معرفی و دانلود کتاب تغییر جهان به چه معناست؟

عکس جلد کتاب تغییر جهان به چه معناست؟
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغییر جهان به چه معناست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغییر جهان به چه معناست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغییر جهان به چه معناست؟

کتاب تغییر جهان به چه معناست؟ اثری از آلن بدیو است که با نگاهی هستی‌شناسانه به سراغ ماهیت حرکت و سکون می‌رود و در این راه از آراء فیلسوفی چون افلاطون کمک می‌گیرد. او تناقضی پیچیده را در باب مفهوم تغییر جهان شرح می‌دهد و ذره‌ذره این کلاف را باز می‌کند و از یک راز هستی‌شناسانه پرده بردارد.

درباره‌ی کتاب تغییر جهان به چه معناست؟

تغییر جهان به چه معناست؟ آیا تغییر جهان می‌تواند یک شعار بامعنی باشد یا صرفاً یک پوچی و مهمل‌گویی قدیمی است؟ آلن بدیو (Alain Badiou) می‌خواهد بداند تغییر جهان حقیقی است یا خیر و اگر جهان در حال تغییر است، کدام عنصر ثابتی این تغییر را مشاهده و اندازه‌گیری می‌کند؟ او در کتاب تغییر جهان به چه معناست؟ ("?Que signifie "changer le monde) دو رویکرد متفاوت قرن نوزدهمی و قرن بیستمی را عنوان می‌کند. رویکرد قرن نوزدهم تغییر را حرکتی در جهت پیشرفت برمی‌شمارد و رویکرد قرن بیستم تغییر را امری ضروری می‌داند که به سوی گسست‌ و نوآوری‌های رادیکال جهت‌گیری دارد.

دنیا همیشه با چنان سرعتی در حال تغییر است که ما معمولاً از آن جا می‌مانیم و باید تلاش زیادی کنیم تا خود را با تغییرات انطباق دهیم. این سرعت در دهه‌های اخیر افزایش یافته. این تغییر گرچه ملموس است، اما همچنان فعلی مبهم است. آلن بدیو اظهار می‌کند اگر تغییر شامل حال همه شود، کدام شاهدی ثابت مانده تا تغییر را تأیید کند؟ ازطرفی اگر هیچ مرجع ثابتی هم وجود نداشته باشد، حرکت و تغییر اصلاً ثبت‌شدنی نیستند که ما امروز بخواهیم راجع‌به آن صحبت کنیم. پس چطور باید با این تناقض کنار آمد؟ آلن بدیو به مسئله‌ی امر واقعی تغییر، فراتر از این تناقض می‌پردازد. او امر تغییرناپذیر را سوژه‌ای معرفی می‌کند که هم اصل حرکت و هم به‌اندازه‌ی کافی بی‌حرکت است تا بتواند واقعیت خود را تأیید کند.

معرفی و دانلود کتاب تغییر جهان به چه معناست؟

کتاب تغییر جهان به چه معناست؟ برای پرداختن به مفهوم ثبات و تغییر به سراغ افلاطون می‌رود. جمله‌ای که می‌توان آن را از اندیشه‌ی افلاطون استخراج کرد و به جهان خود وارد ساخت، به‌این‌ترتیب خواهد بود: ثبات و تغییرناپذیری ایده‌ی معیار سنجش عمل است؛ به این معنا، عمل که در ذات خودش یک تبدیل و دگرگونی است، به‌طوری پارادوکسال و متناقض‌نما با ثبات ایده سنجش می‌شود. آنچه افلاطون سرانجام پیشنهاد می‌کند این پرسش است: چگونه می‌توان ایده را حقیقی و آزمون‌شده، به تجربه آورد، درحالی‌که معیار سنجش عمل ثبات ایده در نظر گرفته می‌شود؟ خُب، ابتدا باید فرض کنیم که رابطه‌ی عمل با ایده، رابطه‌ی تحقق نیست، یا اینکه ایده نمی‌تواند برنامه‌ی عمل باشد. در این صورت، چه زمانی از «تحقق ایده» صحبت به میان می‌آوریم؟ این زمانی است که ما ابعاد اساسی آن را تا سطح برنامه نزول داده و پایین می‌آوریم. این تفسیر یک شخصیتِ به‌اصطلاح «آرمانشهری‌» از افلاطون و به‌طورکلی، از همه‌ی سازمان‌های انقلابی است که از دو قرن پیش جان گرفته و شروع به فعالیت نموده‌اند. اما آلن بدیو معتقد است ما باید هرگونه تفسیر در سطح برنامه‌ای یا آرمانشهری از ایده را در ارتباط با عمل حذف نماییم. او در باب رابطه‌ی بین ایده و عمل به‌نحوی متفاوت می‌اندیشد و یک تناسب مکان‌سازی میان آن‌ها قائل می‌شود.

