معرفی و دانلود کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان: شناخت نقاط قوت و ضعف با کمک رفتار درمانی شناختی

عکس جلد کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان: شناخت نقاط قوت و ضعف با کمک رفتار درمانی شناختی
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان: شناخت نقاط قوت و ضعف با کمک رفتار درمانی شناختی

کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان نوشته‌ی السا نبولساین، کتابی از مجموعه‌ی «راهکارهای فوری» نشر پندار تابان است که به بررسی نحوه‌ی کارکرد مغز نوجوانان از نظر علمی می‌پردازد. این کتاب با داشتن راهنمایی‌هایی مبتنی بر درمان شناختی رفتاری، به نوجوانان برای رسیدن به بهره‌وری بالای ذهنی کمک می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان

نوجوانی برهه‌ی حساسی در زندگی است و انسان درست در میان سال‌های کودکی و بزرگسالی خود قرار دارد. مغز در این بازه‌ی زمانی، کارایی مغز یک بزرگسال را ندارد، از طرفی هنوز در مرحله‌ی رشد است و ایجاد تغییر در آن ساده‌تر است. مغز نوجوانان شگفت‌انگیز است و اگر کسی نحوه‌ی تربیت مغز خود را در این سن بداند، می‌تواند قدرت و بهره‌وری ذهنی‌اش را تا حد زیادی افزایش بدهد. نوجوان امکان این را دارد که در فرایند تغییر مغز خود، حضور فعالانه‌ای داشته باشد؛ او می‌تواند انتخاب کند چه مواردی را تقویت و چطور الگوهای ذهنی ناکارآمدش را از چرخه‌ی استفاده خارج کند. کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان (Your Amazing Teen Brain) نوشته‌ی السا نبولساین (Elisa Nebolsine)، اطلاعات جامعی از مغز نوجوانان در اختیار مخاطب می‌گذارد که می‌تواند در ایجاد تغییرات مثبت در ساختار ذهن موثر باشد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان

مغز عضوی تربیت‌پذیر است. در یکی از آزمایش‌هایی که بر روی موش‌ها انجام شد، این مورد اثبات گردید که هر چه به بچه‌موش‌ها فضا و آزادی بیشتری برای زندگی داده شود، آن‌ها باهوش‌تر می‌شوند و قدرت حل مسئله‌ی بهتری پیدا می‌کنند. به عبارتی هرچه فضای فکر کردن و تمرین برای مغز بازتر باشد، قدرت مغز بیشتر می‌شود. مغز نوجوانان تغییرپذیری بیشتری از مغز بزرگسالان دارد و آماده‌ی کشف است. این بدین معناست که بستر مناسب برای شکوفا کردن ظرفیت‌های آن وجود دارد. اما از طرفی، ذات متغیر مغز نوجوانان آنان را به سمت داشتن احساسات عمیق‌تر و پررنگ‌تر نیز سوق می‌دهد که می‌تواند زندگی را سخت و دشوار کند. کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان با ارائه‌ی راهکارهای مبتنی بر درمان شناختی رفتاری، روش‌های مهار و درک احساسات را نیز به نوجوانان آموزش می‌دهد.

کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان نوشته‌ی السا نبولساین، به همت نشر صوتی جیحون به کتابی گویا تبدیل شده و کار انتشار نسخه‌ی متنی آن نیز با انتشارات پندار تابان بوده است. مترجمان این کتاب سارا کریمی و فائزه پیمان پاک هستند و هما ساریان گویندگی این اثر را به عهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب راهکارهای فوری

یکی از منابعی که نوجوانان بیش از هر چیزی به آن نیاز دارند، منابع سلامت روان است. انتشارات نیوهاربینگر مجموعه‌ی راهکارهای فوری را به‌طور مخصوص برای نوجوانان طراحی کرده است. روان‌پزشکان، روان‌شناسان و محققان برجسته‌ای نویسنده‌ی این مجموعه کتاب‌ها هستند که به مشکلات رایج نوجوانان مانند افسردگی، اضطراب، کمبود اعتمادبه‌نفس و... می‌پردازند. سرپرستی این مجموعه از کتاب‌ها بر عهده‌ی لاورنس شاپیرو است. انتشارات پندار تابان، این مجموعه از کتاب‌ها را با کمک مترجمانی کاردان، به زبان فارسی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب تعادل احساسات در نوجوانان

  • این راهنمای ساده برای رشد مغز نوجوانان که مبتنی بر درمان شناختی رفتاری است، به شکلی عملی و کاربردی نوشته شده. (Kirkus Reviews)
  • خواندن این کتاب برای همه‌ی نوجوانان و کسانی که با نوجوانان زندگی می کنند ضروری است. (Sherin Stahl)
  • درمان شناختی رفتاری ارائه‌شده در این کتاب، به نوجوانان مهارت‌ها و استراتژی‌هایی را می‌آموزد که برای کنترل بیشتر بر افکار و رفتارهایشان نیاز دارند. (Booklist)

کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی پیش رو، برای نوجوانانی که به دنبال تقویت ذهن و کاهش نقاط ضعف از طریق درمان شناختی رفتاری هستند مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان: شناخت نقاط قوت و ضعف با کمک رفتار درمانی شناختی می‌شنویم

احساسات شما خیلی شدیدتر و عمیق‌تر هستند و سریع‌تر از قبل اتفاق می‌افتند. این هدیه‌ی حیرت‌انگیزی است؛ هدیه‌ای مسرت‌بخش. به معنای واقعی احساس سرزندگی می‌کنید، اما داشتن این احساساتِ عمیق سختی‌هایی هم به همراه دارد.

