معرفی و دانلود کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک

عکس جلد کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک

کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک اثری از فریبرز هوانلو، حمید رجبی و علی گرزی است که در زمینه‌ی کتاب‌های ورزشی به نگارش درآمده و در آن مواردی را در باب مفاهیم پایه در تمرینات قدرتی از سطح ابتدایی تا تخصصی می‌خوانید. کتاب پیش رو اثری علمی است که با پژوهش‌ها و تحقیقات میدانی این سه نویسنده‌ی ایرانی گردآوردی شده و نویسندگان اطلاعاتی را که در سطح بین‌المللی در سراسر دنیا آموزش داده می‌شوند، به شما ارائه کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک

کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک اثری ورزشی به تألیف سه نویسنده‌ی ایرانی فریبرز هوانلو، حمید رجبی و علی گرزی است. این کتاب که توسط انتشارات حتمی منتشر شده، بر آن است تا داده‌های مفید، کاربردی و علمی را به مخاطب مورد نظر خود ارائه دهد. این کتاب می‌تواند برای مخاطبان تازه‌کار و حرفه‌ای به یک میزان راه‌گشا و کاربردی باشد. چراکه سعی شده در فصول مختلف اطلاعات گوناگونی بیان شود تا حتی برای مربیان ورزشی نیز مطالب تازه‌ای برای خواندن وجود داشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک

بی‌شک ژیمناستیک یکی از دشوارترین رشته‌های ورزشی است. یک رشته‌ی تخصصی که کاملا به جسم و نوع استفاده از اعضای بدن در تمرینات و اجراها متکی است. در این ورزش چالش‌های گوناگونی وجود دارد که اگر شخص به آنان آشنا نباشد ممکن است نتواند به فعالیت‌های خود در این رشته ادامه دهد. در راستای فیزیکی بودن ورزش ژیمناستیک، نیاز است فرد در انجام این تمرینات قدرتی و پرجزئیات، چرخه‌های گوناگون بدن‌سازی، تغذیه و آماده‌سازی روانی را پشت سر بگذارند. از آنجایی که اجرای ورزش ژیمناستیک نیاز به اطلاعات پایه‌ای در زمینه‌های گوناگون دارد، یکی از رشته‌های پیچیده‌ی جسمانی محسوب می‌شود که به همان اندازه دانش علمی آن می‌تواند از ابعاد گسترده‌ای برخوردار باشد. با وجود این خصیصه‌های تئوریک و علمی، کتاب‌های زیادی به زبان فارسی در زمینه‌ی مطالعاتی و میدانی به چاپ نرسیده است. کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک را می‌توان یکی از آثار مهم تألیفی تلقی کرد که اطلاعات مهمی را در باب این ورزش تخصصی به مخاطبان ارائه می‌دهد.

عنوان فصل اول این کتاب ورزشی و آموزشی برمحوریت ارائه‌ی اطلاعات علمی براساس مفاهیم پایه در تمرینات قدرتی است. سه نویسنده‌ی کتاب قصد دارند تا در همان فصل نخست الزامات و ساختارهای ابتدایی در تمرینات قدرتی را آموزش دهند. در واقع سه پژوهشگر کتاب، به صورت گام‌به‌گام به تشریح و تبیین مفاهیم تخصصی مورد نظر می‌پردازند تا سپس پیشنهادات و روش‌هایی را که می‌توان با استفاده از آن‌ها از این داده‌ها بهره برد، بازگو کنند.

دیگر موردی که در این فصل از کتاب بدان اشاره می‌شود، مفهوم و روش‌های زمان‌بندی است. سه نویسنده‌ی ایرانی کتاب، فریبرز هوانلو، حمید رجبی و علی گرزی، در این بخش‌ مواردی را که لازم است در باب کارکرد زمان‌بندی، فرم کلی آن و همچنین شیوه‌های سنتی اروپایی در این میدان علمی بدانید، به شما یاد می‌دهند. مسئله‌ی دیگری که برای مخاطبان این کتاب اهمیت بالایی دارد، دریافت پژوهش‌هایی در باب چرخه‌های زمانی و تمرینات قدرتی است که کتاب پیش رو گفتارهای جالب‌توجهی را در این زمینه گردآوری کرده است.

کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک در فصل دوم وارد بحث موردی و تخصصی رشته‌ی ژیمناستیک می‌شود. در این فصل آن مفاهیم کلی‌ای که در فصل قبل خواندید، در قالب طرح برنامه و توضیح ساختارهای ورزش ژیمناستیک به کار گرفته می‌شوند. در این بخش مطالبی دسته اول و راه‌گشا در باب قوائد و شماتیک تمرینات قدرتی ژیمناستیک ارائه شده، و ساختارهای گوناگونی برای زمان‌بندی و همچنین برنامه‌ریزی دقیق در اختیار شما قرار می‌گیرد. در ادامه‌ی فصل دوم موارد گوناگونی از جمله تجزیه‌ ­و تحلیل نیازها، فیزیولوژی، نیم‌­رخ بروز آسیب، آماده­‌سازی عمومی و آماده‌­سازی اختصاصی را خواهید خواند.

کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک را انتشارات حتمی چاپ و منتشر کرده است.

کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به همه‌ی کسانی که در ورزش ژیمناستیک تازه‌کار هستند یا ورزشکارانی که به طور تخصصی در این رشته فعالیت می‌کنند و همچنین به مربیان ورزشی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک می‌خوانیم

هدف از تمرین پرحجم در چرخه‌های کوچک اول، افزایش میزان حجیم‌سازی عضله برای افزایش قدرت بیشینه در مرحله‌ی بعدی تمرین است. بنابراین چرخه‌های بعدی تمرین به چرخه‌های قبلی وابسته هستند و موجب تقویت همدیگر می‌شود، همچنان‌که افزایش قدرت با تغییرات اندازه‌ی عضله در ارتباط است. زمانی که قدرت بیشینه افزایش یافت، می‌توان برنامه‌های تمرینی ویژه‌ی توان را برای افزایش مجزای توان عضله به کار برد. برنامه‌هایی که بدون درنظر گرفتن بافت عضلانی لازم برای به دست آوردن قدرت طراحی می‌شوند، دارای پتانسیل محدودی برای افزایش قدرت خواهند بود.

افزایش شدت در برنامه‌ی تمرینی زمان‌بندی‌شده، نقطه‌ی شروع سازگاری‌های ضروری دستگاه عصبی برای افزایش فراخوانی واحدهای حرکتی است. این سازگاری‌ها هم‌زمان با پیشرفت برنامه و به‌کارگیری مقاومت‌های سنگین‌تر یا سرعت‌های بالای حرکت رُخ می‌دهد. برای درگیر شدن در فرایند تولید نیرو، جابه‌جایی وزنه‌های سنگین‌تر به واحدهای حرکتی آستانه‌ی بالا نیاز دارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار IOC
پیشگفتار تهیه‌کنندگان
مقدمه
فصل اول: مفاهیم پایه در تمرینات قدرتی
دلایل پیدایش زمان‌بندی
مفاهیم پایه در تمرینات قدرتی
واژه‌شناسی زمان‌بندی سنتی اروپایی
چرخه‌ی بلند
چرخه‌ی متوسط
چرخه‌ی کوچک
تعیین مراحل تمرین برای تعریف چرخه‌ها
انواع واژه‌شناسی مراحل تمرین
تمرین عمومی
تمرین ویژه‌ی ورزش
تمرین ویژه‌ی مسابقه
زمان‌بندی قدرت و توان به روش آمریکایی
مرحله‌ی آماده‌سازی عمومی
برنامه‌های زمان‌بندی خطی
برنامه‌های زمان‌بندی غیرخطی
شروع تمرین قدرتی با یک برنامه پایه
فصل دوم: زمان‌بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک
زمان‌بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک
تجزیه‌وتحلیل نیازها
تمرین‌ها (حرکات) و مهارت‌ها
فیزیولوژی
نیم‌رخ بروز آسیب
طراحی برنامه
دوره‌ی انتقال
فصل آماده‌سازی عمومی
فصل آماده‌سازی اختصاصی
فصل مسابقه
نتیجه‌گیری
منابع
واژه‌نامه‌ی حرکات قدرتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-600-6904-09-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک

برای دریافت کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در ژیمناستیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.