معرفی و دانلود کتاب تشبه به مسیح

عکس جلد کتاب تشبه به مسیح
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تشبه به مسیح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تشبه به مسیح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تشبه به مسیح

کتاب تشبه به مسیح نوشته‌ی توماس آکمپیس، پس از کتاب مقدس پرنفوذترین و پرخواننده‌ترین کتاب اندیشه‌ی مسیحیت است. این کتاب با وفاداری به تعالیم مسیح و شعائر کلیسایی، یک راهنمای معنوی را برای رسیدن به رستگاری ابدی ارائه می‌کند و نیایش و عبادت مسیحی را به طور دقیق به پیروان این دین آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تشبه به مسیح

توماس آکمپیس (Thomas a Kempis) تقریباً تمامی عمر خویش را در صومعه گذراند و کتاب تشبه به مسیح (The Imitation of Christ) را نیز برای یاران صومعه‌نشین خود به رشته‌ی تحریر درآورد؛ اما آوازه‌ی این کتاب دیوارهای صومعه را درنوردید و نه تنها بر اشخاصِ ناآشنا با مناسک رهبانی تأثیرات شگرفی گذاشت، بلکه از مرزهای زمان نیز گذشت و تا قرن‌ها در زمره‌ی بهترین مکتوبات مسیحی قرار گرفت.

معرفی و دانلود کتاب تشبه به مسیح

کتاب تشبه به مسیح در حدود سال‌های 1420 تا 1427 میلادی و در چهار دفتر نوشته شد. مخطاب اصلی این چهار دفتر راهبان هستند، اما همانطور که قبلاً نیز بیان شد، هر دفتر به‌مثابه‌ی راهنمایی معنوی برای رستگاری همه‌ی افراد نیز به‌کار می‌رود. به زعم نویسنده رستگاری و امید به حیات جاودان تنها از خلال صلیب می‌گذرد و تمامی باورمندان باید در راه رسیدن به رستگاری ابدی، صلیب خود را بر دوش بکشند و از راه شراکت در مرگ مسیح، در حیات او نیز شریک شوند.

دفتر اول شامل بیست و پنج باب است و توصیه‌هایی برای رهایی روح از دل‌نگرانی‌ها و ناکامی‌های دنیوی، غلبه بر تکبر و خودپسندی ارائه می‌کند. دفتر دوم طی دوازده باب به سراغ دومین منزلگاه حیات معنوی، یعنی طریق اشراق، می‌رود. این دفتر ارزش‌های مادی و معنوی مسیحیت را مطرح می‌کند و جایگاه برتر امور معنوی و ابدی را نسبت به امور مادی و گذرا نشان می‌دهد.

دفتر سوم کتاب تشبه به مسیح که با پنجاه و نه باب، مفصل‌ترین دفتر این کتاب به‌شمار می‌رود، توصیه‌های عملی را برای رستگاری حیات مسیحی در بردارد. این توصیه‌های عملی در زمینه‌هایی از جمله غلبه‌ی تدریجی بر نفس، صبر، خضوع و توکل بیان می‌شود. دفتر چهارم نیز در هجده باب، به زمینه‌ی کلامی و تاریخی آیین عشای ربانی می‌پردازد و این رسم را مهم‌ترین آیین کلیسایی می‌خواند. بنابراین نکاتی از قبیل معاینه‌ی دقیق نفس، اعتراف و... را برای کسب آمادگی ورود به مراسم عشای ربانی گوشزد می‌کند.

کتاب تشبه به مسیح ترجمه‌ی سایه میثمی و ویراسته‌ی مصطفی ملکیان توسط انتشارات هرمس منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب تشبه به مسیح

  • این کتاب درهای جدیدی به‌روی ارتباطات درونی جنبش مسیحیت گشود. (ABC)
  • بی‌تردید، تشبه به مسیح، انعکاس اکمل نوری است که عیسی مسیح با خود از آسمان به زمین آورد و والاترین فلسفه‌ی مسیحی را صادقانه به تصویر می‌کشد. (اف. آر. کرویز، نویسنده)

کتاب تشبه به مسیح مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی علاقه‌مندان به مطالعات ادیان، مسیحیت و رهبانیت توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب تشبه به مسیح می‌خوانیم

مسیح، فرزندم، اگر به سعادت حقیقی اشتیاق داری، غایت اعلی و قصوای تو باید که من باشد. محبتت که اغلب به ناصواب به خود تو و مخلوقات میل می‌کند،‌ اگر یکسره بر من معطوف شود، پاک و طاهر خواهد گشت. زیرا هرگاه که خود را طلب می‌کنی، بی‌درنگ دلسرد و غمگین می‌شوی. پس همه چیز را به من حوالت کن، زیرا که همه را من به تو عطا کرده‌ام. همه چیزها را صادر از خیر اعلی بدان، چراکه جملگی باید به جانب من که سرچشمه‌ی آن‌هایم رجعت کنند.

از من چونان که از سرچشمه‌ای زنده، خرد و کلان، غنی و فقیر به یکسان آب حیات برمی‌‌گیرند. و آنان که با رغبت و طیب خاطر مرا خدمت می‌گذارند، فیض من یکی پس از دیگری به ایشان می‌رسد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
جایگاه و خصایص تشبه به مسیح
نگاهی به کتاب
دفتر اول: توصیه‌هایی در باب حیات معنوی
دفتر دوم: توصیه‌هایی در باب حیات باطن
دفتر سوم: در بیان تسلای باطن
دفتر چهارم: در بیان آیین عشای ربانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تشبه به مسیح
نویسنده
مترجمسایه میثمی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات349
زبانفارسی
شابک978-964-363-223-6
موضوع کتابکتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تشبه به مسیح

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تشبه به مسیح

برای دریافت کتاب تشبه به مسیح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.