معرفی و دانلود کتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند: ویژه نوجوانان و جوانان

عکس جلد کتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند: ویژه نوجوانان و جوانان
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند: ویژه نوجوانان و جوانان

احسان امجدی بیگوند در کتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند، می‌کوشد اصول و قواعد نفوذ در شبکه را مرور کند و مهارت‌های اساسی هک کردن را به زبانی ساده آموزش دهد. این کتاب که برای مبتدیان تدوین شده، به مباحثی همچون لایه‌های مدل OSI، بدافزارها، امنیت ایمیل و پسورد، و مهندسی اجتماعی می‌پردازد و تلاش می‌کند ضمن آشنا کردن خواننده با تهدیدات شبکه، مبانی هکری را هم آموزش دهد.

درباره‌ی کتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند

پیشرفت‌های تکنولوژی در کنار امکانات و فرصت‌های زیادی که به وجود آورده، خطرات بالقوه‌ای را هم در پی داشته است. برای مثال اینترنت همان‌قدر که مبادلات مالی و تجاری را راحت‌تر کرده، از آن‌سو باعث تهدیداتی مثل فیشینگ هم شده است. درواقع سارقان هم از فرصت اینترنت به نفع خود بهره می‌برند و راحت‌تر به طعمه‌های خود آسیب می‌زنند. ریسک به خطر افتادن اطلاعات شخصی و حریم خصوصی از دیگر تهدیدات دوران معاصر است. اما برای مقابله با آن‌ها چه باید کرد؟ در قدم اول باید با ساختار شبکه آشنا شد و دانست که یک هکر از چه راه‌هایی امکان نفوذ دارد. اگر بتوانیم این مسیرها را بشناسیم و کنترل کنیم، ریسک نفوذ هم تا حد قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت. امروزه شرکت‌ها روی بخش امنیت شبکه‌ی خود تأکید زیادی دارند و برای مدیریت آن از نیروهای متخصص و حرفه‌ای بهره می‌برند. کتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند نوشته‌ی احسان امجدی بیگوند به همین مبحث می‌پردازد و سعی می‌کند اصول و مبانی این مهارت را بیاموزد. کتاب در وهله‌ی اول به خواننده نشان می‌دهد که هکرها چطور به سیستم‌ها نفوذ می‌کنند و پس‌ازآن تکنیک‌ها و قواعد هکری را به علاقه‌مندان این حوزه توضیح می‌دهد.

هکر شدن برای خیلی از جوانان لذت‌بخش است و دوست دارند این مهارت را به دست آورند. گرچه معمولاً دیدی منفی نسبت به هک کردن وجود دارد و مترادف با قانون‌شکنی در نظر گرفته می‌شود، ولی همیشه این‌گونه نیست. خیلی وقت‌ها کاربردهای مثبت و قانونمندی هم دارد که کمتر کسی از آن آگاه است. احسان امجدی بیگوند در کتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند برای آموزش این مهارت به مبتدیان، ابتدا می‌کوشد خود شبکه و لایه‌های آن را تشریح کند. او در قدم اول مدل OSI و هفت لایه‌ی آن را به شکل مفصل توضیح می‌دهد. پس‌ازآن به سراغ بدافزارهای جاسوسی و نفوذگر می‌رود و کارکرد آن‌ها را بیان می‌کند؛ بدافزارهایی مثل تروجان‌ها، کرم‌ها و باج‌افزارها. نویسنده در فصول بعدی این کتاب به امنیت پسورد و ایمیل می‌پردازد و درباره‌ی این مسئله صحبت می‌کند که یک هکر چطور می‌تواند به‌واسطه‌ی آن‌ها به شبکه و سیستم کاربر نفوذ کند. او فصل آخر را هم به بحث مهندسی اجتماعی اختصاص داده و تکنیک‌های مهمی را که هکرها از آن بهره می‌برند، شرح می‌دهد. تکنیک‌هایی مثل زباله‌گردی، طمعه‌گذاری یا استراق‌سمع.

کتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی فناوران جوان

فناوران جوان، مجموعه کتاب‌های آموزش نرم‌افزار، برنامه‌نویسی و شبکه هستند که انتشارات دیباگران تهران آن‌ها را به انتشار می‌رساند. این کتاب‌ها که برای نوجوانان و جوانان تألیف و تدوین شده‌اند می‌کوشند اصول و مبانی و مفاهیم ابتدایی هر مبحثی را با زبانی ساده بیاموزند. از این مجموعه تاکنون کتاب‌هایی همچون «آموزشASP.NET»، «آموزش فتوشاپ»، «سلام اندروید» و «آموزش پایتون» به چاپ رسیده است.

کتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به جوانان و نوجوانانی که به مفاهیم نفوذ در شبکه و هک علاقه دارند، توصیه می‌شود. با کمک این کتاب کلیات مهارت هک قانونمند را خواهید آموخت.

با احسان امجدی بیگوند بیشتر آشنا شویم

احسان امجدی بیگوند (متولد 1364) متخصص شبکه و امنیت است. او تاکنون کتاب‌های «مبانی امنیت اطلاعات و شبکه +SECURITY»، «هک قانونمند ابزارهای کاربردی» و «تکنیک ‌های پایه‌ای هک قانونمند» را در همین زمینه نوشته است.

در بخشی از کتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند: ویژه نوجوانان و جوانان می‌خوانیم

باج‌افزارها دسته‌ای دیگر از بدافزارها هستند که به نسبت بقیه پدیده‌ای نوظهورتر هستند. به‌خصوص در چند سال گذشته شاهد رشد و افزایش روزافزون باج‌افزارهای جدید و پیچیده و موج حملات مرتبط با آن‌ها هستیم. باج‌افزارها دقیقاً مشابه کسانی هستند که می‌خواهند از طریق گروگان‌گیری، پول زور دریافت کنند. منتها در اینجا گروگان‌گیر هرچند که در نهایت یک انسان است اما آن چیزی که با آن چالش خواهیم داشت یک بدافزار است که با ورود به سیستم کاربر و گروگان‌گیری فایل‌های اطلاعاتی آن سیستم، از کاربر طلب پول می‌کند. منظور از گروگان‌گیری فایل‌های سیستم این است که باج‌افزارها به محض اجرا شدن روی سیستم کاربر تمام و یا بخشی از فایل‌ها و اطلاعات مهم آن سیستم را با استفاده از یک مکانیزم رمزنگاری رمز کرده و از دسترس کاربر خارج می‌کند. در مرحله بعد معمولاً با ارسال ایمیل و یا قرار دادن متنی تهدیدآمیز از کاربر درخواست پول می‌کند. معمولاً واریز این مبلغ به صورت ارز دیجیتال خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: تعاریف و اصطلاحات اولیه
فصل سوم: مدل OSI
فصل چهارم: بدافزارها
فصل پنجم: پسوردها
فصل ششم: وب‌گردی امن
فصل هفتم: امنیت ایمیل
فصل هشتم: مهندسی اجتماعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند: ویژه نوجوانان و جوانان
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-622-218-400-1
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند

برای دریافت کتاب تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.