معرفی و دانلود کتاب صوتی آنک نام گل

عکس جلد کتاب صوتی آنک نام گل
قیمت:
93600 تومان - 9.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنک نام گل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنک نام گل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آنک نام گل

کتاب صوتی آنک نام گل برترین و شناخته‌شده‌ترین رمان اومبرتو اکو، نویسنده‌ی فقید اهل ایتالیاست. در این اثر که از بسیاری جهات شاهکاری نبوغ‌آسا و حیرت‌انگیز به شمار می‌رود، با ماجراهای عجیب و غریبی همراه خواهید شد که در قرن چهاردهم، در دل محفلی دینی رخ می‌دهند. لازم به ذکر است که اثر پیش رو از پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز به شمار می‌رود و توانسته جوایز متعددی را از آن خود کند.

درباره کتاب صوتی آنک نام گل:

اومبرتو اکو (Umberto Eco) قبل از آنکه نویسنده‌ای فوق‌العاده باشد، خواننده‌ای استثنایی بود. او در اثری با عنوان «از کتاب رهایی نداریم» با بیان سحرانگیزی که خاص خودش بود، شوق وافر و دیوانه‌وارش نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی را شرح داده است. شوقی که در کار نویسندگی نیز با وی بود. او از این جهت بسیار به خورخه لوئیس بورخس، نویسنده‌ی بزرگ آرژانتینی، شباهت داشت.

احتمالاً می‌دانید که هم بورخس و هم اکو، هر دو در آثار خویش علاقه‌شان به فرهنگ و ادبیات، و به طور کلی، به دنیای بی‌کران کتاب‌ها را، به شکل مستقیم مطرح کرده‌اند. اغلب آثار خوب این دو نویسنده، در واقع داستان‌هایی در باب کتاب‌هایند. از این حیث، رمان آنک نام گل از اکو بهترین نمونه است. کتابی که اولین و شاخص‌ترین ویژگی‌اش این است که هنگام مطالعه‌‌ی آن، در دل به حجم وسیع معلومات و خوانده‌ها و دانسته‌های نویسنده‌‌اش غبطه می‌خوریم.

آنک نام گل (The Name of the Rose)، سرشار است از اشارات آشکار و ضمنی به آثار بزرگ هنری و ادبی تاریخ؛ مطالعه‌ی این رمان از این جهت، همچون قدم زدن در یک کتابخانه‌ی بزرگ و بی‌انتهاست. کتابخانه‌ای به عظمت کتابخانه‌ی بابل، با قفسه‌هایی که درازاشان گویی به آسمان‌ها می‌رسد...

آنک نام گل نخستین بار در سال 1980 منتشر شد. این اثر اولین کار ادبی مهمِ اکو، و ضامن موفقیت‌های بعدی او در مقام داستان‌نویس بود.

داستان کتاب در قرن چهاردهم میلادی می‌گذرد: طرفداران و اعضای فرقه‌ی سنت فرانسیس، به عللی واهی متهم به ارتداد شده‌اند. در این بین، بر عهده‌ی ویلیامِ باسکرویلی، کشیش انگلیسیِ منتخب امپراطور است که تکلیفِ دعوای میان پاپ و هواخواهان فرقه‌ی سنت فرانسیس را روشن کند. او به همین نیت عازم صومعه‌ای عجیب در ایتالیا می‌شود. غافل از آنکه وقایعی شوم انتظارش را می‌کشد...

اقتباس از کتاب صوتی آنک نام گل:

رمان درخشان اکو در سال 1986 دستمایه‌ی ساخت فیلم سینمایی آنک نام گل قرار گرفت. این فیلم از حیث جذابیت هنری و روایی ابداً قابل مقایسه با کتاب نیست، ولی به هر حال، دیدنش خالی از لطف نیست.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی آنک نام گل:

- برنده‌ی جایزه‌ی استرگا
- برنده‌ی جایزه‌ی مدیسی
- نامزد جایزه ادگار برای بهترین رمان
- نامزد جایزه کتاب لس آنجلس تایمز برای داستان
- حضور در فهرست 100 کتاب قرن لوموند
- حضور در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی آنک نام گل:

- شگفت‌انگیز، مبتکرانه و نبوغ‌آمیز. (Newsweek)
- اثر جذابِ پژوهشگری دوست‌داشتنی. (Library Journal)
- آنک نام گل کتابی آکنده از نیرو و سرشار از لطافت است. (Financial Times)

کتاب صوتی آنک نام گل مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار معمایی و دوست‌داران رمان‌های تاریخی، بیش از سایرین از گوش سپردن به کتاب صوتی آنک نام گل لذت خواهند برد.

