معرفی و دانلود کتاب تربیت اقتصادی دانش آموزان در ملل مختلف

عکس جلد کتاب تربیت اقتصادی دانش آموزان در ملل مختلف
قیمت:
۲۲۰۰۰ 11000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تربیت اقتصادی دانش آموزان در ملل مختلف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تربیت اقتصادی دانش آموزان در ملل مختلف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تربیت اقتصادی دانش آموزان در ملل مختلف

کتاب تربیت اقتصادی دانش آموزان در ملل مختلف نوشته‌ی آزاده قندهاری ابتدا به بیان تجربیات اقتصادی کشورهای گوناگون در سرتاسر دنیا در زمینه تربیت اقتصادی همراه با تجربیات و فرصت‌های آموزشی آن‌ها و سپس به چگونگی تدریس اقتصاد در پایه‌های ابتدایی، استفاده از فناوری‌های دیجیتال برای تدریس سواد مالی و تدریس اقتصاد از طریق ادبیات پرداخته است.

تربیت اقتصادی و حرفه‌ای به عنوان یکی از ساحت تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است که توجه همگان اعم از متخصصان برنامه درسی، معلمان، دانشجویان علوم تربیتی و والدین را به امر تربیت اقتصادی جلب می‌کند. تربیت اقتصادی چنانچه از دوران کودکی در نظر گرفته شود سرآغاز تغییرات و تحولات رفتاری در بزرگسالی در زندگی فردی و اجتماعی خواهد شد و این تغییرات زمینه‌ساز تغییر در جامعه در حوزه اقتصادی خواهد بود.

در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا که به لحاظ اقتصادی در سطح خوبی قرار دارند. تربیت اقتصادی از کودکی و نوجوانی در دستور کار آموزشی آن‌ها قرار گرفته است و معلمان و دانش‌آموزان از سنین بسیار پایین درگیر مفاهیم و مسائل اقتصادی می‌شوند تا با رسیدن به سن نوجوانی و پس از فراغت از تحصیل بهتر بتوانند زندگی اقتصادی خود را مدیریت کنند.

در نهایت مطالعه کتاب حاضر می‌تواند برای کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت و امر آموزش فعال هستند پیش‌زمینه ذهنی از فعالیت‌ها و اهداف در نظر گرفته شده در نقاط متفاوت دنیا را مهیا سازد تا با نگاه به دستاوردهای کشورهای گوناگون و در نظر گرفتن شرایط و آموزه‌ها و ارزش‌های وطنی در جهت تربیت اقتصادی کودکان قدمی موثر برداشته شود.

در بخشی از کتاب تربیت اقتصادی دانش آموزان در ملل مختلف می‌خوانیم:

ایکان و من بسته جدیدی در برنامه درسی (1989) برای تدریس اقتصاد به دانش‌آموزان ابتدایی است. که شامل 5 ویدئوی پانزده دقیقه‌ای برای کمک به کودکان سن هفت تا ده سال است تا در مورد مشکلات اقتصادی فکر کنند و درک خود را از اقتصاد افزایش دهند. ویدئو کودکان را تشویق می‌کند که پنج مفهوم پایه در اقتصاد را درک کنند و به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌هایی را در ریاضیات، هنرهای زبانی، خواندن و حل مسئله کسب کنند. مهارت‌های ریاضیاتی از طریق فعالیت‌های ایکان و من با استفاده از زبان ریاضیاتی و منطق حل مسئله پرورش می‌یابد، تعداد مفاهیم و درک عملی، ترکیب اندازه‌گیری، مفاهیم فضایی و هندسی، و دادن تمرین در کسر و تقسیم را گسترش می‌دهد. برخی فعالیت‌ها شامل استفاده از خط‌کش کاغذی برای کنار آمدن با مشکل اقتصادی در مورد کمبود فضا و استفاده از نمودار میله‌ای برای کمک به انتخاب کردن است.

