معرفی و دانلود کتاب توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر

عکس جلد کتاب توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توانمندی‌های نهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توانمندی‌های نهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر

آدام گرانت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، در کتاب توانمندی‌های نهان، به افراد کمک می‌کند تا با کشف استعدادهای درونیِ خود به موفقیت برسند. این کتاب منتخب گودریدز، موفقیت را نه فقط سهم نوابغ، بلکه حق تمام انسان‌ها می‌داند و این اطمینان را به مخاطب می‌دهد که با نگرش صحیح و کسب مهارت‌های ویژه، به‌ تدریج به فرد موفقی که در نظر دارد، نزدیک خواهد شد.

درباره‌ی کتاب توانمندی‌های نهان

زندگی در دنیایی که به نوابغ توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد و استعداد ذاتی را تا حد اعلا ستایش می‌کند، سبب می‌شود از توجه به این نکته که انسان‌های معمولی نیز می‌توانند رشد کنند، باز بمانیم. این‌گونه می‌شود که فاصله‌ی زیادی بین اکثریت، و اقلیتی که نوابغ نامیده می‌شوند، می‌افتد و نبوغ تنها لازمه‌ی پیشرفت در نظر گرفته می‌شود. این طرز فکر به نفع هیچکس نیست و جز کمال‌گرایی، انفعال و ناامیدی نتیجه‌ای ندارد. آدام گرانت (Adam Grant) در کتاب توانمندی‌های نهان (Hidden Potential) نشان می‌دهد که همه‌ی ما می‌توانیم در فرایند بهتر شدن، پیشرفت کنیم. او این نکته را یادآور می‌شود که اگر شانس در خانه‌یمان را نزد، می‌توانیم در عوض خودمان در ایجاد موقعیتی طلایی دخیل باشیم.

آدام گرانت شواهد و بینش‌هایی پیشگامانه ارائه می‌دهد که ما را از زمین کوچکی که در آن بازی می‌کنیم به المپیک می‌برد. او این امیدواری را به ما می‌دهد که پیشرفت ربطی به نبوغ و استعداد ذاتی ما ندارد، بلکه به تلاش ما برای یادگیری و فراهم کردن بستر مناسب، مربوط می‌شود. شخصیتی که ما با آن به دنیا می‌آییم فقط ماده‌ی خامی است که باید آن را ورز دهیم و به شکلی که می‌خواهیم درآوریم. اتکا به توانایی‎‌‌های ذاتی چیزی جز عقب‌ماندگی و دست و پا زدن در امید واهی، در پی ندارد. کار آدام گرانت در کتاب توانمندی‌های پنهان این است که چگونگی به دست آوردن مهارت‌های لازم و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تحقق اهداف را بررسی کند.

معرفی و دانلود کتاب توانمندی‌های نهان

مهم‌ترین نکته در مسیر موفقیت، دانستن این نکته است که پیشرفت ناگهانی حاصل نمی‌شود و در روندی تدریجی صورت می‌گیرد؛ بنابریان ما باید موانعِ مسیر را شناسایی کنیم و راه عبور از آن‌ها را بیاموزیم. کتاب توانمندی‌های نهان نیز به کمکمان می‌آید تا در هر حوزه‌ای که به آن علاقه‌مندیم، نقاط قوت خود را کشف کنیم و با اتکا به آن‌ها در مسیر قدم برداریم.

کتاب حاضر از سوی نشر نوین و با ترجمه‌ی میثم همدمی به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب توانمندی‌های نهان

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • کتاب منتخب گودریدز
  • کتاب منتخب ویراستاران آمازون

نکوداشت‌های کتاب توانمندی‌های نهان

  • این کتاب درخشان، فرضیات شما را در مورد آنچه برای موفقیت لازم است، درهم خواهد شکست. ای کاش می‌توانستم به گذشته برگردم و آن را به خودِ جوان‌ترم هدیه کنم. (سرنا ویلیامز، قهرمان تنیس)
  • این کتابی است که باید توسط والدین، رهبران و مربیان خوانده شود. آدام گرانت به شما می‌گوید هر چیزی که درمورد توسعه‌ی پتانسیل‌هایتان فکر می‌کنید، اشتباه است. (مارک کوبان)
  • کتاب توانمندی‌های نهان بهترین کار آدام گرانت است. این اثرْ منبع الهامی قوی برای دنبال کردن رویاهایتان خواهد بود. (مالکوم گلدول)
  • کتاب توانمندی‌های نهان به ما می‌آموزد که از بزرگ‌ترین منبع خود که انسانیت است، جهت رسیدن به موفقیت استفاده کنیم. با عمل به توصیه‌های آدام گرانت، همگی ما وضع بهتری خواهیم داشت. (یو- یو ما، برنده‌ی جایزه‌ی گرمی)

کتاب توانمندی‌های نهان برای چه کسانی مناسب است؟

تمام آدم‌ها با مطالعه‌ی کتاب توانمندی‌های نهان می‌توانند به فردی موفق و منحصربه‌فرد تبدیل شوند؛ کسی که به‌جای تقلید از اشخاص معروف، توانایی درونیِ خود را پرورش داده و به مسیر موفقیتِ شخصی خود پایبند مانده است.