احساسات اطلاعات‌اند. همین‌قدر ساده (و همین‌قدر پیچیده) است. وقتی احساسی را تجربه می‌کنید، مغز شما واکنش بیولوژیک بدنتان را به یک موقعیت تفسیر می‌کند. به این ترتیب، احساسات پیام‌هایی از طرف مغز و بدن هستند که به شما می‌گویند به چیزی که در درون و اطراف شما اتفاق می‌افتد توجه کنید.

احساسات ما بخش‌های مختلف مغزمان را فعال می‌کنند. وقتی احساسات بزرگ و عمیقی داریم، آمیگدال فعال می‌شود. آمیگدال بخشی از سیستم لیمبیک ماست و این سیستم لیمبیک به احساسات، واکنش، حافظه و ایمن نگه داشتن ما مربوط می‌شود. آمیگدال بخشی از سیستم لیمبیک است که مسئولیت مدیریت تهدید را با سیستم نبرد، گریز و یا بی‌حرکت ماندن به عهده دارد. بنابراین اگر احساسی را به شیوه‌ای عمیق تجربه می‌کنید، آمیگدال (و بقیه سیستم لیمبیک) فعال می‌شود.

این بار هم آمیگدال می‌خواهد ما را ایمن نگه دارد، پس تلاش می‌کند بفهمد آیا این احساس یا عاطفه حاکی از نوعی تهدید است یا نه. اگر این احساس امکان شناسایی تهدید را به ما بدهد، آمیگدال بیش‌ازحد بر روی تهدید متمرکز می‌شود و آن را در حافظه کدگذاری می‌کند و از ما در برابر این تهدید در آینده محافظت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
6 دقیقه
دیدگاه‌ها
2 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
2 دقیقه
معرفی مجموعه
4 دقیقه
پیشگفتار
20 دقیقه
مقدمه
11 دقیقه
فصل اول: مغز شما در این دوره از زندگی
19 دقیقه
فصل اول ـ بخش دو
9 دقیقه
فصل اول ـ بخش سه
13 دقیقه
فصل دوم: احساسات شما
25 دقیقه
فصل دوم ـ بخش دو
17 دقیقه
فصل دوم ـ بخش سه
13 دقیقه
فصل سوم: رفتار درمانی‌شناختی
16 دقیقه
فصل سوم ـ بخش دو
12 دقیقه
فصل چهارم: استرس، خوبی‌ها و بدی‌ها
10 دقیقه
فصل چهارم ـ بخش دو
11 دقیقه
فصل چهارم ـ بخش سه
17 دقیقه
فصل پنجم: خطر کردن، هیجان و ماجراجویی
17 دقیقه
فصل پنجم ـ بخش دو
11 دقیقه
فصل پنجم ـ بخش سه
11 دقیقه
فصل ششم: هم‌سالان
10 دقیقه
فصل ششم ـ بخش دو
14 دقیقه
فصل هفتم: مدرسه
18 دقیقه
فصل هفتم ـ بخش دو
16 دقیقه
فصل هشتم: اهمال‌کاری
13 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش دو
13 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش سه
13 دقیقه
فصل نهم: مراقبه و ذهن‌آگاهی
19 دقیقه
فصل نهم ـ بخش دو
14 دقیقه
فصل دهم: چرا من این کارها را می‌کنم؟
24 دقیقه
فصل دهم ـ بخش دو
20 دقیقه
فصل یازدهم: گفتن داستان خودتان
3 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان: شناخت نقاط قوت و ضعف با کمک رفتار درمانی شناختی
نویسنده
مترجمسارا کریمی، فائزه پیمان پاک
راویهما ساریان
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان

Rana bayat
۱۴۰۳/۱/۲۹
خسته کننده نیست، به راحتی دارم به گوش دادن ادامه میدم، به نظر ما کتاب مفید است برای مادر یا پدر بچه نوجوان، یا حتی معلم مدرسه. حتی کمکم کرد بیشتر درک کنم نوجوانان فامیل و مهمترین، نوجوانی خودم.
مجید پورحمیدی
۱۴۰۲/۹/۱۳
هر فرد هرچه احساسات خود را بهتر بشناسد زندگی رضایت بخش تری خواهد داشت.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان

برای دریافت کتاب صوتی تعادل احساسات در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.