معرفی و دانلود کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس

عکس جلد کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس
قیمت:
۹۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس

رها امینی در کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس بر موضوع عزت نفس متمرکز شده و راهکارهای کارآمدی را جهت افزایش خودباوری به شما ارائه می‌دهد. اگر دل‌تان می‌خواهد بدانید عزت نفس چیست و چه تفاوتی با اعتمادبه‌نفس دارد، چگونه می‌توان آن را افزایش داد و چه‌طور می‌شود از درون احساس ارزشمندی داشت، این کتاب را بخوانید.

درباره‌ی کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس

چیزی که مانع رسیدن شما به رؤیاهای‌تان شده، عزت‌ نفس است. در کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس نوشته‌ی رها امینی یاد می‌گیریم که عزت‌ نفسمان را بالا ببریم، به خودمان باور داشته باشیم و روابط حرفه‌ای و شخصی‌مان را بهتر درک و تثبیت کنیم.

کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس چهار فصل مهم را در بر می‌گیرد. نویسنده در فصل اول ذهنیت‌های کودک، بالغ و والد را به شما می‌شناساند. در فصل دوم بر معنای عزت‌ نفس متمرکز می‌شود و شرح می‌دهد که عزت‌نفس با اعتمادبه‌نفس چه تفاوت‌هایی دارد. با مطالعه‌ی این فصل متوجه می‌شویم که اعتمادبه‌نفس زمانی به دست می‌آید که ما کار یا مهارتی را به ‌خوبی انجام می‌دهیم و بعد از آن به خودمان افتخار می‌کنیم. در مقابل، ‌عزت‌ نفس یعنی این‌که به ارزشمند بودن خود باور داشته باشیم. نویسنده در دومین فصل از کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس به ما می‌گوید که اعتمادبه‌نفس می‌تواند باعث افزایش عزت‌ نفس شود.

در فصل سوم درباره‌ی این موضوع می‌خوانید که چرا و چگونه عزت‌ نفس پایین در زندگی مشکلات متعدد و فراوانی را به وجود می‌آورد. فصل چهارم که از مهم‌ترین فصل‌های کتاب حاضر است به راهکارهای افزایش عزت نفس توجه دارد. نویسنده به ما می‌گوید که نخستین راه داشتن نفسی سالم این است که تمرین کنیم دیگران را در گفتار و ذهن‌مان قضاوت نکنیم. او تمرین‌هایی عملی و کاربردی را در این باره ارائه می‌دهد. او در این فصل بینش مهمی را در اختیار خوانندگان خود می‌گذارد: «جایگاهی که هم‌اکنون داریم، حاصل باورهای گذشته و تفکرات ماست. اگر از شرایط فعلی خود راضی نیستیم، می‌توانیم آن را تغییر دهیم.». پذیرش نمودار مسیر زندگی، تمرکز بر نقاط قوت خود، اقدام سریع بعد از تصمیم‌گیری، احساس گناه و نپذیرفتن نقش قربانی از دیگر مواردی است که در این فصل به آن‌ها پرداخته شده است.

بد نیست اشاره کنیم که در چهارمین فصل از کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس این موضوع بیان می‌شود که عزت‌ نفس در ظاهر افراد بروز پیدا می‌کند. به عبارت روشن‌تر، کسی که عزت‌ نفس بالایی دارد، به ظاهر خود بهای بیشتری می‌دهد؛ به این دلیل که خود را ارزشمند می‌داند.

معرفی کتاب حاضر بهانه‌ای است برای آن‌که کمی به این مفهوم و پیامدهای آن بپردازیم. عزت‌ نفس پایین پیامدهای بسیاری دارد. شما در این شرایط احساس تنهایی و غیر مهم بودن می‌کنید. احساس می‌کنید که اهمیتی ندارید و هیچ‌کس به شما اهمیت نمی‌دهد. شما هدفی ناچیز در زندگی‌تان دارید و دلیلی برای رؤیا دیدن در مورد اهداف ارزشمند ندارید. خودتان را شایان عشق یا دوستی دیگران نمی‌دانید و برقراری رابطه‌ باز و صادقانه برای‌تان مشکل است. احتمال زیادی دارد که احساس کنید در کارتان گیر کرده‌اید و کاری متوسط انجام دهید و احتمال کمی‌ دارد که ارتقا یا اضافه ‌حقوق شامل حالتان شود. پایه و اساس احساس عزت‌نفس از گذشته‌تان ناشی می‌شود. منابع هم زیاد هستند و می‌تواند شامل والدین، برادران و خواهران، بچه‌های محله که با آن‌ها بازی می‌کردید، کودکانی که در مدرسه با شما بودند، معلمان و مقامات مذهبی شود. همه‌ی این افراد به تثبیت احساستان در مورد خودتان کمک کرده‌اند.

