معرفی و دانلود کتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم

عکس جلد کتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم
قیمت:
174500 تومان - 18.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم

کتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم نوشته‌ی سوزان کونک و پاتریشیا بکر، یک منبع ارزشمند در حوزه‌ی تغذیه‌ی کودک و نوجوان است. در این کتاب، درباره‌ی تأثیرات رژیم غذایی مناسب بر سبک زندگی کودکان دارای بیماری‌های مختلف خواهید خواند.

درباره‌ی کتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم

در جلد سوم از مجموعه‌ی 4 جلدی تغذیه‌ی اطفال در مراقبت بالینی، تمرکز بیشتر بر رژیم‌درمانی در اختلالات کودکان است. در فصل‌های مختلف این کتاب درباره‌ی علائم بیماری‌های گوارشی و انواع آن‌ها، اهمیت نظارت و ارزیابی تغذیه در کودکان دارای اختلال گوارشی، بی‌اشتهایی و بی‌انرژی بودن مزمن، گنجاندن تغذیه تکمیلی در رژیم غذایی کودک و انواع پیامدهای تغذیه‌ای و اثر آن بر رشد کودک و نوجوان اطلاعات ارزنده‌ای کسب می‌کنید. نکات علمی و دقیق کتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم (Samour and Kings Pediatric Nutrition)، به پزشکان، متخصصان تغذیه و پژوهشگران این حوزه کمک می‌کند ارزیابی همه‌جانبه‌ای نسبت به وضعیت بیماران خود پیدا کنند و روش‌های درمانی ریشه‌ای و واقع‌بینانه‌تری برای آن‌ها اتخاذ نمایند.

سوزان کونک (Susan H Konek) و پاتریشیا بکر (Patricia J Becker) در فصل‌های گوناگون کتاب شما را با علائم اختلالات گوناگون تغذیه‌ای و راهکارهای مواجهه با آن آشنا خواهند کرد. همچنین با کمک مستندات آماری‌ای که در قالب جدول‌های مختلف ارائه نموده‌اند، می‌توانید به شیوه‌ی دقیق‌تری پارامترهای مختلف تغذیه را بررسی کنید.

در مجموع باید گفت مدیریت تغذیه‌ی کودکان و نوجوانانِ دارای بیماری به خانواده‌ها کمک می‌کند به جای آنکه سبک زندگی‌شان را با بیماری کودکشان مطابقت دهند، بیماری کودک را با سبک زندگی خود سازگار نمایند. متخصصان تغذیه در این راه به ایجاد توانمندی مناسب خانواده‌های کودکان دارای اختلال و بیماری‌هایی چون دیابت، مشکلات کبدی، قلبی و... کمک خواهند کرد.

کتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم، حاصل ترجمه‌ی میلاد باقری فیل آبادی، امیرحسین نظریان، شیرین گرامی، فاطمه حیدری نژاد، سیده مریم موسوی چاوشی، زینب عباسی سنجدری، مژگان حفیظی موری، زهرا نصیری اصل، علی شیخی و مهران نوری است که انتشارات حتمی آن را در دسترس عموم علاقمندان قرار داده.

با نویسندگان کتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم بیشتر آشنا شویم

سوزان کونک متخصص تغذیه‌ی کودکان و دارای گواهی هیئت مدیره است. او در 30 سال گذشته در زمینه‌ی تغذیه کودکان در حوزه‌ی تجربیات بالینی فعالیت داشته و تا پیش از بازنشستگی، تمرکز اصلی‌اش بر کار با بیمارستان کودکان فیلادلفیا به عنوان مدیر بالینی و مدیر تغذیه‌ی بالینی بوده است. او همچنین در آکادمی تغذیه و رژیم غذایی به عنوان رهبر در سطح ایالت فعال بوده و با نشریات مختلف به عنوان نویسنده، داور و ویراستار همکاری داشته است. هدف او توسعه‌ی تغذیه‌ی کودکان است و به آن عشق می‌ورزد.

پاتریشیا بکر متخصص تغذیه و حمایت از تغذیه کودکان دارای گواهی هیئت مدیره است. او تاکنون تجربیات گسترده‌ای در این حوزه کسب کرده و در بیست سال گذشته در زمینه‌هایی چون سوء تغذیه‌ی کودکان تخصص یافته است. بکر همچنین در این حوزه سمت‌های گوناگونی را بر عهده گرفته و نویسنده‌ی مقالات علمی در مجلات معتبر بوده است.

کتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم مناسب چه کسانی است؟

کارشناسان تغذیه و پژوهشگران می‌توانند از اطلاعات این کتاب در زمینه‌ی تغذیه‌ی کودکان و نوجوانان استفاده کنند.

در بخشی از کتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم می‌خوانیم

محدودیت مایعات، مشکلات کنترل گلوکز، اختلال عملکرد اندام انتهایی، مدیریت با عوامل ضد انعقاد خون، عوارض گوارشی، سیری زودرس و کمبودهای تغذیه‌ای باعث ایجاد چالش در تأمین نیازهای کالری، پروتئین و ریزمغذی‌ها می‌شود. کلید مدیریت تغذیه‌ای بیمار در MCS تأمین تغذیه مطلوب با وجود محدودیت مصرف مایعات است. تغذیه کاملا پرنترال و تغذیه روده‌ای با حداکثر چگالی کالری و در اسرع وقت آغاز می‌گردند. استفاده از تغذیه روده‌ای پس از پیلور ممکن است در کاهش خطر آسپیراسیون و GER سودمند باشد و زمان رسیدن به هدف تغذیه‌ای را کاهش دهد.

به دلیل اختلال عملکرد کلیه، احیای مایعات و مشکلات غدد درون‌ریز، اختلالات الکترولیتی در میان بیماران مبتلا به MCS شایع است. توجه دقیق به مکمل‌یاری با الکترولیت، به ویژه بهینه‌سازی وضعیت پتاسیم، کلسیم و منیزیم، برای جلوگیری از دیس ریتمی از اهمیت ویژهای برخوردار است. علاوه بر ناهنجاری‌های الکترولیت، کمبود ویتامین‌های خاص در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و کسانی که به MCS نیاز دارند، شناسایی شده است. همچنین کمبود ویتامین‌های B در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی از نزدیک بررسی شده است. به همین دلیل، ممکن است نیاز باشد که به تیامین (B1) ریبوفلاوین (B2) و پیریدوکسین (B6) توجه ویژه شود و ممکن است مکمل‌یاری لازم باشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش 5: رژیم‌درمانی در اختلالات کودکان
فصل 12: اختلالات دستگاه گوارش
فصل 13: مراقبت‌های ویژه
فصل 14: قلب و عروق
فصل 15: بیماری‌های ریوی
فصل 16: انکولوژی و هماتولوژی
فصل 17: تغذیه در جراحی کودکان: اصول و روش‌ها
فصل 18: بیماری مزمن کلیوی
فصل 19: تغذیه برای بیماران اطفال دچار سوختگی
فصل 20: دیابت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم
نویسنده،
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-600-355-664-5
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک
174500 ت - 18.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم

برای دریافت کتاب تغذیه اطفال در مراقبت بالینی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.