معرفی و دانلود کتاب مجموعه اصلاح نباتات: مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد ویژه آزمون دکتری

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه اصلاح نباتات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه اصلاح نباتات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه اصلاح نباتات: مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد ویژه آزمون دکتری

با مطالعه‌ی درسنامه‌هایی که در کتاب مجموعه اصلاح نباتات ارائه شده و آزمون‌هایی که نویسندگان در کتاب حاضر گردآوری کرده‌اند، برای کسب بالاترین درصد از این درس در آزمون دکتری، از تمامی منابع آموزشی دیگر بی‌نیاز خواهید بود. نویسندگان ضمن ارائه‌ی چکیده‌ی درس‌ها، گزیده‌ای از سؤالات مرتبط با هر سرفصل را که در آزمون‌های سال‌های گذشته تکرار شده‌اند، در اختیارتان قرار خواهند داد.

درباره‌ی کتاب مجموعه اصلاح نباتات

درس اصلاح نباتات از مهم‌ترین دروس رشته‌های زراعت و اصلاح نباتات، باغبانی و بیوتکنولوژی به شمار می‌رود. طبق یافته‌های این علم، می‌توان با ایجاد تغییراتی در ساختار ژنتیکی گیاهان و اصلاح ترکیباتشان، بهره‌وری اقتصادی آن‌ها را افزایش داد. از این علم با عناوین دیگری چون تکنولوژی بهبود گیاهان و علم بهبود گیاهان نیز یاد می‌شود. با وجود اینکه اصلاح نباتات از درس‌های اصلی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌ی زراعت و اصلاح نباتات محسوب می‌شود و ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر بدون اشراف بر این درس امکان‌پذیر نخواهد بود، به نظر می‌رسد مؤلفان کتاب‌های آموزشی تحصیلات تکمیلی، آن‌طور که لازم است به آموزش این درس توجهی نشان نداده‌اند. با توجه به اینکه آمادگی در درس اصلاح نباتات برای موفقیت دانشجویان در آزمون دکتری ضرورت دارد، گروهی از متخصصان این حوزه، متشکل از خسرو مفاخری، سیوان احمدی، محمدجواد حبیب‌زاده و فواد فاتحی گرد هم آمده‌اند و اثر ارزشمندی را تحت عنوان کتاب مجموعه اصلاح نباتات تهیه کرده‌اند تا پاسخگوی نیاز روزافزون داوطلبان دکتری گرایش‌هایی باشند که اصلاح نباتات یکی از دروس اصلی آن‌ها به شمار می‌آید.

نویسندگان در هریک از فصول کتاب‌ پیش‌رو، خلاصه‌ای از نکته‌های اصلی را در اختیار مخاطبان قرار داده‌اند. از این جهت، مطالعه‌ی این درسنامه‌ها برای داوطلبانی که پیش‌تر کل مباحث را مطالعه کرده‌اند و اکنون قصد دارند صرفاً به مرور مهم‌ترین نکات بپردازند بسیار سودمند خواهد بود. سادگی در بیان و دسته‌بندی نظام‌مند مطالب از ویژگی‌های بارز کتاب مجموعه اصلاح نباتات به حساب می‌آید. گفتنی است موضوعاتی از قبیل باروری و تولیدمثل گیاهان، مهندسی ژنتیک، گیاهان خودگشن و دگرگشن و راه‌های اصلاح آن‌ها، ژنتیک کمی و جمعیت، همچنین جهش ژنتیکی گیاهان و... از موضوعات محوری این اثر هستند.

توجه داشته باشید که مؤلفان و گردآورندگان کتاب مجموعه اصلاح نباتات، کلیه‌ی مباحث را مبتنی بر سرفصل‌های وزارت علوم و با توجه به پرسش‌هایی که در آزمون‌های گذشته مطرح شده‌اند، عرضه کرده‌اند. خسرو مفاخری، سیوان احمدی، محمدجواد حبیب‌زاده و فواد فاتحی در تلاش بوده‌اند تا تمامی نکاتی را که ممکن است موضوع سؤالات آزمون‌های بعدی باشند در اختیار مخاطبان قرار دهند. بااین‌اوصاف، داوطلبانی که فرصت چندانی را برای مطالعه‌ی منابع اصلی ندارند و قصد دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به گنجینه‌ای از مهم‌ترین نکته‌ها و پرسش‌ها دسترسی داشته باشند، می‌توانند به کتاب مجموعه اصلاح نباتات مراجعه کنند و از آموزه‌ها و آزمون‌های آن نهایت استفاده را ببرند.

مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ و انتشار اثر حاضر را به عهده داشته است.

کتاب مجموعه اصلاح نباتات برای چه کسانی مناسب است؟

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری گرایش زراعت و اصلاح نباتات را دارند، با تهیه‌ی کتاب مجموعه اصلاح نباتات هم اطلاعات خود را در این زمینه افزایش خواهند داد و هم به مجموعه‌ای جامع از پرسش‌های مرتبط با این درس دسترسی خواهند داشت. مطالعه‌ی دقیق این کتاب را به تمامی مخاطبانی که در حال آماده شدن برای آزمون دکتری این رشته هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مجموعه اصلاح نباتات: مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد ویژه آزمون دکتری می‌خوانیم

در باکتری‌ها، بسیاری از mRNAها پلی سیسترونی هستند. این ژن‌ها که به وسیله یک پروموتر رونویسی می‌شوند، به همراه پروموتر و توالی‌های تنظیمی که با هم در فرایند تنظیم ژن‌های پایین دست خود دخالت دارند، اپرون (Operon) نامیده می‌شوند. در کنترل بیان ژن دو نوع توالی متفاوت در DNA شناسایی شده است. توالی‌های کدکننده محصولات ترانس و توالی‌های کدکننده محصولات سیس. فعالیت ژن‌ها از طریق میان کنش خاص بین عناصر عمل کننده سیس و ترانس صورت می‌گیرد هر نوع محصول ژنی که بتواند از محل تولید خود انتشار یافته و در نقاط دیگر هدف خود را بیابد یک عمل کننده (عنصر) ترانس محسوب می‌شود و اصطلاح عناصر عمل کننده سیس به هر نوع توالی DNA اشاره دارد که تنها منحصراً به عنوان توالی نقش ایفا می‌کند و تنها بخشی از DNA را که به طور فیزیکی به آن متصل است، تحت تأثیر قرار می‌دهد مانند پرموتر و توالی‌های خاتمه دهنده رونویسی.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مولفان
بخش اول: ژنتیک تکمیلی و مولکولی
بخش دوم: اصلاح نباتات تکمیلی
بخش سوم: بیوتکنولوژی گیاهی
بخش چهارم: بیومتری
بخش پنجم: ژنتیک کمی
بخش ششم: مهندسی ژنتیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه اصلاح نباتات: مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد ویژه آزمون دکتری
نویسنده، ، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات442
زبانفارسی
شابک978-600-124-379-0
موضوع کتابکتاب‌های کنکور دکترا
قیمت نسخه الکترونیک
۵۸۰۰۰ ۵۲,۲۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مجموعه اصلاح نباتات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه اصلاح نباتات

برای دریافت کتاب مجموعه اصلاح نباتات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.