آلن بدیو در کتاب تغییر جهان به چه معناست؟ مدام در حال آزمون و خطای نظریات خویش است. او هر نظری را با ایده‌ی مخالفش رد می‌کند یا حداقل به چالش می‌کشد و این نشان از وجود تناقض و پارادوکس‌های فراوان پیرامونِ بحثِ موردنظر دارد. او لابه‌لای حرف‌هایش مدام به افلاطون ارجاع می‌دهد و در موقعیت‌های مختلف، موافق یا مخالف بودنِ او را با ایده‌های حاضر شرح می‌دهد. آلن بدیو یک پاردوکس و متناقض‌نما در آراء افلاطون را مطرح می‌کند. افلاطون از یک‌سو با هر پدیده‌ی صیرورتی که تغییر و «شدن» را به «بودن» ترجیح می‌دهد، خصومت می‌ورزد و از سویی دیگر، پیشنهادی برای جهش رادیکال نظم سیاسی عنوان می‌کند. افلاطون اندیشه‌ی برتری «بودن» را ترویج می‌کند؛ این حقیقت که مقوله‌ی «بودن‌» تاآنجاکه می‌توانیم در اندیشه به آن نزدیک شویم، نماینده‌ی این تز است که بر اساس آن جهانی معقول، قابل‌درک، استاندارد و بی‌حرکت وجود دارد و جهان حساس تنها نسخه‌ای تحقیرشده از آن است. از طرف دیگر، او همچنین به ‌دلیل ارائه‌ی دقیق و مفصل یک پروژه‌ی سیاسی که در مقایسه با زمینه‌ی سیاسی آن دوران کاملاً انقلابی است، شهرت دارد.

آلن بدیو برای غلبه بر این پارادوکس افلاطونی، پیشنهاد می‌کند مسیری کاملاً متفاوت را در پیش گیریم. آگاهی از معنای «تغییر جهان» مستلزم این است که ما تصور کاملاً متفاوتی از جهان داشته باشیم. این مفهوم از جهان باید به گونه‌ای باشد که به قدر کافی تغییرناپذیری را بپذیرد تا بتواند شاهد درونی تغییر خود باشد.

کتاب تغییر جهان به چه معناست؟ توسط نشر ویراست و با ترجمه‌ی کوروش انصاری چاپ شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته تا با خواندن آراء متفکرانی نظیر افلاطون و آلن بدیو در ماهیت تغییر جهان بیشتر دقیق شوند.

کتاب تغییر جهان به چه معناست برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مباحث فلسفی و هستی‌شناسی از این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب تغییر جهان به چه معناست؟ می‌خوانیم

امروزه، تجربه‌گرایی به‌وسیلۀ تسلط بر دنیای انگلیسی‌زبان غالب شده است و پیروزی او آشکارا بیانگر این واقعیت است که هر استدلالی که بخواهد قانع‌کننده باشد باید بر اساس محدودیت‌ها و قیود سنجیده و بیان شود. از همین محدودیت‌هاست که باید آغاز کنیم. حاکمان ما از اِعمال نیروی مزدوری درون محدودیت دست برنمی‌دارند: تنها چیز ممکن این است که باید تحت‌فشار محدودیت و اجبار به‌آرامی جهان را اداره نمود وگرنه سرنوشت ما چه خواهد شد؟ یونانی‌ها! آن‌ها تحت‌فشار مقاومت کردند: آن‌ها تنبل بودند، مالیات نمی‌دادند و از قرن چهارم قبل از میلاد خود را عاری از هرگونه قیدوبند رها ساختند! آن‌ها روی ویرانه‌های معابدشان، نشسته روی زمین، با بزها زندگی می‌کردند... تجربه‌گرایی آن‌ها را این‌گونه می‌بیند. شکل معاصر محدودیت و اجبار این است که: شما به‌هرحال یونانی‌بودن را قبول نخواهید کرد! بهتر است این درس را بیاموزید: این محدودیت را نمی‌توان صرفاً با توصیف و تفسیر آن برطرف نمود. تقریباً همه، البته بجز تعداد انگشت‌شماری از سیاستمداران، فکر می‌کنند که این تجارت سرمایۀ مالی که زندگی میلیون‌ها نفر را با هوی و هوس و سودهای ناپسند مختل می‌کند، برجسته و معروف نیست! این‌که می‌گویند کسی که کار می‌کند، بدون هیچ‌چیز، خود را در برابر درب خروجی می‌بیند، به این دلیل است که یک قاچاقچی محصولات شبح‌وار و فانتوماتیک (خیالی) را در جایی به افرادی که پول نداشته‌اند فروخته است... منشاء همه‌چیز در- آنجاست. - آنجا، جایی است که همه‌چیز شروع‌شده است. این یک واقعیت است! و کسانی که این کار را کرده‌اند ناشناخته هستند. ما در مورد آن‌ها می‌شنویم، اما آن‌ها مربوط به ما نیستند. به‌همین‌دلیل است که وضعیت تقریباً در سطح جهان‌شمولی بسیار بد شناخته‌ شده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغییر جهان به چه معناست؟
نویسنده
مترجمکوروش انصاری
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات254
زبانفارسی
شابک978-622-5675-58-2
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغییر جهان به چه معناست؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تغییر جهان به چه معناست؟

برای دریافت کتاب تغییر جهان به چه معناست؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.