاقی مهمی از قبیل وجدان و وسوسه تفکر کند. شخصیت‌ اصلی اکثر داستان‌های این کتاب (بدون آن‌که داستان‌ها با یکدیگر ارتباطی داشته باشند) «هری» نام دارد. نکته‌ی دیگری که کتاب ترانه برف خاموش را به اثری مهم تبدیل می‌کند این است که برخی از داستا‌ن‌های این مجموعه، بعدها زمینه‌ساز نگارش رمان‌های بزرگ هیوبرت سلبی جونیور، از قبیل «اتاق» (The Room) شده‌اند.

کتاب ترانه برف خاموش توسط پیمان خاکسار به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی نشر چشمه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. گفتنی‌ست این کتاب ذیل دو مجموعه‌ی «جهان نو» و «داستان غیرفارسی» منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب ترانه برف خاموش

  • هیوبرت سلبی جونیور در زمره‌ی بهترین نویسندگان آمریکایی است. برای درک داستان‌های او، باید هیاهو و فشارِ زندگی آمریکایی را تجربه کرده باشید. (نشریه‌ی نیویورک تایمز)
  • هیوبرت سلبی جونیور، نویسنده‌ای بزرگ، هم‌سطح با نام‌هایی همچون ویلیام باروز و جوزف هلر است. (نشریه‌ی لس‌آنجلس تایمز)

کتاب ترانه برف خاموش برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به نویسندگان آمریکایی و طرفداران داستان کوتاه، مخاطبین اصلی کتاب ترانه برف خاموش به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب ترانه برف خاموش می‌خوانیم

هری عاشق پالتوش بود. آن را اواخر زمستان یافته بود و پالتو جانش را نجات داده بود. زمستان‌های باوری تحت هر شرایطی سخت بود، ولی بدون پالتو عملاً مرگبار بود. هر روز جنازه‌ها را از خیابان جمع می‌کردند، بعضی اجساد طوری یخ می‌زدند که به زمین می‌چسبیدند و باید آن‌ها را به‌زحمت از زمین می‌کندند. ولی پالتوِ هری ارزشی بیش از یک پالتوِ راحت داشت، حتا فراتر از یک محافظ در برابر سرما، نقشی بیشتر از ناجی زندگی‌اش داشت... دوستش بود، رفیقش... تنها همدمش. عاشقانه پالتوش را دوست داشت.

بلند بود و سنگین، تقریباً تا ساق پایش می‌رسید، می‌توانست آن را دوبار دور خودش بپیچد و وقتی یقه‌اش را بالا می‌داد خودش را از دنیا در امان می‌دید. یک پالتو مازاد نظامی بود که از انجمن نیکوکاران مسیحی گرفته بود، یکی دوتا بیشتر برای‌شان نمانده بود. همان لحظه عاشقش شده بود. ولی حفظ یک پالتو در چنین بیغوله‌ای آن هم در زمستان کار ساده‌ای نبود. باید همیشه گوش‌به‌زنگ بود. همیشه کس یا کسانی بودند که بخواهند آن را از او بگیرند، حاضر بودند به‌خاطرش آدم بکشند.

ولی حالا که هوا کم‌کم گرم می‌شد، خیالش کمی راحت‌تر شده بود. نه این‌که احتیاط را کنار گذاشته باشد، ولی خطر به‌تدریج کمتر می‌شد. بعضی‌ها را دیده بود که بعد از گرم شدن هوا پالتو‌شان را با یک بطر شراب تاخت می‌زدند ولی او محال بود چنین حماقتی بکند. زمستان همیشه دوباره برمی‌گشت. یک زمستان دور خودش روزنامه پیچیده بود تا از سرما در امان بماند، هر روز برای خودش ابدیتی بود، ولی این خاطره را در ذهنش زنده نگه داشته بود تا بتواند در گرمای تابستان سنگینی پالتو را بر تنش تحمل کند. زمستان همیشه برمی‌گشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
روز فیل‌چاقالو
سلام قهرمان
فال چینی
صدا
من خوبم
گرمای پاییزی
یک کم احترام
بلوغ
پالتو
نوازنده
نهنگ‌ها و رویاها
ترانه‌ی برف خاموش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ترانه برف خاموش
نویسنده
مترجمپیمان خاکسار
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات181
زبانفارسی
شابک978-964-362-681-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ترانه برف خاموش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ترانه برف خاموش

برای دریافت کتاب ترانه برف خاموش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.