معرفی و دانلود کتاب ثروتمندترین مرد بابل

عکس جلد کتاب ثروتمندترین مرد بابل
قیمت:
۶۹۹۰۰ ۳۴,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ثروتمندترین مرد بابل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ثروتمندترین مرد بابل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ثروتمندترین مرد بابل

کتاب ثروتمندترین مرد بابل، اثر نویسنده‌ی آمریکایی جورج سمیوئل کلاسون، جستارنوشته‌ای‌ست الهام‌بخش و تمثیلی در باب کسب ثروت، رفع مشکلات مالی و داشتن کیفی پرپول‌. نویسنده در این کتاب پرفروش، به‌سراغ یکی از ثروتمندترین حکومت‌های باستان، یعنی بابل، رفته تا از دل حکایت‌های قدیمی آن نکات نابی را برای کسب توان‌گری به ارمغان بیاورد.

دربار‌ه‌ی کتاب ثروتمندترین مرد بابل

بابل از غنی‌ترین حکومت‌های زمان خود بود. مردم کوچه و بازار ارزش پول را می‌دانستد و راه‌های زیادی برای حفظ آن چه کسب می‌کردند داشتند. افراد شهر، در کنار صرفه‌جویی، یاد گرفته بودند مازاد درآمد خود را برای آینده نگه دارند. اما سوال مهم این است: مردم بابل که در هزاران سال قبل می‌زیستند چگونه تا به این اندازه از راه‌وروش‌های توان‌گری خبر داشتند؟ کتاب ثروتمند‌ترین مرد بابل (the richest man in babylon)، تونلی‌ست به قعر تاریخ. جورج سمیوئل کلاسون (George Samuel Clason ) در کتاب خود، ما را سوار بر ماشین زمان کرده و به میان ثروتمند‌ترین مردم باستان می‌برد.

داستان، روایت زندگی فردی‌ست به نام آرکار. تاجرزاده‌ای که سرانجام با اصول و فنون اقتصادی خود، به ثروتمند‌ترین مرد بابل تبدیل شد. نویسنده از میان روایات تاریخی، تعریف می‌کند که آرکار چگونه با به‌ کار بردن هفت روش ساده، کیف لاغر خود را پرپول کرد و پنج قانون طلایی خداوند را به‌کار گرفت، تا غنی‌ترین مرد زمانه‌ی خود شود. آرکار در ادامه با آموختن راهکارهای کسب ثروت خود به مردمان شهر، بابل را به‌یکی از غنی‌ترین حکومت‌های تاریخ تبدیل کرد. این کتاب روایتی‌ست ساده، داستان‌وار و درعین‌حال قدرتمند برای کسب راه‌وروش‌ توانگر، رفع مشکلات مالی و داشتن کیفی پرپول‌تر. کتاب ثروتمند‌ترین مرد بابل، در طول انتشار خود الهام بخش‌افراد زیادی بوده است؛ به‌ویژه کسانی که امروزه خود به عنوان الهام‌بخشان دنیای سرمایه‌داری شناخته می‌شوند. برای همراه شدن با قصه‌های آموزنده آرکار‌ و روایت‌های پرنکته‌ی او، با کتاب ثروتمند‌ترین مرد بابل همراه باشید.

کتاب ثروتمندترین مرد بابل، اولین‌بار در سال 1926 منتشر شد و اکنون به همت نشر انتشارات نسل‌ نواندیش و با ترجمه‌ی فاطمه باغستانی، به دست علاقه‌مندان فارسی‌زبان رسیده است.

افتخارات کتاب ثروتمندترین مرد بابل

  • از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در آمریکا
  • حضور در فهرست کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد

نکوداشت‌ها‌ی کتاب ثروتمندترین مرد بابل

  • این کتاب مملو از توصیه‌هایی ثابت‌شده است. همه می‌توانند از توصیه‌های این کتاب پیروی کنند تا عادت به پس‌انداز و تلاش برای آینده‌ی مالی امن را شروع کنند. (The Washington Post)
  • این کتاب یک هدیه عالی‌ست برای هرکسی که به نظر می‌رسد در دنیای مالی گیج شده. مطالعه‌ی کتاب ثروتمند‌ترین مرد بابل حتی برای باتجربه ترین سرمایه‌گذاران نیز مفید است. (Los Angeles Times)
  • در جوانی با کتاب کلاسیک جورج ساموئل کلاسون یعنی ثروتمندترین مرد بابل آشنا شدم. این کتاب توصیه‌های مالی عمومی را از طریق تمثیل‌های باستانی بیان می‌کرد. خواندن این کتاب را به همه پیشنهاد می‌کنم. (Tony Robbins نویسنده‌ی کتاب‌های حوزه‌ی موفقیت)

کتاب ثروتمندترین مرد بابل برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب ثروتمند‌ترین مرد بابل، روایتی است پرکشش و آموزنده برای آنان که می‌خواهد با حساب بانکی پرپول‌تری داشته باشند. این کتاب به تمامی افرادی که به روایت و قصه‌های تاریخی و همچنین شیوه‌های کسب ثروت علاقه‌ دارند، پیشنهاد می‌شود.

