معرفی و دانلود کتاب علم هایپرتروفی عضلانی: آشنایی کامل با جزئیات فرایند پیچیده افزایش توده عضلانی

برای دانلود قانونی کتاب علم هایپرتروفی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علم هایپرتروفی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علم هایپرتروفی عضلانی: آشنایی کامل با جزئیات فرایند پیچیده افزایش توده عضلانی

با کتاب علم هایپرتروفی عضلانی، دنیای پرورش عضلات را از دریچه‌ی علم پزشکی تماشا کنید! پروفسور برد شونفلد این‌جاست تا تازه‌ترین داده‌های دانش هایپرتروفی را با شما در میان بگذارد و مخاطبان خود را با زیروبم فرایند افزایش توده‌های عضلانی آشنا سازد. شناخت متغیر‌های تأثیرگذار در حجم ماهیچه، بخش اساسی سرفصل‌های این کتاب کاربردی را شکل می‌دهد و در فصل‌های پایانی نیز مؤلف راهکار‌های ویژه‌ای برای اصلاح تمرینات هایپرتروفی برای شما آماده کرده است!

درباره‌‌ی کتاب علم هایپرتروفی عضلانی

رشته‌‌ی پرورش‌اندام در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های ورزشی مخصوصاً میان جوانان تبدیل شده؛ اما جالب است بدانید که میل به داشتن عضلات ورزیده و پرحجم را می‌توان علاقه‌ای به قدمت تاریخ بشریت دانست و آن را در میان فرهنگ پهلوانی ایران، یونان و حتی بومی‌های هندوستان جست‌وجو کرد. در سال‌های گذشته، مزایا و فواید پزشکی پرورش عضلات نیز بر جنبه‌ی زیبایی‌شناختی آن افزوده شده و در نهایت، آن را به صورت یک شاخه‌ی علمی مجزا به نام هایپرتروفی عضلانی درآورده. دکتر برد شونفلد (Brad J. Schoenfeld) کارشناس خبره‌ی ورزشی، در کتابی با عنوان علم هایپرتروفی عضلانی (Science and Development of Muscle Hypertrophy) مجموعه‌ی کاملی از به‌روزترین یافته‌های علمی درخصوص افزایش توده‌ی عضلانی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده و ظرفیتی فراهم کرده تا تمامی دوست‌داران ورزش بتوانند نگاه موشکافانه‌تری به سلامت بدن خود داشته باشند.

کتاب علم هایپرتروفی عضلانی این شانس را در اختیار ورزشکاران حرفه‌ای قرار می‌دهد تا با داشتن نگاه علمی به مقوله‌ی پرورش عضلات و جایگزینی آن با نگر‌ش‌های سنتی، سلامت خود را در کنار فعالیت‌های ورزشی تضمین کنند. همچنین دانش افزایش توده‌های عضلانی این فرصت را در اختیار افراد میان‌سال قرار می‌دهد تا با افزودن یک برنامه‌ی ورزشی اصولی و علمی، از روند تحلیل و کاهش حجم عضلات خود در سنین بالا بکاهند. علاوه‌بر این‌ها، سرفصل‌های جذاب و کاربردی کتاب علم هایپرتروفی عضلانی همچون یک دستیار همیشگی همراه مربیان ورزشی خواهد بود و به آن‌ها در ارائه‌ی برنامه‌های تمرینی هرچه اصولی‌تر کمک خواهد رساند. دکتر برد شونفلد، نویسنده‌ی این کتاب جامع و خواندنی، مخاطب را به مجموعه‌ی کاملی از مباحث کاربردی در باب علم هایپرتروفی دعوت می‌کند و خواننده را در جریان صفر تا صد فرایند پیچیده‌ی افزایش توده‌های عضلانی قرار می‌دهد. در این مسیر شما به‌طور ویژه با موضوعاتی همچون نحوه‌ی عملکرد سیستم‌ عصبی-عضلانی و مکانیسم‌های سلولی و مولکولی در هایپرتروفی، نقش تمرینات مقاومتی و تمرینات هوازی در افزایش حجم عضلات، تغدیه و هایپرتروفی، تأثیر متغیرهایی همچون سن، ژنتیک و جنسیت بر پرورش عضلات، و همچنین معیار‌های اندازه‌گیری در علم هایپرتروفی آشنا خواهید شد.

