معرفی و دانلود کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی

عکس جلد کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی
قیمت:
۱۵۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی

با کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی نوشته‌ی ویلیام مک اردل، فرانک کاچ و ویکتور کاچ اطلاعات کاملی از تغذیه و انواع مواد خوراکی را به دست می‌آورید که شما را در انتخاب غذای مناسب و مصرف وعده‌های غذایی صحیح راهنمایی می‌کند. رویکرد کتاب برای استفاده‌ی درست از مواد مغذی برای ورزشکاران است.

درباره‌ی کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی

تغذیه‌ی درست پایه و اساس سوخت‌وساز بدن و عملکرد فیزیکی است. برای استحکام و ترمیم بافت‌ها، حفظ توده‌‌ی بدون چربی، مراقبت از ساختار اسکلتی بدن، ترمیم سلول‌ها و بسیاری از فعالیت‌های درونی بدن به غذا و مواد مناسب نیازمندیم. در کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی (Sports and Exercise Nutrition) نوشته‌ی ویلیام مک اردل (William McArdle)، فرانک کاچ (Frank Katch) و (Victor Katch) با دسته‌بندی دقیق مواد غذایی مورد نیاز ورزشکاران روشی درست را جهت مصرف غذایی ارائه داده‌اند. نویسندگان کتاب خاطرنشان می‌کنند که ورزشکاران برای استخراج و تبدیل انرژی شیمیایی غذاها به انرژی فیزیکی باید از مواد درست و بهینه استفاده کنند. پیدا کردن برنامه‌ی غذایی صحیح نیز از دوران باستان تا به امروز نیز همواره در دستور کار ورزشکاران و متخصصان بوده است.

شواهد تاریخی نشان می‌دهد دربازی‌های المپیکِ 776 سال قبل از میلاد نیز ورزشکاران در حال استفاده از منابع غذایی خاص بوده‌اند. نوشته‌هایی از شاعران، فیلسوفان، پزشکان و نویسندگان یونان و روم باستان درباره‌ی پیشنهادشان به ورزشکاران جهت استفاده‌ی درست از مواد غذایی نیز در دست است. استفاده از گوشت و پنیرها نیز در بسیاری از توصیه‌ها به ورزشکاران نیز دیده می‌شود. این نوشته‌ها نشان از اهمیت تغذیه به هنگام مسابقات و فشارهای ناشی از آن بر ورزشکاران نیز دارد. در کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی، ویلیام مک اردل، فرانک کاچ و ویکتور کاچ با استفاده از تحقیقات جدید و به‌روز تأثیر تغذیه بر بدن را نشان می‌دهند و اطلاعات ارزشمندی از فعالیت‌های بدنی هنگام ورزش و مسابقه و میزان استفاده از مواد مغذی را بیان می‌کنند.

کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی در هفت فصل تنظیم شده است که در ابتدا ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌ها را معرفی می‌کند، سپس درباره‌ی میزان انرژی غذایی و فعالیت بدنی به بحث می‌نشیند و در آخر راهکاری برای برنامه‌ی غذایی مناسب و ملاحظاتی درباره‌ی تغذیه در تمرینات شدید و مسابقات را ارائه می‌دهد.

کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی مناسب چه کسانی است؟

کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی به ورزشکاران و کسانی که به دنبال تهیه‌ی برنامه‌ی غذایی مناسب هستند پیشنهاد می‌شود.

(این کتاب حجمی بیش از 20 مگابایت دارد. لطفاً پیش از خرید، نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش فایل در گوشی یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

با نویسندگان کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی بیشتر آشنا شویم

ویلیام مک اردل، متولد 1939، پروفسور ممتاز دپارتمان علوم خانواده، تغذیه و ورزش در کالج کوئینز دانشگاه سیتی نیویورک است. عمده‌ی مطالعات وی در زمینه‌ی علوم تغذیه و ساختارهای مواد غذایی و واکنش‌های شیمیایی آن در بدن است و او با نظریات خود علوم تغذیه و تدریس آن را به سمت‌وسوی جدیدی برده است.

فرانک کاچ، متولد 1942 در آمریکا، به‌عنوان استاد علوم ورزشی در دانشگاه ماساچوست بازنشسته شد. قبل از آن او در UMass به‌عنوان رئیس بخش (1977-1990) و مدیر برنامه‌ی تحصیلات تکمیلی (1977-1986) مشغول به کار بود. دکتر کاچ عضو منتخب کالج آمریکایی پزشکی ورزشی و عضو آکادمی معتبر حرکت‌شناسی و تربیت‌بدنی آمریکا است. او بیش از 145 مقاله در مجلات علمی و حرفه‌ای معتبر دارد و در بیش از 230 گردهمایی -اعم از کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی، مراسم افتتاحیه یا سخنرانی‌های عمومی در جلسات سلامت، تجارت و تناسب‌اندام در ایالات‌متحده و آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا- سخنرانی کرده است.

