معرفی و دانلود کتاب ترس جان: پوست

عکس جلد کتاب ترس جان: پوست
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ترس جان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ترس جان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ترس جان: پوست

کار فاتح مشکل‌تر است یا مغلوب؟ کورتزیو مالاپارته بارها در طول روایت معروف‌ترین اثر خود، کتاب ترس جان به این مسئله اشاره می‌کند و معتقد است که درد و اضطراب فاتحان به مراتب بیشتر از مغلوب شدگان است. او در این داستان نامزد جایزه استرگا، جنگ آمریکا علیه ایتالیا را بازگو می‌کند.

درباره کتاب ترس جان:

کورتزیو مالاپارته (Curzio Malaparte) با نوشتن این اثر، حیرت همگان را برانگیخت و خیلی سریع کتابش به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شد. حضور او در جنگ جهانی اول موجب شد که ماجرای این اثر کاملا باور پذیر و درست به نظر بیاید. کتاب «پوست» که در ایران با نام ترس جان (The Skin) شناخته می‌شود، قوی‌ترین اثر این نویسنده برجسته ایتالیایی است.

او در کتاب حاضر با بیانی طنز، داستانی تلخ از تاریخ ایتالیا را بیان می‌کند. مالاپارته از فریب کشورش به دست آمریکا می‌گوید. این‌که چطور آمریکایی‌ها توانستند به بهانه نجات مردم ایتالیا از نظام فاشیسم، به آنان حمله کرده و موجب ویرانی این کشور و نگون‌بختی مردمانش شوند. این نویسنده که خود راوی داستان این کتاب است، با زبانی تند و شاکی، مستنداتی را از تاریخ ارائه می‌دهد تا از نیت و هدف اصلی آمریکا پرده بردارد. او در کتاب ترس جان حتی به حال سربازان آمریکایی دل می‌سوزاند و بر این باور است که خون تک‌تک آنان بیهوده هدر رفته است. این سخن از وی موجب عصبانیت‌ها و اعتراض‌های زیادی از سوی دولت آمریکا شده است.

مالاپارته در کتاب حاضر می‌گوید که ارزش مغلوب‌شدگان جنگی همواره بیش از پیروزی است. چراکه افعال انسان شکست خورده همیشه قابل قبول و گذشت است. او در کتاب ترس جان به وسیله ایمانش به مسیحیت تلاش کرد که این مسئله را به همگان ثابت کند، اما بسیاری سخنانش را نامربوط به شمار آوردند. داستان و موضوع کتاب ترس جان به هیچ وجه موردعلاقه و خوش‌آیند افراد راست‌گرا نبود و در همان ابتدای نشر، بسیار مورد خشم و تنفر قرار گرفت.

اقتباس‌های سینمایی کتاب ترس جان:

در سال 1981 لیلیانا کاوانی، دست به ساخت فیلمی سینمایی با موضوع جنگ ایتالیا و آمریکا زد. این اثرکه با اقتباس از کتاب ترس جان (پوست) مالاپارته ساخته شده است، در همان سال پا به جشنواره فیلم کن گذاشت.

نکوداشت‌های کتاب ترس جان:

- این رمان همچنان پرقدرت خوانده می‌شود، تا اتفاقی پست و ننگین را بدون ذره‌ای ترحم ارائه کند. (اریک بنکس)
- پرظرافت و همیشه خیره‌کننده. (آمازون)
- اثر افسانه‌ای مالاپارته. (بارنز اند نوبل)
- اثری که کاملاً ارزش خوانده شدن را دارد. (مجله نیو استیتمن)

کتاب ترس جان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و جنگی با درون مایه‌ی طنز تلخ هستید، این کتاب انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

با کورتزیو مالاپارته بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده برجسته، در جنگ جهانی اول به صورت داوطلبانه به ارتش فرانسه ملحق شد. او پس از آن‌که در نبرد شامپانی مجروح گردید، از طرف دولت فرانسه نشان صلیب جنگ را دریافت نمود. مالاپارته در ابتدای بازگشت خود به کشور ایتالیا به حزب فاشیسم پیوست. اما کمی بعد به دلیل وخامت اوضاع سیاسی کشورش، به انگلستان و فرانسه سفر کرد.

