معرفی و دانلود کتاب بازی‌های ورزشی ویژه مدارس ابتدایی

عکس جلد کتاب بازی‌های ورزشی ویژه مدارس ابتدایی
قیمت:
۷۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های ورزشی ویژه مدارس ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های ورزشی ویژه مدارس ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی‌های ورزشی ویژه مدارس ابتدایی

بازی کردن در عین آن که یک فعالیت ورزشی برای پویایی ذهن و جسم کودک محسوب می‌شود، سرگرم‌کننده است و تأثیر مثبتی در بلوغ اجتماعی کودکان دارد. در کتاب بازی‌های ورزشی ویژه مدارس ابتدایی، نوشته‌ی مراد حسینی و پروانه خواجه پور با ویژگی‌ها و فواید بازی و تفاوت آن با ورزش آشنا خواهید شد و روش انجام و هدایت تعدادی از پرطرفدارترین بازی‌های کودکانه را می‌آموزید.

درباره‌ی کتاب بازی‌های ورزشی ویژه مدارس ابتدایی

رشته‌ی تربیت بدنی به بهبود رشد حرکتی کودکان و حفظ آمادگی جسمانی و تندرستی آن‌ها توجه ویژه‌ای دارد و در میان فعالیت‌های ورزشی موجود در این رشته، بازی از جمله انواعی‌ست که جنبه‌ی سرگرمی در آن پررنگ‌تر است. با توجه به این‌که بازی‌های عملی و ذهنی بین کودکان بسیار پرطرفدار هستند، در کتاب بازی‌های ورزشی ویژه مدارس ابتدایی، نوشته‌ی مراد حسینی و پروانه خواجه پور با فلسفه‌ی بازی کردن و مراحل تربیت بدنی در مدارس و محیط‌های آموزشی آشنا خواهید شد.

بازی در اصل یک نوع نیاز عاطفی و غریزی در کودک است که معمولاً در اوقات فراغت او انجام می‌شود و می‌تواند به شکل فردی یا گروهی باشد. به‌علاوه بازی در عین آنکه فعالیتی آزاد و بدون هدف مشخص است، قانونمندی خاص خود را نیز دارد و استفاده از نیروی جسمانی و انجام تمرینات منظم در انجام بهتر آن موثر است.

ازجمله تفاوت‌های بازی با فعالیت ورزشی می‌توان به تنوع بیشتر بازی‌ها و آسان بودن انجامشان اشاره کرد. درواقع بازی برخلاف ورزش نیاز به آموزش خاصی ندارد و به‌سادگی قابل اجراست. همچنین تسلط بر بازی برای کودکان آسان است و به‌سرعت آن را می‌آموزند، درحالی‌که افراد بزرگسال باید برای به‌دست‌آوردن تخصص در حیطه‌های ورزشی آموزش طولانی و منظمی ببینند.

در این کتاب ابتدا اطلاعاتی پیرامون تاریخچه‌ی بازی و ویژگی‌های آن کسب می‌کنید، سپس درباره تاریخچه‌ی بازی و آثار تربیتی آن بر کودکان مطالبی را می‌خوانید. در فصل آخر کتاب نیز انواع بازی‌های نوستالژیک و جذابی چون لِی‌لِی، طناب‌بازی، نقطه‌بازی، نون بیار کباب ببر، هفت‌سنگ، یه قل دو قل، بره و گرگ و... به شما آموزش داده خواهند شد. جذابیت این بخش علاوه‌بر ایجاد نشاط، به‌دلیل توضیح فواید آموزشی و تربیتی هرکدام از بازی‌های محبوب کودکانه است.

کتاب بازی‌های ورزشی ویژه مدارس ابتدایی از سوی انتشارات حتمی منتشر شده و در دسترس ورزش‌دوستان و علاقه‌مندان به حوزه‌ی علوم تربیتی قرار دارد.

کتاب بازی‌های ورزشی ویژه مدارس ابتدایی مناسب چه کسانی است؟

مربیان و معلمان تربیت بدنی می‌توانند از این کتاب برای هدایت و آموزش بهتر دانش‌آموزان بهره ببرند.

در بخشی از کتاب بازی‌های ورزشی ویژه مدارس ابتدایی می‌خوانیم

کلاس و درس تربیت بدنی و ورزش در دوره‌ی ابتدایی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که نه‌تنها به رشد و تکامل نیروی جسمانی کودک توجه شود، بلکه تمامی ابعاد شخصیت کودک اعم از احساسی و عاطفی، روانی، اجتماعی و غیره را نیز در برگیرد. درس تربیت بدنی و ورزش یکی از دروس اصلی و مهم در دوره‌ی دبستان است که اگر به طور برنامه‌ریزی شده به آن نگریسته شود دانش‌آموزان را در یادگیری تمامی دروس یاری خواهد داد و زمینه‌ی تحقق اهداف کلی آموزش و پرورش را فراهم خواهد کرد. همچنین درس ورزش و تربیت بدنی باید قادر باشد از طریق انجام منظم فعالیت‌های جسمانی و حرکتی و ورزش‌های مختلف در قالب بازی، سبب تسهیل رشد و توسعه‌ی نیروی بدنی، توانایی‌ها و استعدادهای ذهنی، عاطفی و اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی شود.

باید مد نظر داشت که هرگز نباید درس تربیت بدنی و ورزش را به عنوان یکی از دروس حاشیه‌ای یا ضمیمه‌ای در دوره‌ی دبستان تلقی کرد. همین‌طور باید مربیان و معلمان ورزش نیز در این دوره به موارد مربوط به آمادگی جسمانی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا از این طریق دانش‌آموزان تشویق شوند تمرین‌ها و فعالیت‌های جسمانی را حتی در بیرون از مدرسه انجام دهند. همچنین یکی از هدف‌های مهم و درازمدت درس تربیت بدنی خصوصاً در دوران ابتدایی، حفظ و نگهداری و تقویت حد مطلوب آمادگی جسمانی دانش‌آموزان در سال‌های پس از دبستان است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مبانی بازی، ورزش و تربیت بدنی
فصل 2: آثار بازی بر کودکان دبستانی
فصل 3: مدیریت کلاس
فصل 4: ایمنی در ورزش مدارس دبستانی
فصل 5: خلاقیت و نوآوری در بازی و ورزش
فصل 6: انواع بازی‌های دبستانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی‌های ورزشی ویژه مدارس ابتدایی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-600-355-668-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بازی‌های ورزشی ویژه مدارس ابتدایی

برای دریافت کتاب بازی‌های ورزشی ویژه مدارس ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.