معرفی و دانلود کتاب تکنولوژی عالی بتن

برای دانلود قانونی کتاب تکنولوژی عالی بتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکنولوژی عالی بتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکنولوژی عالی بتن

کتاب تکنولوژی عالی بتن نوشته‌ی مهدی رفتاری، رضا محجوب و عباس حکمتی تلاش می‌کند تا رفتارهای اولیه‌ی بتن را برای دانشجویان و مهندسان عمران قابل‌درک سازد و روش‌های نوین، پیشرفت‌های جدید و نوآوری‌های مدرن در تکنولوژی بتن را به خوانندگان معرفی کند.

درباره‌ی کتاب تکنولوژی عالی بتن

بتن یکی از عمده‌ترین مصالحی است که مهندسان عمران باید با آن آشنا باشند و تمام خصوصیاتش را بشناسند. نداشتن دانش کافی در این زمینه، موجب افت مقاومت ساختمان یا اختلال‌های دیگر می‌شود. مهدی رفتاری، رضا محجوب و عباس حکمتی در کتاب «تکنولوژی عالی بتن» دانش کافی را برای استفاده از بتن در رسیدن به سازه‌های مقاوم و ایده‌آل در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

این کتاب دانش لازم برای طراحی، ساخت و نگهداری از بتن را به خوانندگان ارائه می‌دهد تا سازه‌های بتنی را با حداکثر عمر مفید و مقاومت ممکن طراحی و اجرا کنند. علاوه بر آن درباره‌ی تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته و فناوری‌های مدرن در حوزه‌ی استفاده از بتن نیز اطلاعات مهمی به خوانندگان عرضه می‌کند.

مباحث کتاب تکنولوژی عالی بتن از کتاب‌های تکنولوژی بتن نوشته‌ی نِویل و تکنولوژی عالی بتن اثر نیومن اقتباس شده است.

این کتاب منبعی کاربردی در مورد تکنولوژی عالی بتن برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری مهندسی عمران و با سرفصل جدید شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم مطابق است.

کتاب تکنولوژی عالی بتن سیزده فصل اساسی دارد. فصل اول مختص ماهیت سیمان است. فصل دوم مقاومت بتن را مورد بررسی و بحث قرار می‌دهد. فصل سوم شیوه‌های افت بتن را مطرح می‌کند. فصل چهارم در مورد مدول الاستیسته و خزش است. فصل پنجم به بررسی طرح اختلاط بتن می‌پردازد. فصل ششم سایر ویژگی‌های مقاومتی بتن را طرح و بررسی می‌کند. فصل هفتم به مفاهیم دوام، ساختار منفذی و فرآیندهای نقل و انتقال اختصاص دارد. فصل هشتم خوردگی در میلگردهای فولادی را بررسی می‌کند. فصل نهم روش‌هایی برای آزمایش کارایی بتن در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. فصل دهم درباره‌ی آزمایش‌های بتن مطالبی را به خواننده ارائه می‌کند. فصل یازدهم در خصوص مواد افزودنی بتن است. فصل دوازدهم بتن‌های ویژه را موضوع بحث قرار می‌دهد و فصل سیزدهم به بحث و بررسی درباره‌ی بتن حجیم می‌پردازد.

کتاب تکنولوژی بتن تألیف مهدی رفتاری، رضا محجوب و عباس حکمتی به همت مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به انتشار رسیده است.

کتاب تکنولوژی عالی بتن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای دانشجویان مهندسی عمران، خصوصاً در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری و فعالان این حوزه، کاربردی و مناسب است.

در بخشی از کتاب تکنولوژی عالی بتن می‌خوانیم

طراحی یک برنامه آزمایشی اولیه

طراحی برنامه آزمایشی اولیه به الزامات خاص، پیچیدگی‌ها و ابتکار عمل‌های ویژه، تعداد بتن‌های متفاوت طراحی‌شده، قابلیت دسترسی مصالح و دانش مشخصه‌های آن‌ها و به همان صورت تجربۀ طراح بستگی خواهد داشت و اینکه آیا بانک دادۀ طرح‌ها برای پروژه‌های مشابه در دسترس می‌باشد یا خیر، در این بین دو رویکرد پایانی را می‌توان در نظر گرفت:

1- برنامه جامع در نظر گرفته شده به منظور پی‌ریزی موفق با محدود کردن مرزهایی که در چارچوب آن‌ها راه حل یا راه حل‌های لازم را می‌توان پیدا کرد.

2- طرح‌های اولیۀ شهودی به دنبال اصلاحات پیشرونده براساس انتظار تأثیرات یک چنین تغییرات. روش 1به احتمال زیاد مدت زمان طولانی‌تری را در بر می‌گیرد، اما شواهد مؤثری را برای تصدیق راه حل نهایی فراهم می‌آورد. روش 2 سریع‌تر است، اما ممکن است توجیه انتخاب یا گزینه نهایی دشوارتر باشد. هر دو روش ممکن است در موقعیت‌های مختلف قابل کاربرد باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سیمان
فصل دوم: مقاومت بتن
فصل سوم: تغییر شکل و ترک مستقل از بار
فصل چهارم: مدول الاستیسته و خزش
فصل پنجم: طرح اختلاط بتن
فصل ششم: سایر ویژگی‌های مقاومتی
فصل هفتم: مفهوم دوام, ساختار منفذی و فرآیندهای نقل و انتقال
فصل هشتم: خوردگی در میل‌گردهای فولادی
فصل نهم: روش‌های آزمایش کارایی بتن
فصل دهم: آزمایش‌های بتن
فصل یازدهم: مواد افزودنی بتن
فصل دوازدهم: بتن‌های ویژه
فصل سیزدهم: بتن حجیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکنولوژی عالی بتن
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات419
زبانفارسی
شابک978-600-124-600-5
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تکنولوژی عالی بتن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تکنولوژی عالی بتن

برای دریافت کتاب تکنولوژی عالی بتن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.