با جورج سمیوئل کلاسون بیشتر آشنا شویم

جورج سمیوئل کلاسون (متولد 1874) زاده‌ی لوئیزیانای آمریکا، از نویسندگان و فعالان اقتصادی زمان خود بود. عمده شهرت سمیوئل کلاسون بابت کتاب ستایش‌شده‌ی او یعنی ثروتمندترین مرد بابل است. کلاسون در اوایل جوانی در دانشگاه نبراسکا تحصیل کرد و سپس در جنگ اسپانیا و آمریکا به خدمت ارتش ایالات متحده رفت. او پس از جنگ، فعالیت‌های اقتصادی خود را آغاز کرد و به نقشه‌کشی و راه‌سازی روی آورد، این تجارت درنهایت و در دوران رکود اقتصادی آمریکا عاقبت خوشی برای کلاسون نداشت؛ اما تجربیاتی که در این مسیر به دست آورد، در قالب جزواتی که می‌نوشت برایش اقبال به‌همراه آورد. این جزوات و حاصل زحمات او در باب کسب ثروت، سرانجام به‌صورت کتابی به چاپ رسید. این کتاب با نام ثروتمند‌ترین شهر بابل هم‌اکنون در دسترس علاقه‌مندان است. جورج سمیوئل کلاسون، در سال 1957 به جهان دیگر رفت.

جملات برگزیده کتاب ثروتمندترین مرد بابل

  • مردان عمل همواره مورد مهر و عنایت الهه خوشبختی‌اند.
  • طلا برای صاحبی افزوده می‌شود که با نگاهی محتاطانه از مشورت متخصصان مالی و سرمایه‌گذاری با تجربه بهره می‌گیرد.
  • طلا و ثروت مشتاقانه برای ارباب خردمندی کار می‌کند که آن را در راهی پرسود به کار اندازد و پس از آن همچون رمه‌هایی فراوان در دشت هر روز افزون‌تر می‌شود.
  • طلا و ثروت شادمانه و به وفور به انسانی روی می‌آورد که دست‌کم یک‌دهم از درآمد خود را پس‌انداز کند تا برای آتیه خود و خانواده‌اش دارایی و اندوخته‌ای قابل ملاحظه داشته باشد.
  • زمان چیزی است که به فراوانی در اختیار همه هست. هر یک از شما، زمان زیادی را بیهوده از کف داده‌اید که می‌توانستید صرف اندوختن ثروت کنید اما باید بپذیرید که هیچ برای عرضه کردن ندارید.
  • اگر اقبال آدمی بلند باشد، برای خوشبختی و ثروت او حدی را نمی‌توان در نظر گرفت. او را در شط فرات بیندازید و نظاره کنید که بی‌آنکه شنا بداند، در حالی که مرواریدی گرانبها در دست دارد، از آب بیرون می‌آید.

در بخشی از کتاب ثروتمندترین مرد بابل می‌خوانیم

روز چهارم، آرکاد به شاگردان خود چنین گفت:

«بدبختی شیفته رنگ طلایی سکه‌های شماست. باید با دقتی دوچندان مراقب سکه‌های طلایی که در کیسه دارید، باشید وگرنه از دست می‌روند. بهتر آن است که نخست بیاموزیم که مقادیر اندک را حفظ کنیم و منتظر بمانیم زیرا خدایان پول بیشتری را برای ما بخواهند.

هر کسی که ثروتی دارد، دچار این وسوسه می‌شود که پول خود را در راه‌هایی که سودآور به نظر می‌رسند، سرمایه‌گذاری کند. در اکثر موارد دوستان و خویشاوندان در این سرمایه‌گذاری‌ها دخالت می‌کنند و به صاحب پول اصرار می‌کنند که پیرو آن‌ها باشد.

