معرفی و دانلود کتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین

عکس جلد کتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین
قیمت:
37700 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین

کتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین که توسط مسعود کمالی اردکانی تهیه و تنظیم شده، حقایق و ویژگی‌های مهم تجاری و اقتصادی چین را برای بازرگانان تشریح می‌کند. این کتاب راهنما و کاربردی تلاش دارد مخاطبش را با فرهنگ تجاری، روابط اداری، روش‌های سرمایه‌گذاری، قوانین حقوقی و مقررات بازار در این کشور آشنا سازد.

درباره‌ی کتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین

چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای دنیا محسوب می‌شود. این کشور یک و نیم میلیارد نفری، امروزه نه‌فقط از قدرتمندترین تولیدکنندگان جهان است، بلکه دومین مصرف‌کننده‌ی عظیم دنیا هم به‌شمار می‌رود. این وضعیت ناشی از تغییر سیاست‌های چین در چند دهه‌ی گذشته است. این کشور که در اوایل دهه‌ی 1960 دچار قحطی بزرگی شد، به‌طوری که تخمین زده می‌شود بین 15 تا 45 میلیون نفر در این کشور از بین رفتند، حالا آن‌چنان پیشرفت کرده که به دومین اقتصاد فعال دنیا تبدیل‌شده. تحول اقتصادی چین در دهه‌ی 1970 و با مرگ مائو آغاز شد. با انتخاب دنگ شیائوپینگ به‌عنوان رهبر حزب کمونیست، او برنامه‌های اصلاحات اقتصادی را در دستور کار قرار داد. این‌چنین بود که چین با انجام اصلاحات در صنایع و کشاورزی، به سوی سیاست درهای باز و کاپیتالیسم اقتصادی رفت. این کشور چند مرحله اصلاحات را پشت سر گذاشت و با افزایش صادرات و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به قله‌های اقتصادی رسید.

در دهه‌ی 1990 و با بحران بازارهای ژاپن و همین‌طور آمریکا و اروپا، چین الگوی اقتصادی‌اش را تغییر داد و سیاست دیگری پیش گرفت. چینی‌ها تصمیم گرفتند مصرف، واردات و سرمایه‌گذاری در خارج از کشور را افزایش دهند. همین باعث شد تا این کشور به بازاری بسیار بزرگ و بالقوه برای همه‌ی کشورهای دنیا تبدیل شود. واردات چین در سال 2021 به بیشتر از 2000 میلیارد دلار رسید. ایران به‌عنوان یکی از کشورهایی که همیشه تعامل تجاری قابل‌توجهی با چین داشته از این قاعده مستثنی نیست و می‌تواند سهم مناسبی از بازار این کشور بدست آورد. اما بازرگانان برای تعامل با چین، باید در مورد قواعد بازار و تجارت این کشور اطلاعاتی کافی داشته باشند. کتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین منبعی جامع در این زمینه است و می‌تواند قواعد و ویژگی‌های تجاری این کشور را در اختیار مخاطبانش قرار دهد.

مسعود کمالی اردکانی مؤلف کتاب، از اعضای هیأت علمی موسسه‌ی مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و مدت‌ها رایزن فرهنگی ایران در چین بوده. او به‌عنوان کسی که سال‌ها در این کشور حضور داشته و اطلاعات و تجربه‌ی کافی در مورد اقتصاد چین دارد، تلاش کرده نکات مهمی را که برای شناخت، درک و ورود به بازار این کشور نیاز است، گردآوری و ارائه کند. کتاب یک صد نکته درباره فعالیت در بازار چین درواقع دربردارنده‌ی حقایق مهم اقتصادی چین است و نحوه‌ی تحرک در بازارهای این کشور و تعامل با آن‌ها را نشان می‌دهد. با مطالعه‌ی این کتاب می‌توان با بروکراسی، فرهنگ، روش سرمایه‌گذاری، تکنولوژی و قوانین و مقررات چین آشنا شد.

مطالعه‌ی کتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین نه تنها برای صادرکنندگان، که برای واردکنندگان و اصولاً برای هرکسی که می‌خواهد با چین تعامل اقتصادی داشته باشد مفید خواهد بود. این راهنمای کم‌حجم و کوچک را شرکت چاپ و نشر بازرگانی به بازار کتاب عرضه کرده است.

کتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین برای چه کسانی مناسب است؟

تجار و بازرگانانی که می‌خواهند در حوزه‌های صنعت، معدن و بازرگانی وارد بازار چین شوند، می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

در بخشی از کتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین می‌خوانیم

چین شگفت‌انگیزترین پدیده تاریخ توسعه است. کمتر از 50 سال پیش یعنی در دهه‌های 1340 شمسی، 45 میلیون نفر در چین به خاطر گرسنگی جان خود را از دست دادند. اما هم‌اکنون چین دومین اقتصاد جهان گشته و پیش‌بینی شده است طی یک دهه آینده به اولین اقتصاد دنیا تبدیل شود. چین هم‌زمان با رشد صادرات و جذب سرمایه‌گذاری، به دومین واردکننده بزرگ دنیا تبدیل شده است که نشان از تأثیر متقابل چین برتوسعه جهانی است.

طی 30 سال گذشته مدل توسعه اقتصادی و پیشرفت چین مبتنی بر افزایش صادرات و جذب سرمایه‌گذاری خارجی بوده است، اما با تغییر در وضعیت اقتصاد جهان و افول بازارهای صادراتی به خصوص اروپا، آمریکا و ژاپن، سیاست‌گذاران اقتصادی این کشور تصمیم به تغییر مدل توسعه کشور گرفته و سیاست‌های افزایش مصرف، بالا بردن واردات و افزایش سرمایه‌گذاری در خارج مرزها را در پیش گرفتند.

رشد بالا و مستمر اقتصادی چین قشر جدید ثروتمندی را ایجاد نموده است که بر اساس آمارهای رسمی دولت چین بین 0 تا 150 میلیون نفر تخمین زده می‌شود (جمعیتی نزدیک به 2 برابر جمعیت ایران). بیش از 20 درصد جمعیت چین (حدود سیصد میلیون نفر) را طبقه متوسط تشکیل می‌دهد. بازار وسیع، رو به رشد و پرپتانسیل یک و چهاردهم میلیاردی چین، فرصت‌های مناسبی برای صادرات محصولات کشورهای جهان به این بازار ایجاد کرده است. بدون شک با تغییر رویکرد منفعلانه و همواره خریدار از بازار چین به نگرش فعالانه و فروشنده به این بازار می‌توان جایگاه محصولات ایرانی در بازار چین را بیش از پیش ارتقاء بخشید.

فهرست مطالب کتاب

نقش چین در اقتصاد جهانی و اهمیت بازار آن
جمعیت و ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی
سهم بخش‌های مختلف در تولید ناخالص داخلی چین
سایر اطلاعات اقتصادی مرتبط با کشور چین (2017)
عضویت در سازمان‌های اقتصادی بین‌المللی و منطقه‌ای
حجم تجارت خارجی چین
مقاصد مهم صادراتی چین ‌
ساختار و ترکیب صادرات چین
شرکای مهم وارداتی
ساختار و ترکیب واردات چین
سهم چین از تجارت جهانی
سرمایه‌گذاری خارجی کشور چین
بررسی مبادلات تجاری ایران و چین
عملکرد صادراتی ایران
عملکرد وارداتی ایران
ترکیب مبادلات تجاری دو کشور
زیرساخت‌های حقوقی۔ بازرگانی و موافقت‌نامه‌های اقتصادی ایران و چین‌
‌سیاست تجاری چین
مالیات‌های غیرمستقیم موثر بر واردات
پتانسیل‌های صادراتی ایران به چین
هشدارهای لازم جهت تجارت با شرکت‌های چینی
انواع کلاهبرداری‌های تجاری
روش‌های مقابله با اختلافات تجاری و کلاهبرداری
مراجع حل اختلاف در چین
اعتبارسنجی شرکت‌های چینی
تأسیس دفتر تجاری و انتخاب ساختار حقوقی فعالیت تجاری در چین
مالیات‌ها در چین
آداب و رسوم عمومی و فرهنگ مذاکرات تجاری در چین
فرهنگ مذاکرات تجاری
آداب مذاکرات تجاری
آداب ملاقات‌های تجاری
آداب هدیه دادن در چین
ارگان‌های دولتی ایرانی مستقر در چین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات53
زبانفارسی
شابک978-964-468-648-1
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
37700 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین

سیداحمدرضا حسینی
۱۴۰۲/۷/۲۳
کتاب فوق‌العاده عالی و کاربردی. در شرایط تحریم کنونی تجارت با چین یک فرصت عالی است اما این فرصت مانند سایر موارد زودگذر است و ممکن است از دست برود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین

برای دریافت کتاب یکصد نکته درباره فعالیت در بازار چین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.