معرفی و دانلود کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ارزیابی فلوسیتومتریک نئوپلاسم‌های هماتوپویتیک

برای دانلود قانونی کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ارزیابی فلوسیتومتریک نئوپلاسم‌های هماتوپویتیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ارزیابی فلوسیتومتریک نئوپلاسم‌های هماتوپویتیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ارزیابی فلوسیتومتریک نئوپلاسم‌های هماتوپویتیک

کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ارزیابی فلوسیتومتریک نئوپلاسم‌های هماتوپویتیک نوشته‌ی ریچارد مک فرسون و متیو آر پینکوس، موضوعاتی مانند مفاهیم اساسی ایمونوهماتولوژی، آنتی ژن‌ها و آنتی بادی‌های اریتروسیتی، آزمایش‌های مثبت آنتی گلوبولین مستقیم و کم خونی همولیتیک ناشی از داروها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

چند مورد از نکات کلیدی که ریچارد مک فرسون (Richard A Mcpherson) و متیو آر پینکوس (Matthew R Pincus) در کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ارزیابی فلوسیتومتریک نئوپلاسم‌های هماتوپویتیک؛ ایمونوهماتولوژی (Henry's clinical diagnosis and management by laboratory methods) به آن‌ها می‌پردازند:

- فلوسیتومتری یک روش قدرتمند، سریع و مقرون به صرفه برای شناسایی و پایش نئوپلاسم‌های هماتوپویتیک است.
- استفاده موفقیت‌آمیز از فلوسیتومتری نیازمند توجه دقیق به جزئیات دستگاه و به کارگیری واکنش‌گرها است.
- سلول‌های هماتوپویتیک طبیعی از طریق به دست آوردن و از دست دادن تکرارپذیر بروز آنتی ژنی در بلوغ مشخص می‌شوند.

در بخشی از کتاب ارزیابی فلوسیتومتریک نئوپلاسم‌های هماتوپویتیک؛ ایمونوهماتولوژی می‌خوانیم:

از آنتی بادی‌های درمانی که گسترده تر از همه مورد استفاده قرار گرفته است، آنتی CD20 (ریتوکسیماب) است. CD20 به وسیله گروه بزرگی از لنفوم‌های سلول‌های B بروز می‌کند، با این وجود تعیین بروز CD20 برای تأیید مناسب بودن این درمان ضروری است. به دنبال درمان، سلول‌های B ممکن است پایدار بمانند، اما اتلاف بروز CD20 را نشان می‌دهند. در این نوع موارد، ارزیابی نمونه‌ها با بیش از یک مارکر سلول B، مثلا ترکیبی از CD19 و CD20 در تعیین حضور سلول‌های B باقیمانده فاقد CD20 سودمند است. گاه برای درمان موارد لنفوم مقاوم، آنتی CD52 (المتوزوماب) مورد استفاده قرار می‌گیرد. به خاطر سرکوب ایمنی شدید مربوط به این درمان، اثبات بروز CD52 مهم است، هرچند در واقع گروه بزرگی از لنفوم‌ها CD52 را بروز می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

ملاحظات تکنیکی
ملاحظات تفسیری
خلاصه
مفاهیم اساسی ایمونوهماتولوژی
آنتی ژن‌ها و آنتی بادی‌های اریتروسیتی
آزمایش‌ها و روش‌ها در ایمونوهماتولوژی
آزمایش‌های مثبت آنتی گلوبولین مستقیم و کم خونی همولیتیک ناشی از داروها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ارزیابی فلوسیتومتریک نئوپلاسم‌های هماتوپویتیک
نویسنده،
مترجمسکینه عموئیان، آرمین عطاران زاده
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-600-238-733-2
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ارزیابی فلوسیتومتریک نئوپلاسم‌های هماتوپویتیک

برای دریافت کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ارزیابی فلوسیتومتریک نئوپلاسم‌های هماتوپویتیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.