معرفی و دانلود کتاب تکنیک‌های درمانی دلزدگی زناشویی، تعهد زناشویی و تغییر نگرش به طلاق

عکس جلد کتاب تکنیک‌های درمانی دلزدگی زناشویی، تعهد زناشویی و تغییر نگرش به طلاق
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌های درمانی دلزدگی زناشویی، تعهد زناشویی و تغییر نگرش به طلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌های درمانی دلزدگی زناشویی، تعهد زناشویی و تغییر نگرش به طلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکنیک‌های درمانی دلزدگی زناشویی، تعهد زناشویی و تغییر نگرش به طلاق

مهم نیست که توانایی شروع چه روابطی را دارید، آنچه مهم است توانایی شما در حفظ و بهبود یک رابطه‌ی سالم از زمان شکل‌گیری آن است. مهتاب ادیبان در کتاب تکنیک‌های درمانی دلزدگی زناشویی، تعهد زناشویی و تغییر نگرش به طلاق از روش‌های موثری خواهد گفت که روابط شما را با همسر و شریک عاطفی‌تان بهبود می‌بخشد. خواندن این کتاب فرصت خوبی‌ست تا با تغییر نگرشتان از گسست عاطفی و سست شدن نهاد خانواده‌ی خود پیشگیری کنید.

درباره‌ی کتاب تکنیک‌های درمانی دلزدگی زناشویی، تعهد زناشویی و تغییر نگرش به طلاق

ازدواج و تشکیل خانواده مجموعه‌ای از انتظارات و تعهدات را میان زن و مرد ایجاد می‌کند که پای‌بندی به آن‌ها ضامن سلامت و بقای کانون خانواده است. در حقیقت زن و شوهر با امضای این سند اجتماعی و خانوادگی، نیازهای عاطفی و روانی خود را در چهارچوبی مناسب برطرف می‌کنند و روابطشان در این بستر تازه موجب دل‌بستگی و صمیمیت بیشتر میان آن‌ها می‌گردد.

بااین‌حال گاهی اوقات تأخیر در برآورده شدن نیازها، سواد عاطفی پایین زوجین، مشکلات مالی، اختلالات رفتاری و... پس از مدتی منجر به کاهش صمیمیت و پدید آمدن دل‌زدگی میان زن و مرد می‌گردد. در کتاب تکنیک‌های درمانی دلزدگی زناشویی، تعهد زناشویی و تغییر نگرش به طلاق، نوشته‌ی مهتاب ادیبان، با مشکلات رایج میان زن و شوهر و راهکارهای برطرف کردن آن‌ها آشنا خواهید شد.

امروزه تغییر و تحولات جامعه‌ی مدرن، تنوع رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی تأثیرات مخربی بر نهاد خانواده و ارتباط میان اعضای خانواده می‌گذارد. این مسئله می‌تواند آسیب‌ها و تبعات شناختی و عاطفی زیادی در افراد ایجاد کند که افزایش آمار طلاق و ازدواج‌های ناپایدار از جمله پیامدهای آن است.

به طور کلی دلزدگی میان زن و شوهر نشان‌دهنده‌ی فرسوده شدن رابطه‌ی آن‌ها از نظر عاطفی‌ست که با افزایش آگاهی زوجین نسبت به انتظارات، افکار و احساسات یکدیگر می‌توان آن را مدیریت کرد؛ چرا که ساختن و حفظ یک رابطه از مهم‌ترین مهارت‌های انسانی است که نیاز به آموزش تخصصی و رجوع به روان‌درمان‌گر و گذراندن جلسات زوج‌درمانی دارد. درحقیقت روان‌درمانگر با تحلیل رفتارهای زوجین به آن‌ها کمک می‌کند با هم به شیوه‌ای سازنده ارتباط برقرار نمایند، دغدغه‌های خود را خارج از فضای سوءظن و قضاوت‌گری به زبان بیاورند و برای حل آن‌ها راه‌های موثری پیشنهاد کنند.

در این کتاب به عوامل متعددی که در وقوع طلاق افراد موثر است اشاره شده که از آن جمله می‌توان به مغایرت ویژگی‌های شخصیتی افراد، عدم وجود مهارت حل مسئله در زوجین، عدم سازگاری در مسائل جنسی و... اشاره کرد.

کتاب تکنیک‌های درمانی دلزدگی زناشویی، تعهد زناشویی و تغییر نگرش به طلاق را انتشارات پادینا منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی روابط عاطفی قرار داده است.