در بخشی از کتاب توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر می‌خوانیم

من به لطف کتاب درخشانی از مورخ نیروی دریایی، اثر پل استیل‌ول، که با ثبت تجارب سیزده مرد طلایی پیش از فوتشان خدمتی بزرگ انجام داد، با ماجراهای این مردان آشنا شدم. در همان حالی که به مصاحبه‌های مفصل استیل‌ول برای نگارش ماجراها و استفاده از نقل‌قول‌ها و بینش‌های کتابش می‌اندیشیدم، بدیهی‌ترین تبیین برای چراییِ موفقیت این مردان در نظرم این بود که آنان توانسته بودند از همتایان شایسته‌ی خود مطالبی را بیاموزند. بعد به ذهنم خطور کرد که پای اثر تدریس نیز در میان است؛ به اشتراک گذاشتن دانش به افزایش شایستگی افرادی منتهی می‌شد که خودشان مشغول تدریس بودند. آن‌ها طی همکاری با قدرت بیشتری بر خود اتکا می‌یافتند.

وقتی نخستین پرسش حقوقی مطرح شد، همه به وایت روی آوردند که وکیل بود. وایت به آنان گفت که دانشی در باب قوانین نیروی دریایی ندارد و لازم است ابتدا به واکاوی این قوانین بپردازد. وایت به‌واسطه‌ی تعلیم قوانین نیروی دریایی به دوستانش، این مطالب را فراگرفت و ضمناً با آموزش موضوعاتی که به‌تازگی از اردوگاهی نظامی با آن‌ها آشنا شده بود بر این موضوعات هم تسلط یافت. اقدام او برای تعلیم این دروس سبب شد تا خودش هم آن‌ها را به‌خوبی بیاموزد.

فرانک سابلت با اتکا بر پیشینه‌ی خود به‌عنوان یک مکانیک و همراه با دالتون باو مسئولیت امور مکانیکی، توپخانه و دیگ‌های بخار را بر عهده گرفتند. با این همه، سؤالات زیادی پیش آمدند که آن‌ها پاسخی برایشان نیافتند. وقتی معلمان تعیین‌شده دانش کافی نداشتند، افراد گروه تک‌به‌تک به گفت‌وگو باهم می‌نشستند و نظراتشان را بیان می‌کردند. چنین کاری به آن‌ها فرصت می‌داد تا مطالب نسبتاً تازه‌ای را فرابگیرند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
پیش‌درآمد
بخش نخست: مهارت‌های منش
بهتر شدن در فرایند بهتر شدن
فصل 1: بنده‌ی رنج باش و راحت بین
استقبال از عذاب طاقت‌فرسای یادگیری
فصل 2: انسان اسفنجی
ایجاد ظرفیتی برای جذب اطلاعات و سازگار شدن
فصل 3: نقص‌گرایان
یافتن نقطه‌ی طلایی بین نقص و کمال
بخش دوم: ساختارهایی برای حفظ انگیزه
داربست‌سازی برای غلبه بر موانع
فصل 4: متحول کردن امور یکنواخت روزانه
تزریق اشتیاق به عمل
فصل 5: رهایی از در بسته
مسیر پرپیچ‌وخم پیشرفت
فصل 6: سرپیچی از نیروی جاذبه
هنر پرواز کردن به اتکای خود
بخش سوم: سیستم‌هایی برای گسترش فرصت‌ها
گشودن درها و پنجره‌ها
فصل 7: هر کودکی می‌تواند پیشرفت کند
طراحی مدارس برای شکوفا کردن برترین توانمندی‌های دانش‌آموزان
فصل 8: حفاری برای استخراج طلا
بیرون کشیدن هوش جمعی تیم‌ها
فصل 9: الماس صیقل‌نخورده
شناسایی استعدادهای شکوفانشده در مصاحبه‌های شغلی و پذیرش دانشگاه‌ها
سخن آخر: تا پایان دوام آوردن
نکاتی برای اثرگذاری بیشتر
قدردانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر
نویسنده
مترجممیثم همدمی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-622-5213-40-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توانمندی‌های نهان

محمد فروهر
۱۴۰۳/۱/۲
برای من که چند سالی هست به موضوع توانمندیها علاقه مند شدم و رساله دکتری خودم هم در همین زمینه بوده، موضوع جذابی به نظر رسید. بخش ابتدایی کتاب رو با صدای آقای حمید محمدی گوش کردم و به نظرم یک رویکرد جالب توجه و علمی اومد که ارزش مطالعه داره. توانمندیها واقعا گنج درون ما هستند و اگر ما اونها رو کنیم، شناسایی توسعه ببخشیم و در زندگی به کار بگیریم، به طور حتم زندگی شاد و موفق تری خواهیم داشت. کتابهای زیادی اما در این زمینه در بازار موجود نیست، چرا که تا پیش از این توجه و تاکید روی ضعف ها و مشکلات بوده. ولی این یکی از اون دست کتابهایی هست که خلا موجود رو تا حدودی پوشش میده.
محمد نوری‌زاده
۱۴۰۳/۱/۵
آدام گرنت نیازی به توصیه نداره. هر آدم حسابی‌ای باید چندتا آدم حسابی بشناسه. من دنیل کانمن و آدام گرنت رو پیشنهاد می‌کنم.
Hamed Khenari
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
واقعا کتابی مفید و ارزش خوندن رو داره این کتاب قطعا جز بهترین ارائه‌های آدام گرانت بود پخته بودن اثر میشد حس کرد
سهراب قاسمی
۱۴۰۲/۱۰/۵
این کتاب برای کسانی که می‌خواهند توانایی‌های خودشان را رشد بدهند و انگیزه و الهام بگیرند مفید است.
amir ebrahimi
۱۴۰۳/۱/۱۳
جالب بود ولی باید تمام کتاب را خواند
نجمه خالویی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
فوق العاده بود من دوست داشتم
حمید
۱۴۰۲/۱۰/۷
کتابی عالی با مثال و نمونه‌های واقعی
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب توانمندی‌های نهان

برای دریافت کتاب توانمندی‌های نهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.