با اومبرتو اکو بیشتر آشنا شویم:

اومبرتو اکو نویسنده‌ی پرآوازه، نظریه‌پرداز ادبی برجسته و هنرشناس حاذق اهل ایتالیا بود که در سال 1932 متولد شد و به سال 2016 از دنیا رفت. او را غالباً از مهم‌ترین پست‌مدرنیست‌های ادبیات داستانی می‌دانند. از میان آثار مشهورش می‌توان به عناوینی چون «گورستان پراگ»، «ایمان یا بی‌ایمانی»، «اعترافات رمان‌نویس جوان» و «استعاره: مبنای تفکر و ابزار زیبایی‌آفرینی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی آنک نام گل می‌شنویم:

من متن خود را بی‌آنکه دغدغه‌ی موقع‌شناسی داشته باشم استنساخ می‌کنم. در دورانی که کتاب آبه واله را پیدا کردم، این عقیده‌ی راسخ شایع بود که آدم فقط باید از روی تعهد به زمان حال و به منظور تغییر جهان چیزی بنویسد. اینک اهل قلم (بازگشته به مقام رفیع خویش) پس از ده سال یا بیشتر، می‌تواند خوشبختانه از سر عشق ناب بنویسد.

و بنابراین اینک این احساس آزادی را دارم که برای لذت بردن محض از داستان‌سرایی، داستانِ آدسوی ملکی را نقل می‌کنم و احساس آسودگی و تسلی خاطر می‌کنم از اینکه بی‌نهایت آن را دور از زمان حاضر می‌یابم (حال که بیداریِ خرد تمام هیولایی را که خوابش را خلق کرده بود، پراکنده است)، شکوهمندانه بی‌ارتباط با روزگار ما، به طرزی لاهوتی بیگانه با امیدها و یقین‌های ما. چرا که این داستان، داستانِ کتاب است، نه دغدغه‌های روزمره...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
قسمت یک
47 دقیقه
قسمت دو
50 دقیقه
قسمت سه
42 دقیقه
قسمت چهار
19 دقیقه
قسمت پنج
47 دقیقه
قسمت شش
30 دقیقه
قسمت هفت
16 دقیقه
قسمت هشت
29 دقیقه
قسمت نه
36 دقیقه
قسمت ده
50 دقیقه
قسمت یازده
18 دقیقه
قسمت دوازده
49 دقیقه
قسمت سیزده
12 دقیقه
قسمت چهارده
26 دقیقه
قسمت پانزده
34 دقیقه
قسمت شانزده
3 دقیقه
قسمت هفده
12 دقیقه
قسمت هجده
31 دقیقه
قسمت نوزده
47 دقیقه
قسمت بیست
34 دقیقه
قسمت بیست و یک
39 دقیقه
قسمت بیست و دو
37 دقیقه
قسمت بیست و سه
34 دقیقه
قسمت بیست و چهار
17 دقیقه
قسمت بیست و پنج
22 دقیقه
قسمت بیست و شش
32 دقیقه
قسمت بیست و هفت
37 دقیقه
قسمت بیست و هشت
42 دقیقه
قسمت بیست و نه
9 دقیقه
قسمت سی
12 دقیقه
قسمت سی و یک
10 دقیقه
قسمت سی و دو
54 دقیقه
قسمت سی و سه
21 دقیقه
قسمت سی و چهار
44 دقیقه
قسمت سی و پنج
28 دقیقه
قسمت سی و شش
34 دقیقه
قسمت سی و هفت
75 دقیقه
قسمت سی و هشت
21 دقیقه
قسمت سی و نه
39 دقیقه
قسمت چهل
14 دقیقه
قسمت چهل و یک
8 دقیقه
قسمت چهل و دو
23 دقیقه
قسمت چهل و سه
38 دقیقه
قسمت چهل و چهار
9 دقیقه
قسمت چهل و پنج
17 دقیقه
قسمت چهل و شش
29 دقیقه
قسمت چهل و هفت
8 دقیقه
قسمت چهل و هشت
14 دقیقه
قسمت چهل و نه
57 دقیقه
قسمت پنجاه
47 دقیقه
قسمت پنجاه و یک
20 دقیقه
قسمت پنجاه و دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آنک نام گل
نویسنده
مترجمرضا علیزاده
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۵ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
93600 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آنک نام گل

حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۲/۵/۲
کتابی بسیار زیبا، با انسجام بالا و استخوان بندی محکم داستان، سبک بسیار زیبای نویسنده، سنگینی سبک نوشتاری و در عین حال قابل درک بودن آن برای همه، اطلاعات وسیع نویسنده از اوضاع و شرایط در قرون ۱۳ و ۱۴ اروپا، استیلای کامل کلیسا و سران فاسد آن بر تمام شئون مردم، فقر و درماندگی مردم و خوشگذرانی و عیاشی سران کلیسا به اسم دین و مسیح، آشنا نمودن خواننده با وضعیت اروپای کلیسا زده آن دوران، قرار دادن یک داستان معمائی جذاب و جداگانه از اصل داستان برای جذابیت بیشتر و کاستن از خشکی معمول آثار تاریخی، که به حق باعث گیرائی بیشتر داستان شده بود، به حاشیه رفتن افراد پاک دست و درستکار به انحاء مختلف از کلیسا، خفقان مردم با نام دین، در حماقت نگاه داشتن مردم به طرق مختلف و در انحصار نگاه داشتن دانش و کتاب برای کلیسا تا با استفاده از آن مردم را در حماقت بیشتر نگاه داشته و خود را منجیان بشریت شناسانده و حتی از علم و دانش برای تحمیق مردم و تسلط هر چه بیشتر بر آن‌ها استفاده نمایند، تنها معدودی از زیبائی‌های این اثر بود، قبلا سریال آن را دیده بودم ولی کتاب داستان حق مطلب را به زیبائی بیان کرد و البته از کتاب خوانی فوق العاده زیبا و استادانه آقای رضا عمرانی نیز نباید غافل شد که نقش بسیار بالا و به سزائی در جذاب تر شدن داستان داشت (البته از این سه برادر بسیار هنرمند انتظار دیگری هم نباید داشت)، امیدوارم ناشران کتاب‌های صوتی حداقل در کتاب‌های ارزشمندی مانند این کتاب از این دسته کتاب خوانان حرفه‌ای و کاربلد استفاده نمایند. با تشکر
ازاده پورکریمی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
اثری بسیار زیبا و تاثیر گذار با ترکیبی از ژانرهای مختلف تاریخی فلسفی جنایی که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. شخصیت پردازی نویسنده واقعا هنرمندانه است و خواننده در کل داستان خود را در همراه شخصیت‌های داستان می‌بیند گویی شخصیت‌ها در دنیای واقعی همیشه حضور داشته‌اند.
لوکیشن‌ها و فضاهای مختلف در داستان
نیز شما را همراه خود از فضایی به فضای دیگر با درک کامل ان راهنمایی می‌کند. گویی خواننده وارد هزارتویی میشود که در هر گوشه آن فضای متفاوتی است و داستان متفاوتی مطرح می‌شود. ارجاعات متفاوت مثل داستانی در داستان دیگر.. که در واقع هر داستان، داستان قبل خود را دارد و تمام این داستانها مثل یک پازل در گنار هم قرار می‌گیرند تا داستان اصلی این کتاب را بیان کنند. نویسنده در داستان بارها و بارها از علم نشانه شناسی و زبان شناسی استفاده کرده است و این امر تنها مختص به نویسندگان معدودی می‌باشد و باعث متمایز شدن این کتاب می‌گردد. در واقع مهمترین پیام داستان مطرح کردن اصل نام گرایی است مبنی بر این که هیچ موجودی دارای ذات یا ماهیت خاصی که به نام آنبر می‌گردد نیست. در واقع هر نام تنها واژه انتخابی انسان برای یک شی است انتخابی کاملا قراردادی نه منحصر به فرد.
سعید خراسانی
۱۴۰۱/۱۰/۲۹
نویسنده واقعا هنرمندانه اتفاقات قرن ۱۳ و ۱۴ اروپا را در غالب داستانی جنایی شرح داده، البته تا اواسط داستان خیلی جذب داستان نشدم، مخصوصا توصیفات طولانی از فرقه‌های مسیحی که خیلی برای ما آشنا نیستند، ولی از اواسط داستان جذابیت معمایی رمان به همراه توضیحات درمورد اتفاقات روز اروپا خواننده را جذب خود و می‌کند، بنظر من سه فصل پایانی بسیار جذاب است. من دوبار این کتاب را حدود یک سوم اول گوش کردم ولی خسته کننده بود از ادامه دادن منصرف شدم، دفعه سوم سعی کردم حداقل کتاب را تمام کنم و پس از اتمام کتاب با قاطعیت میگم اگر این کتابو تمام نمیکردم یکی از کتابهای برجسته ادبیات را از دست داده بودم. صدا گذاری و میکس و روایت کتاب هم عالی بود، آقای عمرانی مثل همیشه بی نظیر بودن
حسین طوّافی
۱۴۰۱/۵/۱۰
اثری که مولف با فهرست بندی‌های طولانی و حوصله سربر آن را سترون کرده است. البته اینکه اثر را یک شاهکار ادبی قلمداد می‌کنند، که البته هست، بیشتر به این دلیل است که در زمان خود اثری ساختارشکنانه و بر اساس نوعی طراحی و معماری اثر بود. نویسنده با زبردستی کلیت یک دیر را با معماری‌اش وارد دنیای کلمات این می‌کند‌. گرچه در برخی موارد گمراه کننده است و مخاطب را دچار پریشانی می‌کند اما در نوع خود قابل توجه است. و پیش از آن نیز سابقه‌ای نداشته. در کل از شنیدن این اثر با اجرای درخشان آقای عمرانی بسیار لذت بردم.
مهران فانی
۱۴۰۱/۴/۲۴
داستان، بیشتر محتوامحور بود و نویسنده قصد داشت ما را با زندگی راهبها در دیرهای قرون وسطایی آشنا کند، ضمن اینکه از پاره‌ای افکار فلسفی و دینی و همچنین وقایع تاریخی، در قرون وسطی، پرده برمیدارد.
پیرنگ داستان، معمایی و به سبک شرلوک هومز بود، آتسو، همان دکتر واتسن ساده دل بود و ویلیام، شرلوک باهوش.

