معرفی و دانلود کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی

برای دانلود قانونی کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی

امروزه گیاهان دارویی در درمان انواع بیماری‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. فواد فاتحی، حمیدرضا صوفی و پریا احدی در کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی روش‌های اصولی تولید گیاهان دارویی را پیش روی شما قرار داده‌اند و ضمن معرفی گیاهانِ دارای خواص درمانی، عناصر موجود در هریک را برشمرده‌اند.

درباره‌ی کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی

این کتاب حاصل تجربیات پژوهشگران برجسته‌ی ایران و جهان است که به صورت ساده مفهوم کارآفرینی را از طریق تولید، فرآوری، صادرات و واردات گیاهان دارویی توضیح می‌دهد و برای تولیدکنندگان گیاهان دارویی در حکم منبعی ارزشمند است.

امروزه اهمیت کاشت، داشت، برداشت و انجام فرآیندهای پس از برداشت یک گیاه دارویی بسیار مورد توجه است و کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی، نوشته‌ی فواد فاتحی، حمیدرضا صوفی و پریا احدی جهت آشنایی هرچه عمیق‌تر شما با پیشرفت‌های صنعت تولید این‌گونه گیاهان تدوین شده.

در ایران پیشینه‌ی استفاده از گیاهان دارویی به قرن هشتم تا دهم میلادی بازمی‌گردد که دانشمندانی چون ابوعلی سینا، محمد زکریای رازی و دیگران به دانش «درمان با گیاهان» رونق زیادی دادند و کتاب‌های مهم و مشهوری چون «قانون» و «الحاوی» را در این زمینه به رشته‌ی تحریر درآوردند. بعدها در قرن هفدهم و هجدهم پیشرفت اروپاییان در استفاده دارویی از گیاهان امتداد پیدا کرد و بالاخره از قرن نوزدهم استخراج مواد مؤثره از گیاهان دارویی و تعیین معیارهای تجویز و مصرف آن‌ها آغاز شد که تا به امروز شاهد پیشرفت روزافزون آن هستیم.

امروزه آزمایشگا‌های پیشرفته این امکان را به پژوهشگران می‌دهد که به تشریح دقیق‌ و علمی فواید درمانی گیاهان دارویی برای انسان و حیوانات بپردازند. بنابراین، نسبت به گذشته که تعداد گیاهان دارویی کشف شده اندک بودند، شاهد افزایش کمّی این‌گونه گیاهان و آگاهی گسترده نسبت به جنبه‌های مختلف درمانی آن‌ها هستیم و روزبه‌روز زمین‌های زراعی وسیع‌تری به کشت آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

در فصل‌های مختلف کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی با تاریخچه‌ی گیاهان دارویی، مزایای رویکردهای درمان با گیاهان، مشکلات موجود در تولید داروهای گیاهی و فرآیند تولید آن‌ها آشنا می‌شوید.

کتاب حاضر را موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به کسب اطلاعات درباره‌ی این حوزه قرار داده است.

کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب یک منبع درسی و پژوهشی برای دانشجویان و فعالان در رشته‌های داروسازی و کشاورزی محسوب می‌شود و می‌تواند راهنمایی علمی و عملی برای تولیدکنندگان صنعت داروسازی باشد.

در بخشی از کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی می‌خوانیم

یکی از محورهای اصلی و ابزارهای قابل دسترس در زمینه توسعه غیرنفتی تولید گیاهان دارویی و صنعتی است. از نظر تنوع گیاهان دارویی، ایران یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان است؛ بنابراین توجه به گیاهان دارویی و صنعتی، هم مانع خروج ارز از کشور می‌شود و هم سلامت جامعه را از اشتغال و ارزآوری تضمین می‌کند. سودآوری‌های کلان اقتصادی و توجه نکردن به مسائل زیست‌محیطی در اثر برداشت کردن گیاهان دارویی از منابع طبیعی، مشکلات و مسائل ناگواری برای این گیاهان به وجود آورده است و نسل گونه‌های گیاهی را با خطر انقراض روبه‌رو کرده است، زیرا بخش عظیمی از تجارت، به گونه‌های گیاهان دارویی مربوط است که از طبیعت جمع‌آوری شده است. گفتنی است جمع‌آوری این گیاهان با شیوه‌های نادرست نه‌تنها باعث انقراض نسل گونه‌ها می‌شود، بلکه تنوع زیستی منطقه و جهان را با خطر نابودی مواجه می‌کند. یکی از راه‌های مقابله با این چالش تولید، توسعه‌ی پایدار گیاهان دارویی است که ضمن بهبود وضع اقتصاد داخلی، موجب افزایش صادرات غیرنفتی می‌شود.

تولید محصولات کشاورزی باکیفیت، تنها در گرو استفاده از بذر سالم و گواهی شده است. اگر کشاورزان این موضوع را در برنامه‌های کشاورزی خود قرار دهند، می‌توان به آینده‌ی کشاورزی خوش‌بین بود. در کشور ما کشاورزی به دلایل مختلف، به‌صورت سنتی انجام می‌شود؛ بنابراین میزان تولید محصولات در برابر تلاش کشاورزان ناچیز است. کارشناسان معتقدند یکی از دلایل تولید پایین و بی‌کیفیت برخی از محصولات در کشور ما استفاده نکردن از بذر سالم و اصلاح شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تاریخچه‌ی کشت گیاهان دارویی در ایران و جهان
فصل دوم: اهداف و مشکلات پیش‌ِروی کشت گیاهان دارویی
فصل سوم: دلایل رویکرد به گیاهان دارویی
فصل چهارم: جمع‌آوری و نگهداری گیاهان دارویی
فصل پنجم: فرایندهای پس از برداشت
فصل ششم: فرآوری گیاهان دارویی
فصل هفتم: صادرات گیاهان دارویی
فصل هشتم: تولید و پس از برداشت و فرآوری و انبارداری و بسته‌بندی و صدور گیاهان دارویی
فصل نهم: کشت هیدروپونیک گیاهان دارویی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات233
زبانفارسی
شابک978-600-124-672-2
موضوع کتابکتاب‌های گیاهان دارویی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
95000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی

برای دریافت کتاب تولید و صادرات گیاهان دارویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.