معرفی و دانلود کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا

برای دانلود قانونی کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا

کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا اثری انگیزه‌بخش است که آموزه‌های آن را می‌توانید در جنبه‌های مختلف زندگی به کار بگیرید. شارلوت استایل با زبانی ساده به شما آموزش می‌دهد انعطاف‌پذیری و خوش‌بینی خود را افزایش دهید و شادمانی واقعی را تجربه کنید!

درباره‌ی کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا

حتماً شما هم افرادی را دیده‌اید که انگار هیچ موقعیت ناخوشایندی قادر به تلخ کردن اوقاتشان نیست. همان‌هایی که از باران غیرمنتظره در سیزده‌به‌در لذت می‌برند، با کثیف شدن لباس‌ها توسط یک ماشین عبوری جوک می‌سازند یا حتی زمان بیماری همچنان امید خود را حفظ می‌کنند. راز خوش‌بینی این افراد چیست؟ چرا آن‌ها چیزهایی را می‌بینند که ما قادر به مشاهده‌ی آن‌ها نیستیم؟ شارلوت استایل در کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا (Change your life with positive psychology‬) آنچه برای یافتن جواب نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

علم روان‌شناسی ابتدا برای شناخت بیشتر ذهن انسان و نحوه‌ی کار آن به وجود آمد. اما نیاز جامعه، دانشمندان این حوزه را به سمت آسیب‌شناسی و تلاش برای حل مشکلات افراد سوق داد. البته در کنار این جریان افرادی مانند کارل راجرز و آبراهام مازلو به‌طور ویژه بر شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های اشخاص تمرکز داشتند، اما رویکرد بالینی همچنان صدرنشین تحقیقات، کنفرانس‌ها و کتاب بود.

در ضرورت اینکه متخصصان روان‌شناسی باید از دانش خود در راستای حل مشکلات استفاده کنند شکی نیست، اما آیا این هدف غایی روان‌شناسی است؟ آیا افراد بهنجار نمی‌توانند از یافته‌های این علم استفاده کنند و تنها در صورت ابتلا به اختلالات روانی می‌توانند از این رشته یاری بگیرند؟ شارلوت استایل توضیح می‌دهد که گرایش روان‌شناسی مثبت برای پر کردن این خلا پدید آمد. او با هدف ارتقای کیفیت زندگی انسان، کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا را تألیف کرد تا افراد بیشتری در سراسر دنیا از خدمات این علم بهره‌مند شوند.

با انجام دادن تمرین‌هایی که شارلوت استایل (Charlotte Style) در این اثر گرد هم آورده، موفق می‌شوید شادی را به زندگیتان دعوت کنید و با معنای حقیقی خوشبختی آشنا شوید. همچنین مطالعه‌ی اصول روان‌شناسی مثبت‌گرا که به زبانی ساده تشریح شده‌اند کمک می‌کند آثار کاربردی را از منابعی فاقد بار علمی تشخیص دهید. روش‌های کاربردی‌ای که نویسنده برای بهبود سلامت در اختیارتان قرار داده، تست‌هایی که نقاط قوت و ضعف را آشکار می‌سازند و تجربیات واقعی افرادی که موفق شده‌اند استعدادهای وجودی خود را شکوفا کنند، همگی شما را در یافتن بهترین نسخه‌ی وجودیتان همراهی می‌کنند.

برای حسن ختام این معرفی باید گفت کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا نه یک کلید جادویی، بلکه ابزاری است که با کمک آن قادر می‌شوید از آنچه واقعاً توانایی بهبود زندگیتان دارد را بهره ببرید و توصیه‌های بی‌‌فایده را بشناسید؛ یک ویژگی منحصربه‌فرد برای علاقه‌مندان آثار خودیاری که آن را از دیگر کتاب‌های این حوزه متفاوت می‌سازد.

نکوداشت‌های کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا

- تغییر زندگی با روان‌شناسی مثبت‌گرا کتابی است هوشمند، مؤثر و نیروبخش. تمام نگرش‌ها، تمرینات و عبارت‌های عالی‌اش را دوست دارم. کتاب را بردارید و همچون نوشیدن یک لیوان آب خنک در روز گرم تابستان، از خواندنش لذت ببرید. (دکتر ایلونا بونیول، مؤسس مجموعۀ اروپایی روان‌شناسی مثبت‌گرا)

- همگی می‌خواهیم بهترین خودمان باشیم و مقدمۀ پرشور و الهام‌بخش شارلوت از روان‌شناسی مثبت‌گرا جای خوبی برای شروع است. بعد از خواندن کتاب، کلیدهای دستیابی به زندگی شاد و شکوفا را خواهید داشت. (نینا گرانفلد، مؤسس انجمن‌های زندگی)

- این کتاب فراتر از یک مقدمه دربارۀ مفاهیم اصلی روان‌شناسی مثبت‌گراست؛ اگر در جست‌وجوی یک زندگی رضایت‌بخش و شادتر هستید، منبع جالب و فوق‌العاده‌ای است. کتابی واضح، مختصر و خواندنی است که شما را تشویق می‌کند با تنظیمات کوچک در زندگی، تغییرات واقعی به‌وجود آورید. (دکتر آنتونی سلدون، نویسنده، مورخ و رئیس دانشکدۀ ولینگتون)

کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این اثر به افرادی که سعی دارند نگاه بدبینانه‌‌ی خود به زندگی را تغییر دهند و روزهای شادتری خلق کنند توصیه می‌شود.

