معرفی و دانلود کتاب تفسیر سوره مبارکه یس

عکس جلد کتاب تفسیر سوره مبارکه یس
قیمت:
14000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تفسیر سوره مبارکه یس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تفسیر سوره مبارکه یس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تفسیر سوره مبارکه یس

در ماه رمضان سال 1380، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در برنامه‌ی رادیویی «آیات و بینات» تفسیرهایی ساده و روان از سوره‌ی یس ارائه می‌کردند. کتاب تفسیر سوره مبارکه یس گردآوری نوشتاری تفاسیری است که در آن برنامه خوانده می‌شد.

درباره‌ی کتاب تفسیر سوره مبارکه یس:

سوره‌ی یس در کنار دیگر سوره‌های آسمانی قرآن، در برگیرنده‌ی بخشی از مهم‌ترین سخنان خداوند است. محوریت این سخنان در سوره‌ی یس بر پایه‌ی عقاید است و مسائلی بنیادین مانند اشاره به سرچشمه‌ی نزول قرآن در ارتباط با عزت و رحمت خداوند، هدف نزول قرآن و رابطه‌ی خداوند با کسانی که از او دور شده‌اند.

تفکر و تفحص در آیات این سوره ما را سمت بازنگری نسبت به عقاید خود و روشن شدن دلیل هر کدام از آن باورها رهنمون می‌شود. در سطحی دیگر خواندن آیات این سوره‌ی مبارک موجب اصلاح و تربیت بسیاری از تردید‌ها و رویکردهای ذهنی اشتباه‌مان به مسائل دینی و معرفتی می‌شود.

این سوره‌ی مبارک در چهار بخش کلی، رسالت سه تن از پیامبران و ماجرای پر پیچ و خم توحید آوردنشان را روایت می‌کند، و مسائلی بنیادین مانند چیستی معاد، پرسش و پاسخ در درگاه خداوند، توصیفی از بهشت و جهنم و شماری از نشانه‌های بزرگی خداوند در این آیات مطرح می‌شوند.

روشن است هنگامی که سوره‌ای از قرآن چنین موضوعاتی را شامل می‌شود، پیچیدگی درک آن نیز افزایش می‌یابد و موضوعات آن در چندین سطح تفسیر می‌شوند. حمیدرضا ارباب سلیمانی در کتاب تفسیر سوره مبارکه یس سعی کرده به زبانی ساده و قابل درک برای تمام اقشار، مخاطب را در فهم بصیرت‌های این سوره راهنمایی کند.

کتاب تفسیر سوره مبارکه یس مناسب چه کسانی است؟

تمام کسانی که به درک و شناخت آیات قرآن از طریق تفاسیر گوناگون علاقه دارند، از خواندن این کتاب لذت فراوانی خواهند برد.

در بخشی از کتاب تفسیر سوره مبارکه یس می‌خوانیم:

در هر عصر و زمان افراد بی‌ایمان و خودخواه و بخیلی وجود دارند که می‌گویند اگر ما توان‌گر و غنی هستیم به علت این است که کارها و اعمال ما به گونه‌ای بوده است که مشمول لطف و رحمت خدا قرار گرفته‌ایم و اگر فلان شخص فقیر است حتماً کاری کرده که خدا می‌خواهد او فقیر باشد. این افراد سبک‌مغز و خبر توجه ندارند که هر یک از ما به گونه‌ای مورد امتحان و آزمون الهی قرار می‌گیریم. خداوند یکی را با تنگدستی آزمایش می‌کند و دیگری را با غنا و ثروت و چه بسا ممکن است همین آزمون برای مردم عوض شود. بدین معنا که خداوند تهی‌دستان را با توانگری که به آن‌ها می‌دهد و توانگران را با فقری که نصیب آن‌ها می‌کند آزمایش کند تا معلوم شود چه کسی در عمل از این آزمون سرافراز بیرون می‌آید.

نکته‌ها:

در طول تاریخ افرادی وجود داشته‌اند که از بینش صحیحی برخوردار نبوده‌اند و تلاش می‌کرده‌اند از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنند و تمام اشتباهات و انحرافات خود را به گردن دیگران بیندازند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تفسیر سوره مبارکه یس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حکمت و عرفان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-600-8323-96-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم قرآنی
قیمت نسخه الکترونیک
14000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تفسیر سوره مبارکه یس

مجید اسماعیلی
۱۴۰۲/۸/۲۴
کتاب‌های آقای سلیمانی گوش خوب می‌خواهد چون متن شنیداری دارد، قلم دل ربایی ندارد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تفسیر سوره مبارکه یس

برای دریافت کتاب تفسیر سوره مبارکه یس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.