معرفی و دانلود کتاب تغذیه ورزشی جوانان

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی جوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی جوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه ورزشی جوانان

برنامه‌ی غذایی ورزشکاران کودک و نوجوان را با مشورت هیتر ار. مانجیری، متخصص علوم تغذیه، مدیریت کنید. کتاب تغذیه ورزشی جوانان راهنمای جامع و کاربردی شما برای آشنایی با مبانی و چارچوب‌های علم تغذیه برای ورزشکاران کم‌سن‌وسال است. شما در این اثر ارزشمند می‌آموزید روند تغذیه‌ی کودکان را با نیاز‌های رشدی آنان‌ هماهنگ و یک برنامه‌ی غذایی استاندارد و همگام با فعالیت‌های ورزشی در این دوره طراحی کنید.

درباره‌‌ی کتاب تغذیه ورزشی جوانان

دوران کودکی و نوجوانی، سنین طلایی آشنایی با ورزش و تحرک جسمانی‌ست. با این حال بسیاری از والدین همزمان با آغاز فعالیت‌های ورزشی کودکان، نگران روند تغذیه و فرایند رشدی و تکاملی فرزندانشان هستند. خانم هیتر ار. مانجیری (Heather R. Mangieri) متخصص علوم غذایی و تغذیه‌ی ورزشی در اثر موفق خود یعنی کتاب تغذیه ورزشی جوانان (Fueling Young Athletes) به دغدغه‌های شما در رابطه با ورزش در سنین کم پاسخ خواهد داد. او در طول یازده فصل مدون، بر دو نکته‌ی اساسی یعنی، تغذیه‌ی همگام با ورزش، و رژیم غذایی مناسب برای سنین رشد تأکید خواهد کرد.

کتاب تغذیه ورزشی جوانان فشرده‌ای از سال‌ها تحقیق و تلاش علمی نویسنده، در کنار تمرین‌های عملی او و همکارانش با طیف گسترده‌ای از ورزشکاران کودک و نوجوان است؛ همچنین نویسنده، بخشی از تمرکز پژوهش خود را به ورزشکاران دختر اختصاص داده و در بخش دیگر به‌طور دقیق‌تر به تحرک جسمانی پسران پرداخته است. نکته‌ی واضح آن است که ورزشکاران در هر سن و با هر شرایطی، باید از تغذیه‌ی به‌خصوص و برنامه‌ی غذایی دقیق‌تری برخوردار باشند. سوخت‌وساز بالای بدن در سنین پایین و همچنین هم‌زمانی با نیاز‌های رشدی، اهمیت رژیم غذایی برای ورزشکاران کودک و نوجوان را نیز دوچندان می‌کند. نویسنده‌ی کتاب تغذیه ورزشی جوانان به شما کمک خواهد کرد تا با هر میزان شناختی از اصول علم تغذیه، بتوانید روند اصلاحی و رو‌به‌رشدی را در برنامه‌ی غذایی فرزندان خود اعمال کنید و برای چالش‌ها و کمبود‌های تغذیه‌ای، راه‌حل‌هایی کاملاً علمی و البته راهبردی بیابید. او برای دسترسی بهتر به مباحث متنوع کتاب، موضوع را در چهار بخش اصلی یعنی تغذیه‌ی ورزشی مناسب برای ورزشکاران امروزی، نیاز‌های غذایی مخصوص ورزش‌ها و هدف‌گذاری فردی، طراحی برنامه‌ی غذایی ورزشی و در نهایت دستور تهیه‌ی غذاها طرح می‌کند. خانم هیتر ار. مانجیری در توضیح مباحث تخصصی علوم تغذیه، زبانی ساده و خودمانی برمی‌گزیند و موضوعات را به‌گونه‌ای طرح می‌کند تا علاوه‌بر والدین و مربیان ورزشی، برای مطالعه‌ی خود ورزشکاران جوان نیز مناسب باشد. همچنین بسیاری از سرفصل‌های کارآمد این اثر برای سایر ورزشکاران در سنین بالاتر نیز قابل استفاده و راه‌گشاست و به اصلاح سبک تغذیه‌ی همگانی کمک ویژه‌ای می‌کند. در بین موضوعات پراستفاده‌ی این کتاب می‌توان به دستور‌ تهیه‌ی سوخت‌رسان‌های مایع همچون اسموتی‌ها و سوخت‌رسان‌های جامد همچون پروتئین‌های جیبی اشاره کرد که با ساده‌ترین مواد غذایی دردسترس قابل اجرا هستند. همچنین موضوع پراهمیت آب‌رسانی به بدن، تغذیه‌ی مخصوص روز مسابقه، آشنایی با انواع مکمل‌ها و شناخت اختلالات تغذیه از دیگر سرفصل‌های مفیدی‌ست که می‌توانید در کتاب تغذیه ورزشی جوانان بخوانید. این اثر ارزشمند با تلاش ناشر تخصصی کتاب‌های حوزه‌ی ورزش و سلامت، انتشارات حتمی به دست شما می‌رسد. ترجمه‌ی روان و خوانای این کتاب را نیز عباسعلی گائینی، علی عسکریان، معصومه حنانی، علیرضا موسی خانی و جمعی از جامعه‌ی فعال علوم تغذیه‌ی دانشگاه تهران، برعهده داشته‌اند.

