معرفی و دانلود کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: پلاکت‌های خون و بیماری فون ویلبراند

برای دانلود قانونی کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: پلاکت‌های خون و بیماری فون ویلبراند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: پلاکت‌های خون و بیماری فون ویلبراند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: پلاکت‌های خون و بیماری فون ویلبراند

کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: پلاکت‌های خون و بیماری فون ویلبراند نوشته‌ی ریچارد مک فرسون و متیو آر پینکوس، موضوعاتی مانند بیولوژی طبیعی پلاکت، پروتئین‌ها یا فاکتورهای ترومبوفیلیک، آنتاگونیست‌های ویتامین k، ضد انعقادهای دارای هدف خاص و... را مورد بررسی قرار می‌دهد.

چند مورد از نکات کلیدی که ریچارد مک فرسون (Richard A Mcpherson) و متیو آر پینکوس (Matthew R Pincus) در کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: پلاکت‌های خون و بیماری فون ویلبراند؛ روش آزمایشگاهی در خطر ترومبوز؛ درمان آنتی‌ترومبوتیک (Henry's clinical diagnosis and management by laboratory methods) به آن‌ها می‌پردازند:

- پلاکت‌ها سلول‌هایی بسیار پیچیده هستند که در واکنش‌های حیاتی مرکزی در هموستاز و ترومبوز، از جمله چسبیدن به زیر آندوتلیوم، ترشح محتویات گرانول، انبوهش (تجمع) و تدارک سطح غشاء برای فعال شدن عوامل انعقادی مشارکت می‌کنند.

- ناهنجاری‌های تعداد پلاکت یا عملکرد پلاکت می‌توانند نقش مهمی در تعادل هموستاز و ترومبوز ایفا کنند.

- شمارش پلاکتی و عملکرد پلاکتی به وسیله شماری از اختلالات ارثی و اکتسابی، فرآیندهای اتوایمیون و نیز انواعی از داروها تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

در بخشی از کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: پلاکت‌های خون و بیماری فون ویلبراند می‌خوانیم:

پلاکت‌های خون سلول‌هایی بدون هسته و بسیار پیچیده هستند که از مگاکاریوسیت‌های مغز استخوان مشتق می‌شوند. با تهیه اسمیر خون محیطی فرصتی جهت ارزیابی تعداد، اندازه، توزیع و ساختار پلاکت‌ها به کمک میکروسکوپ نوری فراهم می‌آید. اگرچه در تجزیه و تحلیل ناهنجاری‌های خفیف ساختار پلاکت‌ها نیاز به میکروسکوپ الکترونی است، اما فقدان آشکار گرانول‌ها یا غیرطبیعی بودن آن‌ها و انحراف واضح ساختار پلاکتی ممکن است در زیر میکروسکوپ نوری مشهود باشند.

در اسمیرهایی که از نمونه‌های نوک انگشت و بدون ماده ضدانعقاد تهیه شده باشند، برخی از تجمعات پلاکتی را می‌توان انتظار داشت. در موارد مشاهده ناهنجاری‌ها، همواره باید آرتیفکت‌های ناشی از جمع آوری یا به کارگیری نامناسب نمونه را مدنظر داشت و چنانچه توضیح قانع کننده‌ای برای ناهنجاری مزبور وجود نداشته باشد، باید نمونه‌گیری را تکرار کرد.

فهرست مطالب کتاب

بیولوژی طبیعی پلاکت
ارزیابی آزمایشگاهی اختلالات عملکرد پلاکت
اختلالات کمی پلاکت
اختلالات ارثی عملکرد پلاکت
اختلالات اکتسابی عملکرد پلاکت
فاکتور فونویلبراند، بیمارى فونویلبراند و پورپوراى ترومبوسیتوپنیک ترومبوتیک
مسیرهای ضدانعقادی درون‌زاد
پروتئین‌ها یا فاکتورهای ترومبوفیلیک
حالت‌های افزایش انعقاد اکتسابی
جنبه‌های کلی ارزیابی آزمایشگاهی خطر ترومبوز
آنتاگونیست‌های ویتامین k
ضدانعقادی غیرخوراکی وابسته به آنتی ترومبین
ضدانعقادهای دارای هدف خاص
درمان ضدپلاکتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: پلاکت‌های خون و بیماری فون ویلبراند
نویسنده،
مترجمسکینه عموئیان، آرمین عطاران زاده
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات75
زبانفارسی
شابک978-600-238-736-3
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: پلاکت‌های خون و بیماری فون ویلبراند

برای دریافت کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: پلاکت‌های خون و بیماری فون ویلبراند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.