معرفی و دانلود کتاب تمرینات تناسب اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی

عکس جلد کتاب تمرینات تناسب اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات تناسب اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات تناسب اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرینات تناسب اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی

کتاب تمرینات تناسب اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی نوشته‌ی محمد تابع راهنمایی کاربردی برای ورزشکاران دارای نقص عضو یا دچار محدودیت و کم‌توانی جسمی است. این کتاب انواع ورزش‌های کاربردی قابل اجرا روی صندلی را برای افرادی با شرایط جسمی و حرکتی ویژه پیشنهاد می‌کند.

درباره‌ی کتاب تمرینات تناسب‌اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی

علوم ورزشی از جمله دانش‌هایی است که به مرور زمان پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. یکی از نتایج این پیشرفت‌ها سبب شده تا ورزشکار بدون نیاز به دستگاه‌های پیشرفته و گران‌قیمت، در خانه و با اندک لوازم موجود، تمرین‌های بدن‌سازی را انجام دهد. محمد تابع، در کتاب تمرینات تناسب‌اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی به تمریناتی اشاره می‌کند که این دسته از افراد می‌توانند با امکانات اندک و بدون نیاز به کمک و یاری دیگران آن را انجام دهند.

اگرچه آمادگی جسمانی و تناسب‌اندام، اهمیت ویژه‌ای برای بسیاری از افراد جامعه به‌ویژه ورزشکاران دارد، اما تأمین هزینه‌های مربوط به این تمرینات یا نیاز به دستگاه‌های تخصصی و ثبت‌نام در باشگاه‌های خاص، مانع جدی برای اقدام به ورزش بوده است. از آن ‌جایی که توجه به جامعه‌ی کم‌توانان و افراد دارای نقص عضو، از اهداف این کتاب به‌شمار می‌رود، نویسنده کوشیده است نیازهای مبتدی تا پیشرفته‌ی این گروه از مخاطبان را با ارائه‌ی تمرین‌های کاربردی و ساده برطرف کند.

کتاب تمرینات تناسب‌اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی 5 فصل دارد. با مطالعه‌ی فصل اول کتاب، مقدمات لازم برای ورود به مسئله‌ی تناسب‌اندام برای افراد دارای محدودیت‌های حرکتی و نشسته روی صندلی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. محمد تابع با بیان این‌که معلولیت مانعی برای ورزش و اهمیت به سلامتی جسم نیست، به مواردی همچون فاکتورهای دخیل در خستگی و کاهش عملکرد ورزشکاران، اهداف تغذیه قبل از تمرین ورزشی، راهکارهای رسیدن به اهداف تغذیه‌ای قبل از تمرینات و... اشاره کرده است.

تمرینات کششی عنوان فصل دوم این اثر است که در آن تمرین‌های مختلفی نظیر تکنیک‌های حرکتی برای عضلات بالاتنه، کشش در ناحیه‌ی عضلات ساعد، حرکت در قسمت شانه و عضلات پشتی، تقویت عضلات گردن، حرکت گردن به آرامی، چرخش از ناحیه‌ی عضلات کمر به طرفین و... ارائه شده است.

نویسنده در فصل سوم اثر خود انواع تمرینات مخصوص برای افراد دارای محدودیت در اندام‌های تحتانی (پایین‌تنه) را بررسی کرده و به بیان جزئیات روش‌های انجام این تمرین‌ها و هدف آن‌ها می‌پردازد.

چهارمین فصل کتاب تمرینات تناسب‌اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی، تمرین‌هایی را برای تقویت و پرورش عضلات سینه‌ای، بازوها و پشت بازو ارائه می‌کند. همچنین محمد تابع در فصل پنجم، تمرینات مخصوص افراد دارای محدودیت در اندام‌های فوقانی را برمی‌شمرد. مطالعه‌ی این اثر افراد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی را نسبت به انجام تمرین‌های ورزشی و گام نهادن در مسیر تندرستی و تناسب‌اندام علاقه‌مند خواهد کرد.

کتاب حاضر به‌همت نشر حتمی -ناشر تخصصی کتاب‌های ورزشی- به چاپ رسیده است.

کتاب تمرینات تناسب‌اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم؟

با توجه به ضرورتی که انجام تمرین‌های تناسب‌اندام برای ورزشکاران دارای کم‌توانی و نقص عضو دارد، این کتاب بهترین انتخاب برای این دسته از مخاطبان خواهد بود.

در بخشی از کتاب تمرینات تناسب اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی می‌خوانیم

چگونه بر روی یک صندلی یا ویلچر ورزش کنیم

تمرینات روی صندلی برای افرادی که دچار آسیب‌دیدگی پایین تنه یا معلولیت هستند و یا کسانی که مشکلات اضافه وزن یا دیابت دارند و حتی سالمندان ضعیف که احتمال افتادن دارند، ایده آل است. تمرینات قلبی عروقی و کششی که بر روی صندلی انجام می‌شوند، می‌تواند فرم بدن و کمر درد را بهبود بخشد، این در حالی است که تمرینات روی صندلی به کاهش دردهای ناشی از نشستن طولانی مدت بر روی صندلی در موقعیت‌های یکسان کمک خواهد کرد. انجام این حرکات راهی مناسب برای وارد نمودن فشار به بدن حین تماشای تلویزیون می‌باشد.

در صورت امکان صندلی را انتخاب کنید که به شما این اجازه را خواهد داد که بتوانید زانوی خود را به حالت 90 درجه خم کنید. اگر شما بر روی ویلچر هستید از ترمز ویلچر استفاده نموده یا به طریقی آن را ثابت کنید.

در زمان ورزش کردن سعی کنید راست قامت بنشینید تا به راحتی از عضلات شکم خود استفاده نمایید.

اگر شما از فشار خون بالا رنج می‌برید قبل از ورزش فشار خون خود را کنترل نمایید و از تمرینات نشسته با وزنه‌های سنگین اجتناب نمایید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل 1: تمرینات تناسب‌اندام روی صندلی با محدودیت‌های حرکتی
فصل 2: تمرینات کششی
فصل 3: تمرینات مخصوص در افراد دارای محدودیت در اندام‌های تحتانی (پایین‌تنه)
فصل 4: عضلات سینه‌ای، بازوها، پشت‌بازو
فصل 5: تمرینات مخصوص افراد دارای محدودیت در اندام‌های فوقانی (بالاتنه)
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرینات تناسب اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات71
زبانفارسی
شابک978-600-355-575-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تمرینات تناسب اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی

برای دریافت کتاب تمرینات تناسب اندام ویژه‌ی افراد دارای محدودیت‌های حرکتی در اندام‌های تحتانی و فوقانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.