مالاپارته به دلیل انتشار کتاب «فن کودتا» که بر ضد هیتلر نوشته شده بود، 5 سال به جزیره سیسیل تبعید شد. وی همچنین در سال 1941 به عنوان خبرنگار به روسیه و فنلاند اعزام گشت که به خاطر گزارش‌هایش 4 ماه به کار اجباری، توسط آلمان‌ها جریمه شد. از جمله دیگر آثار معروف او می‌توان به «قربانی» و «تکنیک کودتا» اشاره کرد. او در نهایت، در سال 1957 به علت ابتلا به سرطان ریه در سن 58 سالگی درگذشت.

جملات برگزیده کتاب ترس جان:

- سوت زدن براى شاه مغلوب خجالت‌آور است. حتى اگر شاه خودمان باشد. فقط شاه نیست، همه جنگ را باخته‌ایم. همگى. مخصوصا آن‌هایى که دیروز به سرش گل ریختند و امروز برایش سوت زدند.
- انگار خیال آزادى‌اى که در آن زمان در هواى اروپا و مخصوصا در کشورهاى تحت تسلط آلمان‌ها وجود داشت آنان را نه تحریک، بلکه سرافکنده کرده است.
- اشعارى بودند با سردى و سادگى‌ى شیشه‌اى و پر از بى‌تفاوتى‌اى اندوهناک که خاص جوانان همه‌ى لشکرها در مقابل جنگ است.

در بخشی از کتاب ترس جان می‌خوانیم:

ژان لویى گفت: ادبیات ایتالیا گندیده است. و با دست سفید و کوچک و ناخن‌هاى صورتى و براق مویش را مرتب کرد. یکى از میان‌شان گفت که جز کمونیست‌ها بقیه‌ى نویسندگان ایتالیا دروغگو و پستند. جواب دادم: تنها و حقیقى‌ترین حق نویسندگان جوان کمونیست و فاشیست ایتالیا همین بود که فرزند زمانه‌ى خود بوده و مسئولیت زمان و محیط خود را قبول کردند: یعنى چون سایرین پوسیده باشند. جوانک با نگاهى خشمگین و تهدیدآمیز به من خیره شد و با عجله فریاد زد: اینطور نیست. ایمان کمونیسم هر فسادى را نابود کرده و چون مذهب پاک است.

جواب دادم: نماز خواندن بهتر است. جوان کارگرى که که لباس نیلى رنگ مکانیک‌ها را پوشیده بود، فریاد زد: چه گفتید؟ تکرار کردم: نماز خواندن بهتر است. یکى از آن‌ها گفت: پرواضح است که جزو نسل مغلوب هستید. جواب دادم: بدون شک. و مفتخرم. نسل مغلوب خیلى از نسل فاتح جدى‌تر است. و اضافه کردم: تا آن جا که به من مربوط است ابدا از تعلق داشتن به نسلى مغلوب و اروپایى مغلوب و ویران شرمنده نیستم. فقط متأسفم که پنج سال از حبس و تبعید رنج بردم. آن هم براى چه؟ براى هیچ.

جوانک گفت: سال‌هاى زندان شما درخور احترام نیست. گفتم: چرا؟ - چرا که رنجتان براى ایده‌آلى شریف نبود. جواب دادم: زندان را براى آزادى هنر تحمل کرده بودم. -آه. آزادى هنر. پس براى آزادى پرولتاریا نبود. گفتم: هر دو یک چیز نیستند؟ دیگرى جواب داد: نه، هر دو یک چیز نیستند. گفتم: درست است. یکى نیستند و همه‌ى بدبختى در همین است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مدارک و شرح حال
طاعون
باکره‌ى ناپل
کلاه‌گیس
گل‌هاى گوشت
پسر آدم
باد سیاه
مهمانى ژنرال کورک
پیروزى کلوریندا
باران آتش
پرچم
محاکمه
خداى مُرده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ترس جان: پوست
نویسنده
مترجمبهمن محصص
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-600-176378-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ترس جان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ترس جان

برای دریافت کتاب ترس جان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.