نکوداشت‌های کتاب تغذیه ورزشی جوانان

  • سوخت‌رسانی به ورزشکاران جوان موضوعی شایسته‌ی توجه والدین و مربیان است. تعداد زیادی از بچه‌ها خستگی روزانه را زیادی تحمل می‌کنند. اجازه ندهید فرزند شما یکی از آن‌ها باشد. (نانسی کلارک، نویسنده‌ی کتاب راهنمای تغذیه ورزشی)
  • نویسنده به ورزشکاران، والدین و مربیان در درک عادات سالم در عملکرد ورزشی کمک ویژه‌ای می‌کند و در این مسیر نیز هنر فوق‌العاده‌ای دارد. (دونالد هولتون، بنیانگذار و رئیس بنیاد سلامتی تیلور هوتون)
  • نویسنده علاوه بر متخصص تغذیه‌ی ورزشی، یک مادر است. او به خوبی چالش‌های مدیریت برنامه‌ها، تمرین‌های متعدد و سفر و درست غذا خوردن فرزندان را درک می‌کند و تجربیات گسترده خود را به صورت علمی و واقع‌بینانه به اشتراک می‌گذارد. (داون جکسون بلاتنر، نویسنده‌ی کتاب رژیم انعطاف‌پذیر)

کتاب تغذیه ورزشی جوانان برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب می‌تواند برای والدین و همچنین مربیان ورزشکاران کودک و نوجوان مفید و راهگشا باشد.

در بخشی از کتاب تغذیه ورزشی جوانان می‌خوانیم

در چند سال گذشته، استفاده از نوشابه‌های انرژی‌زای کافئین‌دار، افزایش چشم‌گیری داشته است، و این افزایش ریشه در بازاریابی آن دارد که آثار نیروزایی آن‌ها را تبلیغ می‌کند. نوشابه‌های انرژی‌زا با هدف راه آسان و سریع افزایش انرژی و بهتر کردن خلق وارد بازار شده‌اند. آن‌ها اغلب حاوی مقادیر زیادی کافئین و قند در کنار سایر ترکیباتی مثل ویتامین‌های B، اسیدهای آمینه و محرک‌های گیاهی (مثل گوارانا و جینسنگ) می‌باشند. نوشابه‌های انرژی‌زا می‌توانند تا 80 میلی‌گرم کافئین در هر وعده (معادل یک فنجان قهوه) داشته باشند. برخی برندهای آن‌ها حتی مقادیر زیادتری دارند. کافئین در مخلوط با ترکیبات گیاهی می‌تواند باعث بروز حالت‌های عصبی، کج‌خلقی، افزایش تواتر قلبی و بی‌خوابی شود. در مطالعه‌ای با 90 ورزشکار، برخی از آن‌ها 60 دقیقه پیش از یک جلسه فعالیت ورزشی، نوشابه انرژی‌زا و سایرین دارونما دریافت کرده‌اند. بروز عوارض جانبی مثل بی‌خوابی، عصبی بودن و بیش‌فعالی در ورزشکارانی که از نوشابه‌های انرژیزا استفاده کرده بودند- در مقایسه با گروه دارونما- زیادتر بوده است (سالینرو و همکارانش، 2014) هرچند استفاده بیش از حد کافئین در افراد آثار متفاوتی دارد، ولی استفاده همزمان آن با عناصر گیاهی، شدت عوارض جانبی را تشدید می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ساختن یک قهرمان
فصل 2: تغذیه گام به گام ویژه رشد سالم
فصل 3: سوخت‌رسانی و آب‌رسانی ویژه ورزش
فصل 4: تنظیم ترکیب بدن برای رسیدن به هدف‌ها
فصل 5: سوخت‌رسانی ویژه روز مسابقه
فصل 6: شناخت مکمل‌ها
فصل 7: شناسایی و مقابله با خوردن مختل شده
فصل 8: تهیه و تدوین برنامه فردی
فصل 9: غلبه بر موانع برای رسیدن به تغذیه سالم
فصل 10: دستور تهیه سوخت‌رسان‌های مایع
فصل 11: دستور تهیه سوخت‌رسان‌های جامد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه ورزشی جوانان
نویسنده
مترجمعباسعلی گائینی، علی عسکریان، معصومه حنانی، علیرضا موسی خانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات202
زبانفارسی
شابک978-600-355-438-2
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغذیه ورزشی جوانان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه ورزشی جوانان

برای دریافت کتاب تغذیه ورزشی جوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.