شاید مقصود اومبرتواکو از انگلیسی خواندن ویلیام، این بوده که به آرتور کانن دویل، خالق انگلیسی شرلوک هومز، ادای دینی کرده باشد.
هدیه ساعدی
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
واقعا متحیر موندم از اینهمه تسلط بر موضوع و اینهمه اطلاعات عمیق بعداز کتاب صدسال تنهایی این تنها کتابی بود که اینجور متحیرم کرد از عمق ذهن یک نویسنده 😍🤩 واقعا فوق العاده بود
البته قبول دارم که ممکنه برای خیلیا حوصله سر بر باشه چون واقعا محتوای کتاب سنگینه و هرکسی حال و حوصله ادامه دادنش رو نداره ولی برای کسیکه اهل اینجور کتابهاس واقعا درون موضوع غرق میشه و دراومدنش بعد مدتها به این راحتیا نیس
احسان امیری
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
من خیلی نتونستم ارتباط برقرار کنم اینکه نویسنده یک فیلسوف واقعیست در جای جای کتاب پیداستولی اینقدر اسم شخص و فرقه و مکان‌های مرتبط با مسیحیت رو داره که من سردرگم میشدم و برای من جذابیتی نداشت. ژانر کتاب جنایی تلفیق شده با فلسفه و نشانه شناسی هست.
معصومه مولایی
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
رمان جالبی بود از یک بازرس که به دنبال قاتل بود ولی معمولا بعد از قتل به آن جا می‌رسید قاتل یک کشیش بود و کمی شبیه روحانیون بودند اعتقاد داشتند که بندگان باید همیشه گریان باشند انگار شادی با مذهب منافات دارد
sharare samimi
۱۴۰۱/۱۱/۱
یه کتاب فوق العاده که کلی موارد آموزنده و خواندنی داشت. ولی به نظرم برای درک بهتر موارد تاریخی و بحثهای فلسفی کتاب، باید بعضی قسمتها رو چند بار گوش داد. سپاس از کتابراه و گوینده عالی کتاب
رویا +
۱۴۰۱/۱۲/۲
برای من کتاب خسته کننده‌ای بود. ممکنه در آینده برگردم و با دقت بیشتری دوباره داستان را گوش کنم. اما فعلا ظرفیت گوش کردن به بحث و جدلهایی با تم مذهبی و فلسفی را ندارم.
محمد داودی فر
۱۴۰۲/۹/۲۳
کتابی بسیار ارزشمند از شرایط دوره انگیزاسیون و نفاق بین تفکر آدمیان و توجیه قتل و غارت که هر یک خود را محق می‌دانند، مطالعه این کتاب را پیشنهاد میکنم
مرضیه عباسی
۱۴۰۲/۷/۱
در کتاب مکاتب فلسفی حقوق استاد محمد جواد جاوید به این کتاب اشاره شده بود همینطور در مقاله‌ای از ایشان
فیلمش هم خوبه اما کتاب کاملتر میباشد
Samira Noorishirazi
۱۴۰۱/۴/۱۳
در توضیحات، کتاب، بسیار قوی و شگفت انگیز معرفی شده
من با گوش کردن یک فصل، کتاب را کنار گذاشتم
فاقد جاذبه دنبال کردن و ادامه دادن بودن، حداقل برای من
sana K
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
اثری بسیار زیبا، بیان دقیق و تجسم واقعی داستان و فضا، بیان داستان های ممنوعه دینی، بابت خوانش زیبا هم بسیار تشکر
Babak Afshari
۱۴۰۲/۵/۲۹
یک رمان کلاسیک عالی، سرشار از نماد و یک کتابخانه مصور از قرون وسطا و دانشی که در نمادها پنهان است
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آنک نام گل

برای دریافت کتاب صوتی آنک نام گل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.