معرفی و دانلود کتاب انجیل برنابا

عکس جلد کتاب انجیل برنابا
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انجیل برنابا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انجیل برنابا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انجیل برنابا

کتاب انجیل برنابا (با نامِ Gospel of Barnabas) زندگی حضرت عیسی (ع) را به تصویر می‌کشد و طبق ادعای برخی از مسلمانان توسط برنابا که یکی از دوازده حواری حضرت مسیح بوده، نوشته شده است. برنابا در هنگم نزول انجیل حضور داشته و از نخستین کسانی است که به عیسی (ع) ایمان آورده. نام اصلی او «جوزف» یا یوسف بوده است. او در گسترش مسیحیت نقش برجسته‌ای داشته است. برنابا سنگسار شده و به شهادت رسیده است. دو نسخه‌ی خطی از انجیل برنابا موجود است که هر دو متعلق به اواخر قرن شانزدهم هستند، یکی به زبان ایتالیایی و دیگری به زبان اسپانیایی. حجم مطالب انجیل برنابا تقریباً به اندازه‌ی چهار انجیل متعارف است. بخش عمده‌ی آن به گزارشی از خدمات عیسی (ع) اختصاص دارد. مطالب این کتاب از بسیاری جهات با تفسیر مسلمانان از مسیحیت مطابقت دارد. پژوهشگران این کتاب را جعلی می‌دانند و می‌گویند که انجیل برنابا احتمالاً توسط یک یا چند مسلمانان نوشته شده است.

کتاب انجیل برنابا مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آشنایی با دین مسیحیت و خوانندگان متون مقدس، مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب انجیل برنابا می‌خوانیم

4 عیسی در جایی که کاتبان برای سخنرانی قرار می‌گیرند ایستاد 5 و با دستش اشاره نمود تا مردم ساکت شوند. آنگاه فرمود: 6 «مبارک باد نام مقدس خداوند که با مهربانی و رحمت خود همه‌ی جانداران را آفرید تا او را تسبیح کنند. 7 مبارک باد نام مقدس خداوند که نور همه‌ی مقدسین و پیامبرانش را پیش از همه چیز آفرید، و ایشان را برای نجات مردم فرستاد. همانطور که به وسیله‌ی بنده‌اش داود می‌فرماید: پیش از ستاره‌ی صبح، تو را در روشنی و نور مقدسین آفریدم. 8 مبارک باد نام مقدس خداوند که فرشتگان را آفرید و ایشان را برای خدمت به خود برگزید. 9 مبارک باد خداوند که شیطان و پیروانش را مجازات و شرمسار نمود. چون آن‌ها به آدم سجده نکردند و از فرمان او سرپیچی نمودند. 10 مبارک باد نام مقدس خداوند که انسان را از گِل زمین آفرید و او را پاسخگوی کارهایش قرارداد. 11 مبارک باد نام مقدس خداوند که انسان را از بهشت راند. چون او از فرمان پاک خدا اطاعت نکرد. 12 مبارک باد نام مقدس خداوند که با مهربانی به اشک‌های آدم و حوا، نخستین پدر و مادر انسان‌ها نگریست...»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انجیل برنابا
نویسنده
مترجمامیررضا لبافی
ناشر چاپیانتشارات آریا دانش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات238
زبانفارسی
شابک978-622-6524-88-9
موضوع کتابکتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انجیل برنابا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب انجیل برنابا

برای دریافت کتاب انجیل برنابا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.