در نهایت، کتاب علم هایپرتروفی عضلانی موضوع جذاب پرورش عضلات را برای شما به یک هنر و مهارت اختصاصی تبدیل خواهد کرد و هرنکته و کلیدی که برای داشتن اندام‌هایی ورزیده و سلامت نیاز داشته باشید در اختیارتان قرار خواهد داد. این کتاب در کنار هفت فصل پرفایده‌ی خود مجموعه‌ای از جدول‌ها و تصاویر و آمار علمی را نیز در بر دارد که به شما در درک بهتر مطالب کمک خواهد نمود. همچنین نویسنده‌ در فصل آخر اثر خود راهکار‌های مفیدی برای داشتن یک برنامه‌ی ورزشی اصولی پرورش عضلات در اختیار شما قرار خواهد داد. این اثر در سال 2016، وارد بازار جهانی شده است و با تلاش‌های انتشارات حتمی و ترجمه‌ی فرهاد دریانوش، سیدمسلم اسدپور، زینب هوشمندی، روزبه امیریان، مهشید مهذب و ناصر امیری به دست شما می‌رسد.

کتاب علم هایپرتروفی عضلانی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر کاربردی یک پیشنهاد ویژه برای تمامی مربیان و ورزشکاران، به‌ویژه ورزشکاران رشته‌های پرورش‌اندام است.

در بخشی از کتاب علم هایپرتروفی عضلانی: آشنایی کامل با جزئیات فرایند پیچیده افزایش توده عضلانی می‌خوانیم

حفظ و نگهداری از بافت عضله اسکلتی، مستلزم تعادل پویا بین ساختن پروتئین عضلانی و تجزیه آن می‌باشد. در شرایط متعادل، بدن انسان ساخت و تجزیه پروتئین ثابتی دارد؛ روزانه پروتئین‌ها به‌صورت مداوم تخریب و مجدد از نو ساخته می‌شوند. در افراد سالم فعال، به‌طور میانگین روزانه در حدود 1/2درصد از کل عضله نوسازی می‌شود (تخریب و ساخت در حالت تعادل پویا هستند.) در حالت گرسنگی، تجزیه پروتئین عضلات بیش از ساخته شدن آن می‌باشد درحالی‌که بعد از صرف مواد غذایی، ساخت پروتئین عضلات بیش از تجزیه آن‌ها می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مؤلف
مقدمه مترجم
فصل اول: پاسخ های مرتبط با هایپرتروفی و سازگاری به فعالیت ورزشی
فصل دوم: مکانیزم‌ های هایپرتروفی
فصل سوم: نقش متغیرهای تمرین مقاومتی در هایپرتروفی
فصل چهارم: نقش تمرین هوازی در هایپرتروفی
فصل پنجم: عوامل مؤثر در پیشرفت هایپرتروفی بیشینه
فصل ششم: طراحی تمرین برای هایپرتروفی بیشینه
فصل هفتم: تغذیه برای هایپرتروفی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علم هایپرتروفی عضلانی: آشنایی کامل با جزئیات فرایند پیچیده افزایش توده عضلانی
نویسنده
مترجمفرهاد دریانوش، سید مسلم اسدپور، زینب هوشمندی، روزبه امیریان، مهشید مهذب، ناصر امیری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات207
زبانفارسی
شابک978-600-355-210-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب علم هایپرتروفی عضلانی

سیدمرتضی هاشمی
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب کاملاً جامع و علمیه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب علم هایپرتروفی عضلانی

برای دریافت کتاب علم هایپرتروفی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.