دانش‌آموزان مهارت هنرهای زبانی را با استفاده از انواع سبک‌های بیان-شفاهی، نوشتن، و بصری/غیرکلامی طبقه‌بندی می‌کنند و ایده‌ها را با مخاطبان مختلف به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها یاد می‌گیرند تا معانی کلمات را درک کنند، سبک‌های مختلف بیان را تفسیر کنند، و مهارت‌های مطالعه را رشد می‌دهند. این اهداف از طریق داشتن دستورالعمل طرح داستان دانش‌آموزان در تکلیف درسی ایکان و من برای نگارش بدست می‌آید و کلمات (ایکان و من) را به ترتیب الفبا می‌نویسند. هر ویدئو با استفاده از یک قالب داستان با یکی از پنج مفهوم اقتصادی - کمیابی، هزینه فرصت، مصرف، تولید، وابستگی متقابل - ارتباط دارد. ویدئوها به پنج بخش تقسیم می‌شوند بطوریکه معلم می‌تواند ویدئو را متوقف کند، در مورد بخشی از آن بحث کند یا یک فعالیتی انجام دهد، و سپس به بخش بعدی برود. علاوه براین در پنج ویدئو، راهنمای معلم با فعالیت‌های پیشنهاد شده برای هر درس، یک برنامه معلم محور، و راهبردهای تدریس ویدئو وجود دارد. راهنمای معلم حاوی بیست و سه جزوه است و با فعالیت‌های درسی استفاده می‌شود. ایکان و من در سال 1989 توسط موسسه کانادایی تکنولوژی آموزشی برای آموزش اقتصاد ایجاد شد (مورگان، 1991، ص195).

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار نویسنده
بخش اول: تربیت اقتصادی دانش‌آموزان در کشورهای مختلف
چین
چالش‌های پیش‌رو
اندونزی
چگونه کارآفرینی و اقتصاد خلاق در برنامه درسی تلفیق شدند
چالش‌های پیش‌رو
پیامدهای برنامه
استرالیا
تعریف مصرف کننده و قابلیت مالی
دانش و درک
صلاحیت
مسئولیت و فعالیت اقتصادی
فعالیت‌هایی برای کلاس درس و ارائه کارگاه‌ها
مدارس پول هوشمند
مدارس پول هوشمند چه کاری انجام می‌دهند؟
مزیت‌های مدرسه پول هوشمند
بررسی کلی واحدهای اصلی کار
واحدهای تلفیق شده کار (انگلیسی، ریاضیات و علوم)
اسکاتلند
سال‌های اولیه
خانواده من در جامعه ما
فعالیت‌های پیشنهاد شده برای مطالعات محیطی
سال‌های اولیه
چه چیزی، چرا و چگونه
چگونه می‌توان به این منابع کمک کرد؟
برای شما چه نفعی دارد؟
پیش دبستان
سال اول دبستان
سال دوم دبستان
سال سوم دبستان
نیوزیلند
ارزش‌ها
رویکردهای تدریس ویادگیری (پداگوژی)
یمن
اهمیت تربیت اقتصادی در کودکان
اصولی که اقتصاد را نزد کودک تحکیم می‌بخشد
گام‌هایی برای ساختن شخصیت اقتصادی
راه‌های پرورش فرهنگ اقتصادی
ایالت یوتا (Utah)
طرح درس مفاهیم مربوط به سواد مالی
هزینه‌های فرصت و مبادلات
بخش دوم: تجارب و فرصت‌های آموزشی
چگونه اقتصاد باید در پایه‌های ابتدایی تدریس شود؟
ایکان و من در تدریس اقتصاد به دانش‌آموزان پایه‌های ابتدایی
رشد اقتصاد و یک راهبرد تدریس
تدریس اقتصاد با یک بسته شکلات: تجربه یک کلاس درس برای دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی
استفاده از فناوری‌های دیجیتال برای تدریس سواد مالی در مدارس ابتدایی
روز کار برای دانش‌آموزان ابتدایی
تدریس اقتصاد از طریق ادبیات
یادگیری پروژه ‌محور
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تربیت اقتصادی دانش آموزان در ملل مختلف
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-600-309-320-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۰۰۰ 11000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تربیت اقتصادی دانش آموزان در ملل مختلف

Saeid Ghorbani
۱۳۹۹/۲/۱۱
این کتاب بیشتر یک مقاله یا یک پایان نامه دانشجویی هست تا یک کتاب مفید. جمله بندی نا مناسب، کلی گویی، ارجاع به منبع‌های بسیار زیاد که در نوشتنکتاب ضروری نیست. در کل توقع شما برای آشنایی با نظام آموزش مالی در سایر کشور‌ها رو برآورده نمیکنه. ایده کتاب خیلی خیلی جالبه مخصوصا در ایران، اگر نویسنده یک ویرایش جدید انجام بده کتاب خیلی خوبی میتونه بشه
طاهره
۱۴۰۲/۹/۶
کتاب آموزنده و خوبی بود توصیه میکنم بخونیدش
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تربیت اقتصادی دانش آموزان در ملل مختلف

برای دریافت کتاب تربیت اقتصادی دانش آموزان در ملل مختلف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.