با شارلوت استایل بیشتر آشنا شویم

شارلوت استایل مربی شخصی و فارغ‌التحصیل روان‌شناسی مثبت‌گراست. او که در رشته‌ی فلسفه نیز تحصیل کرده سعی دارد مردم را به سمت شکوفایی توانایی‌ها و در نتیجه ساختن زندگی شایسته هدایت کند. هدفی انسان‌دوستانه که مطالعه‌ی آثار او را به تجربه‌ای دلنشین تبدیل می‌سازد.

جملات برگزیده‌ی کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا

  • دنیا یک آیینه است، چهره هرکسی را به او نشان می‌دهد.
  • از بهترین‌ها حداکثر استفاده و از بدترین‌ها حداقل استفاده را ببرید.
  • اگر تلاش برای شادی را متوقف کنیم، حتماً لحظه‌های بسیار زیبایی خواهیم داشت.
  • شاید تنها چیزی که در دنیا بیش از همه به آن پرداخته‌اند و کمتر درک شده، زندگی شاد است.

در بخشی از کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا می‌خوانیم

ارزش‌ها روشی برای اولویت‌بندی نیازها هستند؛ بیشتر اکتسابی هستند، تا ذاتی. ارزش‌ها بر انتخاب‌ها حکمرانی و انتخاب‌ها و اعمال را هدایت می‌کنند. آن‌ها نیازهایمان را اولویت‌بندی و ما را از یکدیگر متمایز می‌کنند. وقتی یک ارزش با ارزش دیگری تداخل پیدا می‌کند، دچار وقفه ذهنی می‌شویم؛ زیرا نشان‌دهنده تداخل نیازهاست. ارزش‌ها منعکس‌کننده نیازهای هیجانی هستند و توجه به قدرت احساسی که به یک ارزش می‌دهید یا واکنشی که هنگام تهدید یک ارزش احساس می‌کنید، نشان‌دهنده یک نیاز برتر است.

بیشتر ارزش‌ها مانند صداقت، احترام، اعتماد، امانت‌داری، عشق یا شجاعت را به‌راحتی می‌توان شناسایی کرد. در فصل ۷ بیشتر به ارتباط نیازها با ارزش‌ها خواهیم پرداخت. بااین‌حال مهم است که هنگام تعیین اهداف، ارزش‌ها و نیازهای خودتان را بدانید؛ زیرا اهدافی که به‌احتمال‌زیاد به آن‌ها دست خواهید یافت، همان اهدافی خواهند بود که با ارزش‌هایتان مطابقت دارند و فرصت می‌دهند از نقاط قوت طبیعی استفاده کنید. بنابراین ارزش‌ها، انتخاب‌ها و اهداف شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ بدون سلسله‌مراتب نمی‌توانیم انتخاب کنیم.

آیا می‌توانید به پنج ارزش اصلی خود فکر کنید؟ بدون چه چیزی نمی‌توانید زندگی کنید؟ اگر پاسختان خانواده باشد، به چه ارزش‌هایی در زندگی خانوادگی واکنش نشان می‌دهید که مهم‌ترین نیازهایتان را برآورده می‌کند؟ راهِ دیگر یافتن ارزش‌ها این است که بدانید از چه چیزی بیشتر متنفرید و نمی‌توانید اطرافتان تحملش کنید. ارزش‌های شما در این شرایط گم یا تهدیدکننده می‌شوند. فصل 7 به‌طور مفصل به این موضوع می‌پردازد.

یافتن ارزش‌ها مهم است؛ زیرا محیطی را به ما می‌دهد که در آن می‌توانیم از نقاط قوت خود استفاده کنیم. وقتی خود واقعی‌مان هستیم، نقاط قوت و ارزش‌هایمان باهم هماهنگ هستند. وقتی مفاهیم جایگزین هم می‌شوند، لغات و معانی به‌جای هم به‌کار می‌روند. عشق برای بسیاری از مردم ارزشمند است، چون بدون آن نمی‌توانند زندگی کنند و همچنین می‌تواند یک فعالیت و یک نقطه قوت مشخصی باشد که ارزش تلقی شود. ه آن‌هایی که می‌توانید توجه بیشتری داشته باشید، روشن کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: روان‌شناسی مثبت‌گرا
فصل دوم: شادی و آسایش روانی
فصل سوم: چگونه احساسات مثبت ایجاد کنیم و خوشحال‌تر شویم
فصل چهارم: انجام کارهایی که دوست دارید و تعیین اهداف بهتر
فصل پنجم: آسایش هیجانی: برقراری روابط بهتر با خود و دیگران
فصل ششم: افزایش تاب‌آوری و مقابلۀ بهتر با مشکلات
فصل هفتم: یافتن آنچه در زندگی مهم است: داشتن هدف در زندگی
فصل هشتم: خردورزی: رشد آسایش معنوی
فصل نهم: سلامتی مثبت: چگونه سبب آسایش جسمانی و زندگی طولانی‌تر می‌شود
فصل دهم: استفاده از روان‌شناسی مثبت‌گرا در محل کار
گفتار پایانی
فهرست ارزش‌ها
فهرست کتب مفید برای مطالعه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا
نویسنده
مترجمعبدالله علیزاده، مریم ایمنی، عاطفه زائرزاده
ناشر چاپیانتشارات آریا دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات262
زبانفارسی
شابک978-622-7662-75-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا

رضا زمانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کتاب بر اساس مفاهیم روانشناسی مثبت با نکات و تمرینات خود کمک میکند تا زندگی بهتری رو به دست بیاریم و این بستگی به همت و اراده خودمان دارد که با پشتکار و پیوستگی و استمرار به مرور ان تغییر دلخواه رو ایجاد کنیم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا

برای دریافت کتاب تغییر زندگی با روانشناسی مثبت‌گرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.