معرفی و دانلود کتاب تعادل احساسات در نوجوانان: شناخت نقاط قوت و ضعف با کمک روان درمانی شناختی

عکس جلد کتاب تعادل احساسات در نوجوانان: شناخت نقاط قوت و ضعف با کمک روان درمانی شناختی
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تعادل احساسات در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تعادل احساسات در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تعادل احساسات در نوجوانان: شناخت نقاط قوت و ضعف با کمک روان درمانی شناختی

کتاب تعادل احساسات در نوجوانان بر سه موضوع تمرکز دارد: مغز در زمان نوجوانی چه تغییری می‌کند، چرا این تغییرات اهمیت دارد و در نهایت چطور می‌توان با این تغییرات سازگار شد. السا نبولساین در این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی کتاب منتخب مادران در سال 2022، ابزارها و استراتژی‌های مؤثری را به والدین و نوجوانان معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب تعادل احساسات در نوجوانان

دانشمندان و سیاست‌گذاران تا سال‌ها فکر می‌کردند نوجوانان افرادی هستند که قدرت تصمیم‌گیری ندارند و ممکن است به خودشان و دیگران آسیب بزنند. هنوز هم این باور در میان مردم وجود دارد که نوجوانان نابالغانی هستند که باید هدایت شوند؛ وگرنه زندگی آینده‌شان در خطر می‌افتد. امروزه محققان این رفتار «به‌ظاهر» نابالغانه را یک انعطاف‌پذیری شناختی، رفتاری و عصبی می‌دانند که باعث می‌شود نوجوانان دنیای درون و بیرون خود را کشف کنند و خویشتن را با آن وفق دهند. السا نبولساین که خود روانپزشک و روان‌درمانگر باتجربه‌ای است، مطالعات جدید و مثال‌های واقعی از زندگی نوجوانان را کنار هم می‌گذارد تا این نکته را ثابت کند.

معرفی و دانلود کتاب تعادل احساسات در نوجوانان

نویسنده‌ی کتاب تعادل احساسات در نوجوانان در حوزه‌ی روان‌درمانی و علوم اعصاب فعالیت می‌کند، مدرک کارشناسی‌ارشد مددکاری اجتماعی بالینی دارد و 25 سال با نوجوانان کار کرده است. السا نبولساین به‌عنوان روان‌درمانگر برتر واشنگتن دی‌سی انتخاب شده و عضو هئیت‌علمی مؤسسه‌ی بک در فیلادلفیاست. او به روانشناسی با رویکرد شناختی رفتاری، تدریس و نوشتن علاقه دارد و همواره در حال تحقیق برای بهتر شدن است.

همانطور که اشاره شد، السا نبولساین رویکرد شناختی رفتاری را انتخاب کرده است که بیشتر بر تأثیر افکار بر رفتار تمرکز دارد. کتاب تعادل احساسات در نوجوانان با توضیحات علمی درباره‌ی مغز نوجوانان، ساختار و عملکرد آن شروع می‌شود. نویسنده پیشنهاد می‌کند که این بخش از کتاب را در همان ابتدا بخوانید و با مفاهیم اصلی آشنا شوید. السا نبولساین در دیگر بخش‌های کتاب به تحصیل در مدرسه، مقابله با استرس، غلبه بر اهمال‌کاری، یافتن معنای زندگی، کسب‌ اعتمادبه‌نفس، افزایش توانایی در ایجاد و حفظ دوستی‌ها می‌پردازد. او به نوجوانانی که با مسائلی جدی‌تر روبه‌رو هستند، توصیه می‌کند که به بزرگسالان مورداعتماد یا روان‌درمانگر مراجعه کنند. مسائلی چون اعتیاد به نوشیدنی و مواد مخدر، رفتارهای جنسی پرخطر یا مشکلات خانوادگی.

السا نبولساین در بخش‌ تکنیک‌های نفوذ در ذهن، شما را با احساسات و ذهنتان روبه‌رو می‌کند. توصیه‌های او در این بخش، تحلیل احساسات را برای نوجوانان آسان‌تر می‌کند. کتاب تعادل احساسات در نوجوانان پر است از یافته‌های علمی و تحقیقی که با لحنی سرگرم‌کننده بیان شده‌اند.

انتشارات پندار تابان کتاب تعادل احساسات در نوجوانان را با ترجمه‌ی فائزه پیمان‌پاک و سارا کریمی روانه‌ی بازار کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب راهکارهای فوری

یکی از منابعی که نوجوانان بیش از هر چیزی به آن نیاز دارند، منابع سلامت روان است. انتشارات نیوهاربینگر مجموعه راه‌حل‌های مبتنی بر کمک فوری را به‌طور مخصوص برای نوجوانان طراحی کرده است. روان‌پزشکان، روان‌شناسان و محققان برجسته‌ای نویسنده‌ی این مجموعه کتاب‌ها هستند که به مشکلات رایج نوجوانان مانند افسردگی، اضطراب، کمبود اعتمادبه‌نفس و... می‌پردازند. سرپرستی این مجموعه از کتاب‌ها بر عهده‌ی لاورنس شاپیرو است. انتشارات پندار تابان، این مجموعه از کتاب‌ها را با کمک مترجمانی کاردان، به زبان فارسی منتشر می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب تعادل احساسات در نوجوانان

