معرفی و دانلود کتاب تسلط بر تحلیل بدافزار

عکس جلد کتاب تسلط بر تحلیل بدافزار
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تسلط بر تحلیل بدافزار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تسلط بر تحلیل بدافزار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تسلط بر تحلیل بدافزار

کتاب تسلط بر تحلیل بدافزار نوشته‌ی الکسی کلیمنوف و آمر ثابت، به بررسی و ارزیابی نرم‌افزارهای بدافزار می‌پردازد و در خصوص ایمنی اطلاعات در کامپیوترها و سخت‌افزارهای دیگر، نکات مهم و سودمندی را ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تسلط بر تحلیل بدافزار:

به هر گونه نرم‌افزاری که به قصد صدمه زدن به کامپیوتر، سرویس‌دهنده، کارخواه، گوشی هوشمند یا شبکه رایانه‌ای طراحی‌ می‌شود بدافزار می‌گویند. ویروس، جاسوس‌افزار، کرم‌ها، تروجان و ... گونه‌های مختلف بدافزار هستند. بدافزارها عملکردهای مختلفی همچون دزدیدن اطلاعات، به‌اشتباه انداختن کاربر، تغییر یا حذف داده‌ها، رمزگذاری ناخواسته روی‌ داده‌ها و نظارت فعالیت‌های کاربر بدون مجوز او را انجام می‌دهند.

نویسندگان بدافزار از شیوه‌های مختلفی مثل استفاده از فلش مموری، دانلود فایل از اینترنت، هدایت کاربر به سایت‌های مخرب، ارسال ایمیل آلوده و حملات فیشینگ برای انتشار و تکثیر بدافزار خود در شبکه‌ها یا دستگاه‌ها بهره می‌گیرند.

در بخش اول کتاب تسلط بر تحلیل بدافزار (Mastering malware analysis) با انواع معماری رایج و اسمبلی به‌کار رفته در آن‌ها آشنا خواهید شد. الکسی کلیمنوف (Alexey Kleymenov) و آمر ثابت (Amr Thabet) در بخش بعدی به انواع بدافزارها و نحوه‌ی عملکردشان در سیستم‌عامل‌های گوناگون مانند ویندوز، لینوکس، اندروید، Mac OS و IOS و همچنین نحوه تحلیل آن‌ها می‌پردازند. در ادامه این بخش، ساختار فایل‌های اجرایی در سیستم‌عامل و شیوه‌ی اجرای آن‌ها، روت کیت‌ها، ماکروها و اسکریپت‌های مخرب، قلاب شدن، تزریق به فرایند و روش‌های مقابله با مبهم‌سازی و مهندسی معکوس بررسی می‌شوند. نمونه‌هایی از بدافزارهای معروف به همراه بخش‌هایی از کد آن‌ها تحلیل خواهند شد. بدافزارهای اینترنت اشیا، نحوه عملکرد و چگونگی تحلیل در بخش انتهایی کتاب ارائه‌ شده است.

کتاب تسلط بر تحلیل بدافزار برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به افرادی که در حوزه‌ی هک و بدافزارها فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب تسلط بر تحلیل بدافزار می‌خوانیم:

در سیستم‌های عامل جدید بدون توجه به 32 یا 64 بیتی بودن یا اندازه حافظه فیزیکی، سیستم عامل حافظه مجازی ایزوله شده با اندازه ثابت (که در آن صفحات به صفحات حافظه فیزیکی نگاشت می‌شوند) را برای هر برنامه کاربردی به منظور امنیت داده سیستم عامل و سایر برنامه‌های کاربردی تخصیص می‌دهد.

هر برنامه کاربردی فقط توانایی دسترسی به حافظه مجازی خودش را دارد. آن‌ها توانایی خواندن، نوشتن یا اجرای دستورالعمل‌های درون صفحات حافظه مجازیشان را دارند. هر صفحه حافظه مجازی مجموعه‌ای از مجوزهای منتسب شده دارد که نشان‌دهنده نوع عملیاتی است که برنامه‌های کاربردی اجازه اجرای آن را رو‌ی آن صفحه دارند. این مجوزها خواندن، نوشتن و اجرا هستند. علاوه بر این، چندین مجوز می‌تواند به هر صفحه منتسب شود.

