معرفی و دانلود کتاب روش‌های ساخت

عکس جلد کتاب روش‌های ساخت
قیمت:
۶۷۰۰۰ ۶۰,۳۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های ساخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های ساخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش‌های ساخت

مطالب کتاب روش‌های ساخت نوشته‌ی مهدی رفتاری، رضا محجوب و سالار امیر سرداری، پیرامون یکی از گرایش‌های بسیار پرطرفدار رشته‌ی مهندسی عمران، یعنی مدیریت ساخت است. تأکید اصلی مباحث این کتاب بر تلفیق دانش تئوری و مراحل اجرایی و عملی است، به‌شکلی که با مدیریت صحیح و اصولی، پروژه‌های عمرانی بهترین نتیجه و بالاترین میزان بازدهی را داشته باشند.

درباره‌ی کتاب روش‌های ساخت

صنعت ساخت و دانش مربوط به سازه‌های مختلف در جهان، به‌شکل روزافزون در حال تغییر، تحول و پیشرفت است. دقیقاً به همین دلیل نقش مدیریت ساخت روزبه‌روز برجسته‌تر و مهم‌تر می‌شود. اولین و اصلی‌ترین هدف گرایش مهندسی و مدیریت ساخت در رشته‌ی عمران، پرورش مدیران کارآمد و کاربلدی است که توانایی‌های علمی و عملی یک مهندس عمران واقعی را نیز داشته باشند. مهدی رفتاری، رضا محجوب و سالار امیرسرداری در کتاب روش‌های ساخت به این نکته اشاره می‌کنند که در اجرای پروژه‌های مربوط به ساخت، توجه به تمامی جوانب فنی و تئوری، الزامی و ضروری است، چراکه رعایت نکردن این مسائل، صدمات مالی و جانی جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

کتاب پیش رو براساس آخرین استانداردها، آیین‌نامه‌ها و معیارهای فنی معتبر کشور نوشته شده و در 13 فصل اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. جانمایی کارگاه و تجهیز کارگاه، بتن، قالب‌بندی، روش‌های ساخت مخلوط‌ها و بتن‌ریزی خاص، کنترل کیفیت بتن در کارگاه، سد، اجرای بتن در شرایط غیرمتعارف، جوش و اتصالات جوشی، الکترود، تغییرشکل‌های ناشی از جوشکاری و ... از جمله مباحث تخصصی‌ای هستند که دکتر مهدی رفتاری، دکتر رضا محجوب و مهندس سالار امیرسرداری در کتاب روش‌های ساخت به آن‌ها پرداخته‌اند. از آنجا که این درس از مباحث آزمون دوره‌ی کارشناسی‌ارشد و دکتری مهندسی عمران نیز می‌باشد در فصل پایانی کتاب، نمونه سؤالات مربوط به سال‌های گذشته نیز در اختیار داوطلبین این آزمون قرار گرفته است.

کتاب روش‌های ساخت را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده و در اختیار مخاطبین قرار داده است.

کتاب روش‌های ساخت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کلیه‌ی دانشجویان رشته‌ی مهندسی عمران و علاقه‌مندان به حوزه‌ی ساخت‌وساز کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب روش‌های ساخت می‌خوانیم

بتن مقاوم در برابر حملات شیمیایی

بتنی که با شرایط کاملاً مناسب و خوب ساخته نشده باشد، چنانچه در مجاورت آب‌ها یا خاک‌های آلوده به مواد شیمیایی مهاجم و خورنده قرار گیرد، از پایایی آن به شدت کاسته می‌شود. از این رو شناخت عوامل کاهش‌دهنده‌ی این اثرات، الزامی است. انواع مواد شیمیایی که سازه‌های بتنی اغلب با آن مواجه هستند، عبارتند از سولفات‌ها، فاضلاب‌های خانگی و صنعتی، آب‌های لب شور و آب دریا، عواملی نظیر درجه‌ی حرارت، سرعت زیاد مایع یا یخ مجاور سازه، عدم دقت در عمل آوردن بتن، تر و خشک شدن‌های پیاپی و بالاخره خوردگی فولاد نیز باعث تضعیف بتن در مقابل حملات شیمیایی می‌شود. عواملی نظیر پایین بودن نسبت آب به سیمان، انتخاب صحیح نوع سیمان و نفوذپذیری کم، می‌تواند دوام بتن در مقابل حملات شیمیایی و فیزیکی را فزونی بخشد.

بتن مقاوم در برابر سایش

بتن مقاوم در برابر سایش بتنی است که بتواند به‌نحوی در برابر اثرات فرسایشی عبور و مرور، تردد ماشین‌آلات، ضربه، سریدن مواد و یا اسباب و لوازم بر روی آن مقاومت نماید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: جانمایی کارگاه و تجهیز کارگاه
فصل دوم: بتن
فصل سوم: قالب‌بندی
فصل چهارم: روش‌های ساخت مخلوط‌ها و بتن‌ریزی خاص
فصل پنجم: کنترل کیفیت بتن در کارگاه
فصل ششم: سد
فصل هفتم: اجرای بتن در شرایط غیرمتعارف
فصل هشتم: جوش و اتصالات جوشی
فصل نهم: الکترود
فصل دهم: تغییرشکل‌های ناشی از جوشکاری
فصل یازدهم: بازرسی و کنترل کیفیت جوش‌ها
فصل دوازدهم: اتصالات در سازه‌های فولادی
فصل سیزدهم: اجرای پیچ و پرچ‌ها
فصل چهاردهم: سؤالات آزمون سال‌های گذشته

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش‌های ساخت
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات393
زبانفارسی
شابک978-600-124-543-5
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۷۰۰۰ ۶۰,۳۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش‌های ساخت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روش‌های ساخت

برای دریافت کتاب روش‌های ساخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.