معرفی و دانلود کتاب گفتارهای تفسیری

عکس جلد کتاب گفتارهای تفسیری
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گفتارهای تفسیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گفتارهای تفسیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گفتارهای تفسیری

کتاب گفتارهای تفسیری شامل تفاسیر کوتاهی از قرآن کریم است که از سال 1380 در برنامه‌ی رادیویی «آیات و بینات» بیان شده و اکنون به شکل مکتوب در اختیار علاقه‌مندان به یادگیری تفسیر قرآن قرار دارد. به‌جهت طیف گسترد‌ه‌ی مخاطبان این برنامه، حمیدرضا ارباب سلیمانی هر آیه را به زبانی ساده و به دور از ابهام برای مخاطبان شرح داده است.

درباره‌ی کتاب گفتارهای تفسیری

انس با قرآن کریم و عمل به توصیه‌های آن منوط به فهم درست آیات و یادآوری نکات روشن و رهنمودهای آن است. بنابراین در قدم اول، دانستن اطلاعات اولیه و ساده‌تر به ما کمک می‌کند مفاهیم عمیق قرآنی را بهتر درک کنیم. البته همه‌ی تفاسیر نمی‌توانند برای افرادی که تازه قدم در راه انس با قرآن گذاشته‌اند، مناسب باشند و اهمیت کتاب گفتارهای تفسیری، که بر اساس سخنان حمیدرضا ارباب سلیمانی تدوین شده، در همین مسئله نهفته است.

او به مدت سه سال در برنامه‌ی «آیات و بینات» رادیو قرآن به تفسیر آیات مشغول بود و کتاب حاضر دربردارنده‌ی تفاسیر کوتاه او از سوره‌های معارج، نوح، جن، مزمل، مدثر، قیامت، دهر و مرسلات در این جلسات است و در پایان آن گفتاری نیز با نام قرآن و امام حسین وجود دارد.

از ویژگی‌های برجسته‌ی این تفاسیر باید به جذابیت کلام، کوتاهی جملات و رعایت ایجاز و اختصار اشاره کرد که کتاب را برای مخاطبانی که امکان مراجعه به تفاسیر مفصل را ندارند، ارزشمندتر می‌کند.

به‌علاوه در تدوین هر گفتار سبک و لحن گوینده حفظ شده که می‌تواند به فهم بهتر آیات و یادگیری مبانی آن منجر شود. کتاب گفتارهای تفسیری را انتشارات حکمت و عرفان منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به علوم قرانی قرار داده است.

کتاب گفتارهای تفسیری مناسب چه کسانی است؟

اگر مایل به فهم عمیق‌تر آیات قرآن هستید و می‌خواهید یک تفسیر دقیق با زبانی ساده بخوانید، این کتاب مناسب شماست.

با حمیدرضا ارباب سلیمانی بیشتر آشنا شویم

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی متولد 1340 در شهر کاشان است. او تاکنون مسئولیت‌هایی چون فعالیت در مجمع جهانی اهل بیت (ع)، دبیری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، دبیری ستاد اقامه‌ی نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و... را بر عهده داشته است. او همچنین برگزیده‌ی نمایشگاه مجازی قرآن در حوزه‌ی ترویج و تبلیغ کلام خداست.

در بخشی از کتاب گفتارهای تفسیری می‌خوانیم

حضرت نوح این‌بار نیز با بیانی جذاب و توأم با بشارت و تشویق برای هدایت آن قوم لجوج و سرکش وارد عمل می‌شود و به آن‌ها وعده می‌دهد که اگر از انحراف دست بردارید و از شرک و گناه توبه کنید، خدا شما را می‌بخشد و درهای رحمت را به روی شما باز می‌کند. نه‌تنها شما را از گناهان پاک می‌سازد، بلکه باران رحمتش را بر شما سرازیر می‌کند. «یُرْسِلِ السَّمَاء عَلَیْکُم مِّدْرَارًا» یعنی اگر توبه کنید و به‌سوی خدا بازگردید، خداوند باران‌های پربرکت آسمان را پی‌درپی بر شما فرو می‌فرستد.

«مِدْرَارًا» صیغه‌ی مبالغه است از ماده‌ی «دَر» یعنی بسیار ریز شده. در این‌جا مراد این است که اگر از خدا طلب مغفرت کنید، ابر بسیار بارنده و ریزشده را به‌سوی شما می‌فرستد. خلاصه آن‌که در اثر استغفار، هم باران رحمت معنوی و هم باران پربرکت الهی شما را فرا می‌گیرد.

بله عزیزان! بین استغفار و جلب رحمت پروردگار رابطه تنگاتنگی وجود دارد. از امام علی (ع) نقل شده که فرمودند: زیاد استغفار کن تا رزق و روزی را به‌سوی خود جلب کنی. در نهج‌البلاغه نیز می‌خوانیم: خداوند سبحان، استغفار را سبب فزونی روزی و رحمت خلق قرار داده و فرموده است: از پروردگارتان طلب آمرزش کنید، که او بسیار آمرزنده است، باران پربرکت آسمان را بر شما می‌فرستد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
گفتار اول: تفسیر سوره‌ی مبارکه‌ی معارج
گفتار دوم: تفسیر سوره‌ی مبارکه‌ی نوح
گفتار سوم: تفسیر سوره‌ی مبارکه‌ی جن
گفتار چهارم: تفسیر سوره‌ی مبارکه‌ی مزمل
گفتار پنجم: تفسیر سوره‌ی مبارکه‌ی مدثر
گفتار ششم: تفسیر سوره‌ی مبارکه‌ی قیامت
گفتار هفتم: تفسیر سوره‌ی مبارکه‌ی دهر
گفتار هشتم: تفسیر سوره‌ی مبارکه‌ی مرسلات
گفتار نهم: تفسیر سوره‌ی مبارکه‌ی فجر
گفتار دهم: قرآن و امام حسین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گفتارهای تفسیری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حکمت و عرفان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات526
زبانفارسی
شابک978-600-8323-70-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم قرآنی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گفتارهای تفسیری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گفتارهای تفسیری

برای دریافت کتاب گفتارهای تفسیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.