  • کتاب تعادل احساسات در نوجوانان، شگفت‌انگیز است! السا نبولساین با سبکی بسیار جذاب، نشان می‌دهد که رویکرد رفتاردرمانی شناختی چه قدرتی دارد. (دکتر جودیت اس. بک، انستیتوی رفتاردرمانی شناختی بک)
  • من عاشق این کتاب هستم! همه‌ی نوجوانان و والدین نوجوانان باید نسخه‌ای از این کتاب داشته باشند. رویکرد رفتاردرمانی شناختی، علوم اعصاب و مسائل مرتبط با نوجوانان در کتاب تعادل احساسات در نوجوانان گرد هم آمده‌اند؛ پس به هیچ چیز دیگری نیاز نیست! ترکیبی از حقایق، استراتژی‌ها و مهارت‌های مهم که به سبکی جذاب نوشته شده است. (کاترین مک‌کارتی، روان‌پزشک نوجوان)
  • اگر با نوجوانان سر و کله می‌زنید، به این کتاب نیاز دارید. السا نبولساین یک راهنمای جذاب، کاربردی و علمی برای نوجوان‌ها نوشته است. (بث سالکدو، رئیس سابق انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا)
  • کتاب تعادل احساسات در نوجوانان به آن‌ها می‌آموزد که با احساسات خود کنار بیایند،‌ استرس خود را کنترل کنند و اهمال‌کاری را کنار بگذارند. نوجوانانی که به‌دنبال توصیه‌های مفید و اطمینان‌بخش هستند، این کتاب را بخوانند. (بوک‌لیست)

کتاب تعادل احساسات در نوجوانان برای چه کسانی مناسب است؟

السا نبولساین کتاب حاضر را برای نوجوانان نوشته است؛ اما توصیه می‌کند که والدین، مربیان، درمانگران و دیگر کسانی که با نوجوانان سر و کار دارند نیز این کتاب را بخوانند. همچنین بزرگسالان فصل‌های مربوط به اهمال‌کاری، ذهن‌آگاهی و یافتن معنا را مفید خواهند یافت.

در بخشی از کتاب تعادل احساسات در نوجوانان: شناخت نقاط قوت و ضعف با کمک روان درمانی شناختی می‌خوانیم

در دوره‌ی نوجوانی، چنان‌که احتمالاً حدس زده باشید، اهمال‌کاری چالش‌برانگیزتر هم می‌شود. این همان مسئله‌ای است که همیشه با آن روبه‌روییم: پی‌اف‌سی هنوز کاملاً ارتباط نگرفته است. پی‌اف‌سی برای سازندگیْ حیاتی است و این امکان را به ما می‌دهد تا اطلاعات را در ذهنمان نگه داریم و هر وقت نیاز پیدا کردیم، آن‌ها را در دسترس داشته باشیم. اگر نتوانیم به اطلاعات دسترسی داشته باشیم، عذاب‌آور می‌شود و توجیه اهمال‌کاری را برایمان آسان‌تر می‌کند.

اهمال‌کاری حتی لذت‌بخش هم نیست. نوجوانان همیشه این را به من می‌گویند. آن‌ها خودشان را با موبایل و کامپیوتر سرگرم می‌کنند و از انجام دادن کار اجتناب می‌کنند، اما کاری که قرار است انجام شود همیشه وجود دارد. این امر مثل وجود ابرهایی بالای سرشان است. یک چیزی باید باشد که بتوانند حواسشان را کامل با آن پرت کنند، اما حقیقت این است که اهمال‌کاری هر نوع لذتی را که برای اجتناب از کار اصلی به سراغش می‌روید از بین می‌برد.

وقتی در مطالعه یا نوشتن مقاله اهمال‌کاری می‌کنید، در نهایت آن کار را انجام خواهید داد. اما به طور کلی نوجوانان می‌گویند کاری که انجام می‌دهند یا مطالعه کردنشان به اندازه‌ای که باید خوب باشد خوب نیست، بلکه فقط حس بدی دارد. همان‌طور که در فصل‌های بعدی می‌خوانید، همه‌ی ما به حس معنا و هدف در زندگی‌مان نیاز داریم و وقتی کارهایی را که به ما حس قدرتمندی و توانایی می‌دهد انجام نمی‌دهیم، معمولاً حس وحشتناکی به ما دست می‌دهد.

نوجوانان و افراد بالغ کم‌سن‌وسال گزارش می‌کنند که اهمال‌کاری یکی از بزرگ‌ترین موانع موفقیت آن‌هاست. آن‌ها احساس می‌کنند که در برابر اهمال‌کاری هیچ قدرتی ندارند. اگرچه اهمال‌کاری جذبه‌ی قدرتمندی دارد، اما می‌توانید در برابر آن مقاومت کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه: کتاب راهنما برای مغزتان
فصل 1: مغز شما در این دوره از زندگی‌ کمی دیوانه است... اما اشکالی ندارد
فصل 2: احساسات شما شدید‌تر احساس می‌شوند
فصل 3: رفتاردرمانی شناختی می‌تواند کمک کند
فصل 4: استرس: خوبی‌ها و بدی‌ها
فصل 5: خطر کردن، هیجان و ماجراجویی: مغز شما همه‌ی این‌ها را می‌خواهد
فصل 6: همسالان: همسالان بسیار اهمیت دارند
فصل 7: در حال حاضر مدرسه کاروبارِ شماست
فصل 8: اهمال‌کاری: شیطان
فصل 9: مراقبه و ذهن‌آگاهی
فصل 10: چرا من این کارها را می‌کنم؟ در جست‌وجوی معنا
فصل 11: گفتن داستان خودتان
نتیجه‌گیری: مسیر روبه‌جلو
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تعادل احساسات در نوجوانان: شناخت نقاط قوت و ضعف با کمک روان درمانی شناختی
نویسنده
مترجمسارا کریمی، فائزه پیمان پاک
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-281-103-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تعادل احساسات در نوجوانان

مرضیه
۱۴۰۲/۸/۲۳
کتاب کاربردی و تکنیکی و علمی بود، با مثال‌های واقعی و ملموس
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تعادل احساسات در نوجوانان

برای دریافت کتاب تعادل احساسات در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.