کتاب تکنیک‌های درمانی دلزدگی زناشویی، تعهد زناشویی و تغییر نگرش به طلاق مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید روابط زناشویی و عاطفی خود را بهبود ببخشید، این کتاب به شما راهکارهای مناسبی ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب تکنیک‌های درمانی دلزدگی زناشویی، تعهد زناشویی و تغییر نگرش به طلاق می‌خوانیم

خانواده نخستین و بادوام‌ترین بستر رشد است و به اختصار واژه نظام به خانواده به ارتباط پاسخ‌های همه‌ی افراد خانواده به یکدیگر اشاره دارد. ازدواج مهم‌ترین قرارداد زندگی هر فرد محسوب می‌شود. افراد با احساس اعتماد، امنیت و وفاداری که کلید اساسی تداوم زندگی است تصمیم به ازدواج و تشکیل خانواده می‌گیرند و اگر در این احساسات شکافی ایجاد شود، خانواده پویایی و نشاط خود را از دست می‌دهد و باعث زخم‌خوردگی در یکی از زوجین یا هردو می‌شود. روابط فرازناشویی یکی از عواملی است که باعث از بین رفتن احساس اعتماد در طرفین می‌شود. روابط فرازناشویی یکی از چالش‌های اساسی زندگی خانوادگی در عصر کنونی است. بی‌وفایی و روابط خارج از ازدواج، ارتباط با فردی غیر از همسر است و هر نوع پنهان‌کاری از همسر، به عنوان نمونه این مقوله می‌تواند رفتارهایی مانند داشتن رابطه نامشروع، فریب دادن، آمیزش جنسی، دیدن پورنوگرافی (عکس، فیلم، یا نوشته‌های شهوت انگیز)، صمیمیت فیزیکی زیاد با فردی دیگر غیر از همسر مانند گرفتن دست‌ها و نوازش کردن و حتی صمیمیت عاطفی فراتر از روابط دوستانه‌ی معمولی با فردی غیر از همسر را در بر می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: دلزدگی زناشویی
علائم دلزدگی زناشویی
نوروز و دلزدگی زناشویی
توقعات غیر منطقی و دلزدگی
هیجان و دلزدگی زناشویی
رابطه تعارض خانواده و شغل با دلزدگی
نظریه نورلند
فصل دوم: تعهد زناشویی
مولفه‌های تعهد شخصی
مولفه‌های تعهد اخلاقی
تعهد زناشویی و دینداری
عوامل مؤثر بر تعهد زناشویی
کیفیت زندگی زناشویی
نظریه‌ها و مدل‌های خاص مرتبط با تعهد زناشویی
نظریه‌ها و مدل‌های عام مرتبط با تعهد زناشویی
فصل سوم: نگرش به طلاق
فرآیند و جنبه‌های مختلف طلاق
عوامل موثر بر نگرش به ازدواج و طلاق
عوامل روانی-زیستی و شخصیتی
عوامل اجتماعی-فرهنگی و اقتصادی
عوامل موثر بر بروز پدیده طلاق
جنسیت و نگرش به طلاق
طلاق از دیدگاه روان‌شناسی
اثرات کلی فقدان پدر و مادر برفرزندان
فصل چهارم: مفاهیم کلیدی در درمان و مشاوره شناختی
باورهای نادرست در مورد ازدواج و زندگی خانوادگی
مفاهیم اساسی زوج و خانواده
زوج به عنوان یک سیستم منحصربه‌فرد
تعارض‌های رابطه‌ی زوج با نیازهای فردی
سیستم‌ها و الگوهای خانوادگی
زوج‌درمانی رفتاری
زوج‌درمانی با تمرکز عاطفی
زوج‌درمانی برای چه کسانی مفید خواهد بود؟
فصل پنجم: خانواده
نظریه‌های خانواده
خانواده‌درمانی تجربیاتی
خانواد‌ه‌درمانی‌های استراتژیک، سیستمی و متمرکز بر راه حل
خانواده‌درمانی سیستمی
خانواده‌های نیازمند خانواده‌درمانی
خصوصیات کلی خانواده‌درمانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکنیک‌های درمانی دلزدگی زناشویی، تعهد زناشویی و تغییر نگرش به طلاق
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پادینا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات90
زبانفارسی
شابک978-622-7119-89-3
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تکنیک‌های درمانی دلزدگی زناشویی، تعهد زناشویی و تغییر نگرش به طلاق

برای دریافت کتاب تکنیک‌های درمانی دلزدگی زناشویی، تعهد زناشویی و تغییر نگرش به طلاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.