معرفی و دانلود کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه

عکس جلد کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه
قیمت:
۱۳۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه

کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه نوشته‌ی حبیبه فتحی، با تحلیلی بر بازیگران عمده اقتصاد جهانی در سال 2020، روند تحولات مورد انتظار در کشور روسیه طی سال‌های منتهی به این سال و آینده تجاری ایران با این کشور را مورد توجه قرار داده است.

روسیه پس از فروپاشی به ایران به عنوان یک فرصت برای همکاری می‌نگریست. نزدیکی به ایران برای مقابله با تهدیداتی که در جمهوری‌های آسیای مرکزی و قفقاز با آن‌ها مواجه بود و جلوگیری از نفوذ طالبان غنیمت بود. نیازی که این روزها دیگر برای روسیه معنایی ندارد. روسیه سال‌ها ایران را به عنوان یک کارت در بازی خود با آمریکا به کار گرفت.

ایران در شرایطی اهمیت زیادی برای روابط با روسیه در سیاست خارجی خود قائل است که حجم مبادلات تجاری و اقتصادی با این اهمیت همخوانی ندارد. ایران و روسیه هیچ کدام شریک استراتژیک تجاری دیگری نیستند. حجم پایین و قابل صرف‌نظر کردن، بر ضرورت تحرک بیشتر برای توسعه روابط تجاری میان دو کشور دلالت می‌کند.

صادرات کالاهای ایرانی به بازار مصرف روسیه به دلیل فاصله کم، مزیت هزینه‌ای دربردارد، که قیمت را در مقایسه کالاهای وارداتی رقبا به روسیه پایین‌تر نگه‌ می‌دارد. حال آنکه نگاهی گذرا به میزان مبادلات دو کشور در یک دهه اخیر نشان می‌دهد که در بهترین وضعیت سهم روسیه از صادرات کشورمان از 4/2 درصد فراتر نرفته و واردات از روسیه نیز نهایتاً به طور متوسط 2 درصد از کل واردات کشور را شامل گردیده ‌است.

در بخشی از کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه (developing trade relations with Russia) می‌خوانیم:

یکی از دلایل ترویج مصرف‌گرایی در جامعه، عدم وجود بسیاری از لوازم خانگی و شخصی در خانه‌های روسی بود. دو دهه پس از فروپاشی و گشودن بازارهای روسیه به روی کالاهای مصرفی هنوز آمارها از شکاف جامعه روسیه با استانداردهای مصرفی متداول بازارهای مصرف در جهان دارند. همین نرخ‌های پایین مالکیت در لوازم خانگی و اقلام شخصی یک بازار رو به رشد برای این قبیل کالاها را نوید می‌دهد. تولید رقابتی کالاهای خانگی در زمینۀ زیرساخت‌های علمی، مدیریتی و فناوری‌های پیشرفته صورت گرفته که البته این زیرساخت‌ها هم‌اکنون در روسیه وجود ندارند. مقاومت و مخالفت گروهی که از فناوری‌های قدیمی استفاده می‌کنند و بوروکراسی، دو علت اساسی عدم توسعه صنایع نوین در روسیه هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: پیش‌بینی اقتصاد جهان در سال 2020
فصل دوم: بازار مصرف روسیه
فصل سوم: اندازه‌گیری، ارزیابی و تحلیل امکان رقابت‌مندی کالاهای صادراتی ایران در بازار روسیه
فصل چهارم: توسعه تجارت با روسیه در کوتاه‌مدت (با تأکید بر فضای موجود حاکم بر روابط تجاری)
فصل پنجم: تعیین جهت‌گیری توسعه روابط تجاری ایران با کشور روسیه در افق چشم‌انداز 2020
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توسعه تجارت ایران با روسیه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات236
زبانفارسی
شابک978-964-469-415-8
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه

برای دریافت کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.