بسیاری از نظریات شما در مورد عزت‌نفس مستقیماً از نحوه‌ای که در خانواده با شما رفتار شده است ناشی می‌شود. اگر توجه همراه با عشق و تحسین دریافت کرده باشید و اگر مؤدبانه با شما صحبت کرده و به شما گوش ‌داده باشند، این تجارب به شما در شکل‌گیری حسی قوی از ارزشمند بودن کمک می‌کند. از طرف دیگر، اگر نادیده گرفته یا تحقیر شده باشید یا اینکه به شما اهمیتی نداده باشند، بر سرتان فریاد کشیده باشند یا به‌ شدت تنبیه ‌شده باشید، حس ارزشمند بودن در شما کاهش پیدا می‌کند یا اصولاً محو می‌شود.

رها امینی با کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس فرصتی را در اختیارمان قرار داده تا واقعیت وجودی‌مان را کشف کنیم و توانایی‌ شنیدن ندای درونی‌مان را توسعه ببخشیم. با مطالعه‌ی این کتاب کشف می‌کنیم که چگونه باید از نگرانی‌های هولناک دست بکشیم و جهشی از سر ایمان به‌سمت امکانات بالقوه داشته باشیم. تحت کنترل نگه‌ داشتن دیدگاه و افکار، افزایش اعتمادبه‌نفس، کنترل زندگی و توجه به ندای درونی‌ از جمله پیامدهای مطالعه‌ی این کتاب است.

کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس را انتشارات پادینا روانه‌ی بازار نشر کرده است.

کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس دو گروه هستند. نخست افرادی که عزت‌ نفس پایینی دارند و دوم، کسانی که به مطالعه‌ی کتاب‌های ژانر خودسازی و موفقیت علاقه‌مند هستند.

در بخشی از کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس می‌خوانیم

اکثر انسان‌هایی که مبتلا به افسردگی هستند، بجز موارد ژنتیکی، به صورت ناخودآگاه خودشان انتخاب می‌کنند افسرده باشند به این دلیل که شاد بودن بهای زیادی دارد که هر کسی قادر به پرداخت آن نیست، اما زمانی‌که ما در لاک خود فرو می‌رویم نسبت به زمانی که شاد و قبراق هستیم معمولاً توجه و لطف دیگران را بیشتر دریافت می‌کنیم و از مسئولیت‌مان کاسته می‌شود.

با توجه به آن‌چه گفته شد داشتن نقش قربانی در زندگی باعث سلب مسئولیت از فرد می‌گردد که افراد ضعیف و وابسته به دیگران با پناه بردن به این نقش، خودشان را از فعال بودن در صحنه‌ی زندگی به منفعل بودن می‌رسانند. البته قابل توجه است کسی که نقش قربانی می‌گیرد بصورت ناخودآگاه این نقش را انتخاب می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
مقدمه
فصل اول
فصل دوم
عزت نفس چیست؟
چه اتفاقی می‌افتد که عزت نفس ما پایین می‌آید؟
تمرین
فصل سوم
فصل چهارم
راهکارهای افزایش عزت نفس
1. نفس سالم در زندگی دنبال مقصر نمیگردد.
2. بهترین کاری که میتوانم در این موقعیت انجام دهم چیست؟
3. جایگاهی که اکنون داریم حاصل تفکرات و باورهای گذشته ماست اگر از شرایط فعلی خود راضی نیستیم میتوانیم آن را تغییر بدهیم.
4. پذیرش نمودار مسیر زندگی
5. زاویه دید ما به مسائل و مشکلات زندگی مهم است نه خود مسائل.
6. روی نقاط قوت خود تمرکز کنید.
7. وقتی تصمیم میگیرید کاری را انجام دهید سریع اقدام کنید.
8. شما برچسبهای دوران کودکیتان نیستید.
9. از روی صندلی قربانی برخیز.
10. به دیگران احساس گناه ندهید.
11. از خلوت و تنهایی خود لذت ببرید.
12. همه چیز از درون به بیرون است.
13. عزت نفس در ظاهر فرد بروز میکند.
14. تعریف و تمجید دیگران را بپذیر و تشکر کن.
15. خودت را ببخش.
16. برای اقدام کردن منتظر تائید و تحسین دیگران نباش.
17. سبک زندگی خودت را داشته باش.
18. کنترل رفتارت را به دست دیگران نده.
تمرین
19. مانند دریا عمیق و وسیع باش (ظرف وجودی خود را افزایش دهید).
20. عقاید و نظر خود را بیان کن..
21. هر مهارتی را یاد میگیری بکار بگیر.
22. قانون تکامل را فراموش نکن.
23. شخصیت وابسته عزت نفس پایینی دارد.
24. ایثارگری ممنوع!
25. ارتباطات خود را قوی کن.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهکارهای افزایش عزت نفس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پادینا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات82
زبانفارسی
شابک978-622-294-416-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس

برای دریافت کتاب راهکارهای افزایش عزت نفس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.