هر برنامه کاربردی برای دسترسی به مقادیر ذخیره شده درون آدرس‌های حافظه نیازمند آدرس مجازی است که اساساً آدرس مکانی از حافظه است که آن مقدار درونش ذخیره شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کنکاشی در اصول برنامه‌نویسی و CISC/RISC
فصل دوم: تجزیه‌وتحلیل ایستا و پویای x86/x64
فصل سوم: باز کردن بسته‌بندی، رمزگشایی و ابهام‌زدایی
فصل چهارم: بازرسی فرآیند تزریق و به دام‌اندازی (ربودن) API
فصل پنچم: دور زدن روش‌های ضد مهندسی معکوس
فصل ششم: درک روت کیت (ابزار ریشه) حالت هسته
فصل هفتم: رسیدگی به بهره‌برداری و کد پوسته (shellcode)
فصل هشتم: برگردان زبان‌های کد بیتی: NET، جاوا و سایر
فصل نهم: اسکریپت‌ها و ماکروها: وارون‌سازی، ابهام‌زدایی و اشکال‌زدایی
فصل دهم: کالبدشکافی بدافزارهای لینوکس و اینترنت اشیاء (IOT)
فصل یازدهم: معرفی macOS و تهدیدهای iOS
فصل دوازدهم: تحلیل نمونه‌های بدافزار اندروید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تسلط بر تحلیل بدافزار
نویسنده،
مترجمحسین بلوچیان، سعید بلوچیان
ناشر چاپیانتشارات میعاد اندیشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات380
زبانفارسی
شابک978-622-231-694-5
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تسلط بر تحلیل بدافزار

کاربر A
۱۴۰۱/۷/۲۸
کامل‌ترین کتاب به زبان فارسی... میشه ازش حتی برای طراحی بدافزار هم استفاده کرد. به زبان ساده توضیح داده و اسمبلی هم واقعاً تا جایی که نیازه توضیح داده ولی قبلش بهتره اسمبلی خونده باشید. برنامه نویسی به زبان c هم ضروریه
خلاصه اگه میخواین توی این حوضه راه بیفتید برای شروع عالیه
فقط یک ایراد جزئی که داشت اینه که حتی کلمه‌های تخصصی رو هم فارسی کرده بود که نیاز نبود...
کاربر ali
۱۴۰۲/۲/۳۱
سلام وقتتون بخیر
کتاب خوبی هستش.
اما یه موضوع برای دوستان امنیتی، اینکه
بدونید که تحلیل بدافزار از مسائل پیشرفته حوزه تحلیل امنیتی هستش و پیش‌نیاز میخواید. و یه توصیه به نویسنده محترم کتاب اینکه خواهشا معادل انگلیسی اصطلاحات رو در فوت نت بیارید تا نیاز مراجعه به کتاب اصلی نباشه، خسته نباشید خداقوت
MRX
۱۴۰۲/۷/۱۴
واقعا کتاب عالیه هست فقط قبلش باید درحد خوبی با برنامه نویسی، سخت افزار کامپطوتر و زبان اسمبلی و یکم امنیت آشنایی داشته باشید تا خروجی بهتری بگیرید
خشایار
۱۴۰۲/۱/۸
کتاب بسیار کارآمدی ولی باید مدتی از ورود شما به دنیای امنیت گذشته باشه و تسلط نسبی روی مباحث پیدا کرده باشید وگرنه هیچی متوجه نمیشید، ولی کتاب عالی‌ای هستش
امیررضا جعفری
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
برای عموم خوب نیست ولی برای اونا که کار کردن خوبه برای ورود هم ازش استفاده نکنید
هادی عبدی
۱۴۰۲/۸/۲۷
شروع نکردم ولی همه میگن یادگیریش عالیه😍
Ali Reza
۱۴۰۰/۱۱/۲۸
دمتون گرم، مرسی که این کتاب ارزشمند ترجمه کردید. عالی 🌹
Mahdi Alizadeh
۱۴۰۰/۹/۳۰
خیلی خوب نوشته و ترجمه شده.
مطالب به روزی داره.
سپاس
Mahdi
۱۴۰۱/۱۱/۷
کتاب خوب با سر فصل‌های خوب
امیر کوکبی
۱۴۰۱/۵/۱۳
عالی خوبه از سر فصل هاشم راضیم:)
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب تسلط بر تحلیل بدافزار

برای دریافت کتاب تسلط بر تحلیل بدافزار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.