معرفی و دانلود کتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی: ویژه نوجوانان و جوانان

عکس جلد کتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی: ویژه نوجوانان و جوانان
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی: ویژه نوجوانان و جوانان

کتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی، راهنمایی ارزنده برای آشنایی با چگونگی حفظ امنیت اطلاعات در دنیای اینترنت است. این کتاب را احسان امجدی بیگوند اختصاصاً برای نوجوانان تألیف کرده. او در تلاش است با معرفی پلتفرم‌های ابتدایی، ابزارهای کارآمدی را برای مواجهه با ناامنی‌های این فضا در اختیار خوانندگان قرار دهد.

درباره‌ی کتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی

دنیای هک، فرسنگ‌ها با چیزی که در فیلم‌ها نشان‌ داده‌ می‌شود، تفاوت دارد. گاهی تنها یک نفر با هنر و اطلاعات خود می‌تواند زیرساخت‌های اطلاعاتی و شهری را هک کند، بدون آن که از ابزار ویژه‌ای استفاده کرده باشد. زیرا اینترنت به حدی گسترش یافته که دیگر نمی‌توان امکانات آن را به وب‌گردی در اوقات فراغت محدود کرد. ازاین‌رو احسان امجدی بیگوند برای آشنایی بیشتر مخاطبان جوان با سازوکار دنیای اینترنت و چهارچوب‌های امنیتی آن، کتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی را تألیف کرده تا دانش افراد را از این حوزه بر مبنای اطلاعات موثق و عملی شکل دهد.

استفاده از ایمیل برای مکالمات مهم در سازمان‌ها، خرید‌های آنلاین و مبادلات مالی برخط، تنها چند مورد از فعالیت‌های اینترنتی هستند که از طریق آن‌ها اطلاعات هویتی و مهم کاربران در این فضا ثبت می‌شود. در این میان، کوکی‌ها، کرم‌ها، تروجان‌ها، باج‌افزارها و جاسوس‌افزار‌ها، شماری از تهدیدات فضای مجازی به حساب می‌آیند که آشنایی با سازوکار آن‌ها می‌تواند تا حدی امنیت کاربران را تضمین کند.

در دهه‌ی اخیر استفاده از پسوردهای ایمن و پیچیده‌تر، تنها ابزاری بود که برای حفاظت از اطلاعات پیشنهاد می‌شد. اگرچه هنوز هم این راه‌حل قدیمی و ساده، اولین روش حفاظت امنیت به‌شمار می‌رود، اما پیچیده‌تر شدن دنیای اینترنت و تعاملات و مبادلات اینترنتی، روش‌های امن‌تر و گسترده‌تری را برای جلوگیری از آسیب و سرقت اطلاعات می‌طلبد.

باید اذعان داشت که اینترنت و رایانه، جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان مدرن هستند. اما استفاده‌ی روزمره و گسترده از امکانات این فضا، به آگاهی از تمام جوانب این دنیای پر رمزوراز نیاز دارد. بهره‌مندی از اطلاعاتی که به کمک آن بتوان از اطلاعات هویتی خود در برابر حملات احتمالی محافظت کرد.

کتاب پیش رو با زبانی ساده و قابل فهم، دنیای امنیت اطلاعات را شرح داده ‌است و علاوه‌بر معرفی رویکردهای علمی، به جنبه‌های عملی آن هم می‌پردازد و توضیح می‌دهد که برای درک سازوکار تخصصی امنیت در فضای اینترنت باید با ابزارهای آن آشنا شد. برخی از این ابزارها، مناسب سطوح مبتدی است و برخی از نمونه‌های پیچیده‌تر صرفاً برای متخصصان کاربرد دارد.

در بین ابزارهای ابتدایی‌، پلتفرم‌هایی با انعطاف‌پذیری بیشتر موجودند که از آن‌ها با زمینه‌های تجربی متفاوت می‌توان برای مسائل پیچیده‌تر و فنی‌تر هم استفاده کرد. ازاین‌رو، یادگیری نحوه‌ی استفاده از پلتفرم‌‌ها، انتخابی هوشمندانه برای درک بهتر به حساب می‌آید. چراکه تا سال‌های متمادی و با کسب تجارب بیشتر می‌توان آن‌ها را به گونه‌ای موثرتر و با ظرافت بیشتر برای انجام کارهای حرفه‌ای به‌کار برد.

مطالعه‌ی کتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی، فرصتی است برای آشنایی با این پلتفرم‌ها. مطالعه‌ی این کتاب درباره‌ی سیستم عامل کالی، ابزارهای BURPSUITE ،ZAP و متااسپلویت، اطلاعات ارزشمندی در اختیار خوانندگان جوان قرار می‌دهد.

این کتاب، دومین جلد از مجموعه‌ی تکنیک‌های پایه‌ای هک قانونمند است که توسط موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی علاقه‌مندان به حوزه‌ی اینترنت و فناوری و به‌ویژه مبحث امنیت اطلاعات توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی: ویژه نوجوانان و جوانان می‌خوانیم

لینوکس کالی سیستم عاملی است که تسترهای نفوذ آن را با توجه به نیازهای خودشان و برای استفاده در همین راستا نوشته‌اند، اما این موضوع را هم می‌دانیم که ممکن است هر کسی نظر و سلیقه‌اش با طراحی یا انتخاب ابزارهای پیش فرضی که ما می‌خواهیم در سیستم عامل کالیمان داشته باشیم، هم راستا نباشد.

خصوصیت خوبی که کالی در این زمینه دارد این است که می‌توان آن را به سادگی براساس نیازها و اولویتهای خودمان شخصی سازی کنیم. به همین علت سازنده کالی پیکربندی ”live-build" را منتشر کرده است که با استفاده از آن میتوان imageهای رسمی از کالی را براساس علایق و اولویت بندیهای خودمان ایجاد می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
فصل اول: سیستم عامل کالی
فصل دوم: آشنایی با ابزارهای BURPSUTTE و ZAP
فصل سوم: آشنایی با متااسپلویت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی: ویژه نوجوانان و جوانان
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-622-218-423-0
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی

برای دریافت کتاب هک قانونمند ابزارهای کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.