ویکتور کاچ، متولد 1945، استاد برجسته‌ی تربیت‌بدنی و تغذیه است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی تربیت‌بدنی (جنبش‌شناسی) از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در نورتریج (CSUN) دریافت کرد. ویکتور مدرک کارشناسی‌ارشد و دکترای خود را در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی با تخصص فیزیولوژی ورزشی و تغذیه به پایان رساند. او در سال 1972 سمت تحقیق و تدریس را در دانشگاه میشیگان در آن آربور پذیرفت و در آنجا کار بر روی پروژه‌های تحقیقاتی مختلف در زمینه‌ی متابولیسم انرژی، تغذیه، کنترل وزن و عملکرد انسانی را شروع کرد. ویکتور برای مجلات علمی متعددی کارهای پژوهشی انجام می‌دهد و بیش از 130 مقاله در مجلات معتبر منتشر کرده است او نویسنده‌ی هشت کتاب در زمینه‌ی فیزیولوژی ورزش و تغذیه بوده است.

در بخشی از کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی می‌خوانیم

نوشابه‌های شیرین

جای تعجب نیست، با وجود شواهد قوی که نشان دهنده تبلیغات هدفمند شرکت‌های تولید نوشابه است این تبلیغات خطر چاقی، دیابت نوع 2، بیماری

قلبی، بیماری کبد چرب و سایر نگرانی‌های مربوط به سلامتی را افزایش می‌دهد و بیشتر شرکت‌های تولید نوشابه همچنان به تبلیغ نوشیدنی‌های شیرین خود در انواع رسانه‌ها ادامه می‌دهند. در مطالعه‌های، برروی افراد سنین 18 تا 40 ساله با مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده با فروکتوز بالا که در مجموع ٪25 از کل کالری روزانه شرکت‌کنندگان را به مدت 2 هفته را شامل می‌شد. یک رابطه مثبت بین دوز مصرفی و سه نشانگر مهم سلامتی نشان داده شد - هرچه دوز بالاتر باشد، میزان

کلسترول و LDL بالاتر می‌رود و سطح اسید اوریک سرم نیز با افزایش همراه است.

نشاسته به دو شکل آمیلوز و آمیلوپکتین وجود دارد. آمیلوز، یک زنجیره مستقیم از واحد گلوکز که به شکل مارپیچ، پیچ خورده است و آمیلوپکتین، با اتصال شاخه‌های بیشتر مونوساکارید که در شکل 1. 2 نشان داده شده است تشکیل شده است. نسبتاً شکل نسبی نشاسته ویژگی‌های خاص نشاسته را در یک گونه گیاهی خاص تعیین می‌کند.

به عنوان مثال، غالب بودن نوع ساختار نشاسته "\میزان قابلیت هضم"\ غذا را تعیین می‌کند. پلیمر آمیلوپکتین منشعب شده نسبت به نشاسته‌هایی که واحدهای گلوکز را در یک زنجیره مستقیم دارد، سطح بیشتری را در معرض آنزیم‌های گوارشی قرار می‌دهد. نشاسته با مقدار آمیلوپکتین نسبتا بزرگ به سرعت هضم و جذب می‌شود، در حالی که نشاسته با محتوای آمیلوز بالا در حین هیدرولیز سرعت تجزیه شیمیایی کندتری دارد. در فصل‌های آتی به اهمیت اشکال مختلف کربوهیدرات مصرف شده در وعده‌های غذایی قبل، حین و بعد از یک دوره فعالیت بدنی شدید پرداخته شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: درشت مغذی‌ها
فصل 2: ریزمغذی‌ها و آب
فصل 3: نقش مواد مغذی در انرژی زیستی
فصل 4: متابولیسم درشت مغذی‌ها در حین تمرین و فعالیت بدنی
فصل 5: اندازه‌گیری انرژی غذایی و فعالیت بدنی
فصل 6: انتخاب آگاهانه تغذیه سالم در افراد فعال
فصل 7: ملاحظات تغذیه‌ای برای تمرینات شدید و مسابقه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی
نویسنده، ،
مترجمروح الله محمدی میرزایی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات238
زبانفارسی
شابک978-600-355-675-1
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی

برای دریافت کتاب تغذیه و فعالیت‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.