معرفی و دانلود کتاب تغذیه مناسب برای شناگران

عکس جلد کتاب تغذیه مناسب برای شناگران
قیمت:
۷۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه مناسب برای شناگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه مناسب برای شناگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه مناسب برای شناگران

کتاب تغذیه مناسب برای شناگران نوشته‌ی ابی ناکس، اثری بسیار کاربردی است که به‌صورت کاملاً ساده به همه‌ی شناگران در هر رده‌ی سنی، آموزش می‌دهد که قبل از شنا، در حین و پس از آن چه بخورند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. این کتاب با جداول تغذیه‌ای استاندارد و مثال‌هایی ساده از خوراکی‌های روزمره، هم بسیار علمی و هم بسیار قابل‌استفاده است.

درباره‌ی کتاب تغذیه‌ی مناسب برای شناگران

هر ورزشکاری، برای بروز بهترین عملکردی که می‌تواند داشته باشد باید به تغذیه، به چشم یکی از اساسی‌ترین ابزارهای موفقیت توجه کند. تغذیه‌ی مناسب باعث می‌شود شما همه‌ی آنچه در چنته دارید به ظهور برسانید. حتی اگر به فکر رقابت در سطوح بالا نیستید، اینکه بدانید قبل از شنا، در هنگام شنا و پس از آن، چه چیزی بخورید و در چه وقت بخورید، باعث می‌شود به هدفتان از ورزش کردن نزدیک شوید و بهتر بیاموزید. مثلاً اگر به عنوان یک بزرگسال فکر کاهش وزن با شنا کردن هستید، قطعاً چیزی که باید بخورید، با کودکی در حال رشد متفاوت است. ابی ناکس (Abby Knox)، که علاوه بر تخصص در حوزه‌ی تغذیه‌ی ورزشی، مادر و همسر نیز هست، در کتاب خود، تغذیه‌ی مناسب برای شناگران (Eat Right, Swim Faster) با دیدگاهی همه‌جانبه و بسیار کاربردی به موضوع تغذیه‌ی شناگران پرداخته است.

معرفی و دانلود کتاب تغذیه مناسب برای شناگران

ابی ناکس می‌گوید، خانواده‌اش دید او را نسبت به چیزی که مردم انتظار دارند از یک کتاب راهنمای تغذیه‌ی خوب بدانند، باز کرده‌اند. او دیده است که خانواده، علاقه‌ای به دانستن نکات ریز و درشت علمی درباره‌ی تغذیه‌ی ورزشی ندارند و ساده و سرراست می‌خواهند بدانند کی چی بخورند و چقدر، همین! به خاطر همین در کتاب تغذیه‌ی مناسب برای شناگران بسیار ساده و کاربردی، در چند فصل، به توضیح همین موضوع می‌پردازد. ابتدا در مقدمه‌ای کلی به این موضوع می‌پردازد که تغذیه شناگران باید طبق چه اصولی باشد. سپس در فصول جداگانه درباره‌ی تغذیه قبل از شنا، آب و مایعاتی که حین شنا باید بخورید و تغذیه بعد از شنا برای ریکاوری توضیحات جامع و کاملی ارائه می‌دهد. در فصول آخر نیز، به مسائلی مانند تغذیه در مسابقات، افزایش توده‌ی عضلانی و چربی‌سوزی و مکمل‌ها پرداخته است. در انتهای کتاب، ناکس به سؤالات متداول تغذیه‌ای پاسخ و چند دستورپخت ساده برای میان‌وعده‌های سالم به مخاطبان آموزش می‌دهد.

کتاب تغذیه‌ی مناسب برای شناگران ابتدا به صورت بسیار ساده حقایق تغذیه‌ای را در قالب جداول با مخاطب به اشتراک می‌گذارد و بعد مثال‌هایی برای هر وعده‌ی غذایی که با آن ویژگی‌های خاص در دسترس عموم است ارائه می‌دهد. مثلاً یک ساعت قبل از شنا باید میان وعده‌ای بخورید که کربوهیدرات بالا و پروتئین و چربی اندک داشته باشد و این ویژگی‌ها را می‌توان در شیرهای طعم‌دار و ماست کم‌چرب پیدا کرد. زبان کتاب صمیمانه و ساده است و ترجمه نیز به خوبی به دست فرهاد دریانوش، اسحاق نادریان و علی پرنداور انجام شده. چاپ کتاب تغذیه‌ی مناسب برای شناگران را نیز انتشارات حتمی، ناشر تخصصی کتاب‌های علوم ورزشی و تربیت‌بدنی، بر عهده داشته است.

کتاب تغذیه‌ی مناسب برای شناگران برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر می‌تواند برای شناگران، خانواده‌های آن‌ها و مربیان شنا کاربردی باشد.

در بخشی از کتاب تغذیه مناسب برای شناگران می‌خوانیم

کاهش بیش از حد کالری دریافتی روزانه، باعث می‌شود احساس گرسنگی و محرومیت به وجود بیاید و خطر پرخوری شما را افزایش دهد. نکته منفی دیگر این است که شما با ذخیره انرژی عضلانی (گلیکوژن) کم یا خالی تمرین می‌کنید در نتیجه قادر نخواهید بود تمرینات سختی انجام دهید. رژیم‌های کم‌کالری، باعث می‌شود تا بافت عضلات شکسته شود و بدن شما نتواند انرژی لازم را تامین کند و این بدان معنی است که توده عضلانی شما کاهش می‌یابد و قدرت کمتری در تمرینات خواهید داشت.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: تغذیه قبل از تمرین
فصل 3: مایعات و انرژی هنگام تمرین
فصل 4: تغذیه بعد از تمرین
فصل 5: تغذیه روزانه برای ورزشکاران (وعده ها و میان وعده‌ ها)
فصل 6: تغذیه مسابقات
فصل 7: افزایش توده عضلانی
فصل 8: کاهش چربی بدن
فصل 9: آهن نیاز ورزشکاران
فصل 10: پرسش های متداول تغذیه ورزشی
فصل 11: دستورالعمل‌ های ساده برای میان وعده های سالم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه مناسب برای شناگران
نویسنده
مترجمفرهاد دریانوش، اسحاق نادریان، علی پرنداور
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-600-355-508-2
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغذیه مناسب برای شناگران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه مناسب برای شناگران

برای دریافت کتاب تغذیه مناسب برای شناگران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.