اولین قاعده سرمایه‌گذاری صحیح، حفظ امن اصل سرمایه است. آیا عاقلانه است که ما به وسوسه درآمد بیشتر، اصل سرمایه خود را به خطر اندازیم؟ من می‌گویم این کار، صحیح نیست. ریسک زیاد، احتمال خسارت را بالا می‌برد. پس، قبل از به خطر انداختن گنجینه خود، دقیق مطالعه کنید و مانع خطرات احتمالی شوید. به خیال این که می‌توانید بی‌درنگ ثروتمند شوید، خود را گمراه و اسیر خیالات واهی نکنید. اگر می‌خواهید پولی به کسی قرض دهید، ابتدا مطمئن شوید که او توان بازپرداخت وام را داشته باشد. به اعتبار او توجه کنید وگرنه پولی را که با هزار زحمت و تلاش به دست آورده‌اید، به راحتی و ناخواسته، از کف می‌دهید یا به عبارتی دودستی تقدیم وام‌گیرنده می‌کنید.

پیش از آنکه وارد هر گونه سرمایه‌گذاری شوید، به خطرات احتمالی بیندیشید.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مردی در رویای طلا
ثروتمند‌ترین مرد بابل
هفت روش برای رفع مشکلات مالی
دیدار با الهه سعادت
پنج قانون طلایی خداوند
صراف نزول‌خوار بابلی
دیوارهای بابل
تاجر شتر بابلی
لوحه‌های گلی بابلی
خوش‌اقبال‌ترین مرد بابل
شرح تاریخچه شهر بابل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ثروتمندترین مرد بابل
نویسنده
مترجمفاطمه باغستانی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-964-236-973-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۹۰۰ ۳۴,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ثروتمندترین مرد بابل

جواد دادمرزی
۱۴۰۲/۲/۱
در این کتاب، نقشه راه ثروتمند شدن با بیان پنج اصل کلی و نکات فرعی مهم به صورت داستان توضیح داده شده است. برای کسانی که تازه می‌خواهند شروع کنند به زبان ساده، مدیریت سرمایه را توضیح داده و راهنمایی‌های خوبی ارائه می‌دهد. خواندن آن را توصیه میکنم.
بهار اسکندری
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
انگیزشی نبود اموزشی بود
بنظرم داستاناش رو زیاد طول داده بود
نکته مهم و اصلیش همین بود که میگفت یک دهم درامدتون رو پس انداز کنین و بقیشو یکم زیادی کش داده بود
درکل اگه خواستین کتابشو بخونین میکرو کتابشو بخونین
مهدی نصیری
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
باسلام
کتابی فوق العاد که خواندن آن را به تمام افراد می‌توان سفارش کرد چون انگیزه و ایده‌هایی بسیار پایه‌ای و ساده دارد که در همه شرایط و در همه زمان‌ها می‌توان آن‌ها را به کاربست.
محمد رمضانی
۱۴۰۲/۱/۲۴
این کتاب درباره قدرت پس اندازه میگه ولی بهترین سرمایه گزاری اینه اول روی مهارت هاتون کار کنید تا بتونید با ثروتی که از مهارت به دست میارید پس انداز‌های قدرتمندی جمع کنید
علیرضا فقهی
۱۴۰۲/۱/۱۲
خیلی ساده و سلیس و روان، مهم بودن ارزش‌پول را بیان کرده است
برای کسانی که دید مناسبی نسبت به پول یا پس‌انداز ندارند مناسب است
الهه حاجی ملک
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
یک کتاب عالی که با داستان‌های زیبا و آموزنده برنامه ریزی مالی را آموزش می‌دهد
بخشی از پول ت رو برای خودت نگه دار....
مجید جعفری
۱۴۰۲/۱/۱۵
یکی از بهترین کتاب‌هایی ک تاحالا خوندم عالی بود
با ب کار گیری تمرین‌های ساده این کتاب میشه ب موفقیت رسید
محمد صحرائی
۱۴۰۲/۲/۲۸
بهترین راهنما، با کوله باری از تجربه گذشته گان، برای بهتر زیستن، واقعا عالی
samin sh
۱۴۰۲/۱/۱
بهترین کتابی بود که خوندم.. ترجمه عالی… متن روان و داستان گونه و جالب..
حسن سنجری
۱۴۰۲/۶/۲۶
من کامل خوندمش خیلی کتاب قشنگی هست کاملا توضیح میده همه چیو
فرشته رشیدى
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کمک میکنه واقعا کتاب خوبیه
محمد مهدی اکرمی
۱۴۰۲/۹/۳
هنوز نخوندم ولی فکر کنم خوبه
Mohammad
۱۴۰۲/۳/۴
فوق‌العاده عالی و کاربردی
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب ثروتمندترین مرد بابل

برای دریافت کتاب ثروتمندترین مرد بابل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.