معرفی و دانلود کتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی

عکس جلد کتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی
قیمت:
۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی

توماس رولند در کتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی نظریه‌ی خود را درباره‌ی یک کنترل‌کننده‌ی بیولوژیکی ارائه می‌دهد که با سازوکار مغز مرتبط است. او به بررسی پیامدهای این تنظیم‌کننده بر فعالیت بدن پرداخته و معتقد است تغییر مکانیسم‌ آن، راه‌های درمانی تازه‌ای به روی متخصصان تغذیه و مغز و اعصاب خواهد گشود.

درباره‌ی کتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی

با وجود آموزش‌های گسترده، امروزه بسیاری از افراد همچنان با معضل چاقی و کم‌تحرکی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این مسئله می‌تواند ریشه در عدم آگاهی و توجه افراد نسبت به راهکارهای درمانی تازه داشته باشد. در کتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی (Biologic regulation of physical activity)، نوشته‌ی توماس رولند (Thomas W Rowland) از یک کنترل‌کننده‌ی بیولوژیکی سخن گفته می‌شود که اگر بتوان مکانیسم آن را مهار کرد، به راه‌های درمانی موثری برای بهبود فعالیت افراد و افزایش سلامتی منجر خواهد شد.

رولند در این کتاب شرح مفصلی را از یک مکانیزم در مغز که به‌طور غیرارادی فرآیندهای بیولوژیکی را کنترل می‌کند، صحبت کرده و ارتباط آن را با فعالیت بدنی مورد بررسی قرار داده است. او سپس تئوری جدیدی را مطرح می‌کند که از طریق آن متخصصان بهداشت و پژوهشگران چاقی می‌توانند به دریافت‌های تازه‌ای درباره‌ی عملکرد مغز برسند.

توماس رولند، در بخش اول این کتاب شواهدی را در مورد انسان و حیوانات بیان کرده که از وجود یک تنظیم‌کننده‌ی بیولوژیکی در وجود آن‌ها خبر می‌دهند. او در بخش دوم این اثر نیاز به تعادل انرژی در بدن را که منجر به تنظیم فعالیت بدنی می‌گردد، یادآور می‌شود و در بخش سوم پیامدهای تنظیم بیولوژیکی فعالیت بدنی و موضوع پیشگیری از چاقی را مورد بحث قرار داده است.

در مجموع، نویسنده در این اثر لزوم پژوهش بیشتر را در این زمینه مطرح می‌کند و نسبت به یافته‌های خود نگرشی بی‌طرف و بدون سوگیری دارد. به بیان دیگر کتاب حاضر شروع‌کننده‌ی بررسی و تحقیق بیشتر در مورد این ایده است که فعالیت بدنی ممکن است تا حدی، توسط یک تنظیم‌کننده‌ی بیولوژیکی مرکزی کنترل شود.

کتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی را توماس رولند نوشته و انتشارات حتمی آن را در دسترس علاقه‌مندان به علوم ورزشی قرار داده است.

کتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی مناسب چه کسانی است؟

مستندات علمی این کتاب برای دانشجویان رشته‌های تربیت بدنی و پزشکی ورزشی و پژوهشگران حوزه‌ی علوم ورزشی، جالب توجه خواهد بود.

با توماس رولند بیشتر آشنا شویم

توماس رولند، متخصص قلب کودکان در مرکز پزشکی Baystate در اسپرینگفیلد ماساچوست است. او در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه تافتس به عنوان استاد فعالیت دارد و سابقه‌ی استادیاری دانشگاه ماساچوست را نیز در رشته‌ی علوم ورزشی در کارنامه‌ی خود داشته است. او یکی از معتبرترین متخصصان قلب کودکان در ایالات متحده است و از جمله فعالیت‌های پژوهشی‌اش باید به سه کتاب و بیش از 150 مقاله اشاره کرد.

در بخشی از کتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی می‌خوانیم

بدون تردید برخی از این کنترل‌کننده‌های ناخودآگاه رفتار که در اوایل زندگی ما توسط والدین، هم‌قطاران و معلمان شکل می‌گیرند، بر اثر آثار فرهنگی اجتماعی پدیدار می‌شوند. اما، برخی به‌روشنی بیولوژیایی‌اند و ریشه در توارثی بودن و ژنتیک فرد دارند که طی میلیون‌ها سال تأثیر تکاملی داروینی شکل گرفته‌اند. بنابراین، این اندیشه که یک کنترل‌کننده بیولوژیایی غیرارادی در خصوص فعالیت بدنی باید وجود داشته باشد، اعتبار خود را از جابه‌جا شدن فرضیه‌های نامأنوس به یکپارچه بودن جریان تفکر ریشه‌ای به دست آورده است.

آنچه تغییر نکرده است، توجه به این نکته کلیدی است که عادت‌های فعالیت بدنی در افزایش سلامتی و کامیابی، نقش گسترده‌ای دارند. انتظار می‌رود افرادی که منظم فعالیت ورزشی می‌کنند، کمتر خطر ناتونی‌هایی مانند بیماری عروق کرونر، چاقی، پرفشار خونی و سکته مغزی را تجربه کنند. اگر توجه کنیم این بیماری‌ها از دلایل اصلی مرگ در کشورهای توسعه‌یافته‌اند، اهمیت چنین تلاش‌هایی را می‌توان در افزایش عادت‌های فعالیتی افراد جامعه به اثبات رساند. به‌علاوه، در کودکانی که نوعاً به این بیماری‌ها مبتلا نمی‌شوند نیز شواهد زیادی وجود دارد که نهادینه کردن زودهنگام عادت‌های فعالت بدنی می‌تواند خطر افزایش پیامدهای نامطلوب سلامتی را در بزرگسالی کاهش دهد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول بررسی شواهد
فصل اول: ماهیت فعالیت بدنی
فصل دوم: فعالیت بدنی در طول عمر
فصل سوم: آثار جنسیت
فصل چهارم: مدل‌های عصبی شیمیایی
فصل پنجم: اختلال‌ها در عملکرد مغز
فصل ششم: تغییرپذیری سازمان‌یافته
فصل هفتم: آثار ژنتیک
فصل هشتم: بازی فعالیت‌بدنی
بخش دوم: دلایل منطقی و سازوکارها
فصل نهم: تنظیم فعالیت و ضرورت تعادل انرژی
فصل دهم: سازوکارهای کنترل بیولوژیایی
بخش سوم: پیامدهای تنظیم بیولوژیایی فعالیت
فصل یازدهم: پاسخ به مداخله‌های فعالیتی
فصل دوازدهم: شناخت چاقی از منظر بیولوژیایی
فصل سیزدهم: تغییر دادن کنترل بیولوژیایی فعالیت
پس‌نگاشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی
نویسنده
مترجمعباسعلی گایینی، ابوالفضل رزاقی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-600-355-623-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی

برای دریافت کتاب تنظیم بیولوژیایی فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.