معرفی و دانلود کتاب جامع BBA

عکس جلد کتاب جامع BBA
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جامع BBA و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع BBA و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع BBA

کتاب جامع BBA توسط دکتر حسین علیان و علی کلاهدوز نوشته شده تا در دسترس علاقه‌مندان به مدیریت قرار گیرد، اما مدیریت تنها به سازمانی عظیم و منابع مالی یک شرکت محدود نمی‌شود و هر یک از ما نیازمند یادگیری این علم گسترده هستیم؛ از مدیریت دخل وخرج گرفته تا مدیریت احساسات در روابط...

درباره‌ی کتاب جامع BBA

BBA مخفف عبارت "Bachelor of Business Administration" است، به معنای کارشناسیِ مدیریت بازرگانی. مدیریت بازرگانی شاخه‌ای از کسب‌وکار و مدیریت به شمار می‌رود که به افراد می‌آموزد چطور یک شرکت یا سرمایه‌گذاری تجاری را رهبری کرده، عملکرد و رشد را نظارت کنند و تصمیمات مهمی بگیرند که منجر به توسعه‌ی یک شرکتِ پایدارتر و سودآور می‌شوند. گرچه کتاب جامع BBA از حسین علیان و علی کلاهدوز، شامل مطالب و راهکارهایی برای مدیران کسب‌وکار است، اما هر کس می‌تواند در جهت مدیریت بخش‌های مختلف زندگی، از آن بهره ببرد.

احتمالاً یکی از سوالات اساسیِ مخاطبان قبل از خواندن کتاب جامع BBA این است: مهم‌ترین وظیفه‌ای که یک مدیر به عهده دارد چیست؟ برنامه‌ریزی، مدیریت منابع انسانی، تأمین رفاه کارمندان، یا شاید هم پیش‌بینی روند پیشرفت سازمان بر اساس داده‌های تجربی. تمام این‌ها مواردی هستند که یک مدیر خوب باید در نظر بگیرد تا شرکت را به بهترین نتیجه‌ی ممکن هدایت کند اما هیچ‌کدام پاسخ مناسبی به این سوال نیستند بلکه مهم‌ترین وظیفه‌ی یک مدیر تصمیم‌گیری است. اغلب، عواملِ موثر بر موفقیت یا شکست یک مجموعه را می‌توان پیش‌بینی کرد و بر اساس آن تصمیم گرفت اما نمی‌توان از حوادث غیرمترقبه‌ای که ممکن است برای هر کس یا هر گروه پیش بیاید غافل شد. این عوامل ناگهانی و پیش‌بینی نشده که گاهی به بحرانی بزرگ ختم می‌شوند، نیاز به تصمیم‌گیری سریع و مناسب مدیر دارند و اوست که باید تمام پیش‌آمدها و احتمالات ریز و درشت را در نظر گرفته و نتیجه‌ی آن‌ها را بررسی کند چون درنهایت، این چالش‌ها و بحران‌ها به هر پیامدی، اعم از خوب یا بد ختم شوند، به پای قدرت تصمیم‌گیری و توانایی مدیر مجموعه نوشته خواهند شد. بعد از خواندن این کتاب، با سازوکار تصمیم‌گیری درست در موقعیت‌های مختلف و اغلب دشوار آشنا خواهید شد.

حسین علیان و علی کلاهدوز در کتاب جامع BBA، به ارائه‌ی توضیحاتی کاربردی در باب مدیریت عمومی، سازماندهی، برنامه‌ریزی و انواع آن، خلاقیت فردی و سازمانی، بازاریابی، مدیریت برند و برندسازی، مدیریت استرس و فشارهای روانی پرداخته و هرکدام را در زیرمجموعه‌هایی که ممکن است یک مدیر را به چالش بکشند بررسی می‌کنند. حجم کم و زبان روان و ساده‌ی کتاب، خواندن آن را بسیار راحت و لذت‌بخش کرده است.

کتاب حاضر شامل پنج فصل است و در پایان هر فصل تمرین‌هایی قرار داده شده تا ذهن خواننده را برای استفاده‌ی عملی و تأمل در باب آنچه که مطالعه کرده است، آماده سازد.

کتاب جامع BBA مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب کسانی است که در حوزه‌ی کسب‌وکار، نیازمند راهنمایی‌های کاربردی از طرف یک متخصص باتجربه هستند. همچنین برای هر شخصی که می‌خواهد بخش‌های مختلف زندگی را کاملاً علمی و حساب‌شده مدیریت کند و در آن‌ها به نتایج دلخواه برسد، مفید خواهد بود.

با نویسندگان کتاب جامع BBA بیشتر آشنا شویم

حسین علیان متولد سال 1360 و علی کلاهدوز متولد سال 1365است. این دو نویسنده برای تألیف دو کتاب دیگر نیز در رابطه با مدیریت کسب‌وکار با یکدیگر همکاری داشته‌اند: «کتاب جامع DBA» و «کتاب جامع MBA». هر دوی این کتاب‌ها در انتشارات فرنام به چاپ رسیده‌اند. همچنین حسین علیان ترجمه‌ی کتاب «جسارت ابراز وجود» از مکس. ‌ای ایگرت را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

جملات برگزیده‌ی کتاب جامع BBA

  • نوآوری، تمایز بین یک رهبر و یک پیرو را مشخص می‌کند. (استیو جابز)
  • تفاوت الماس و ذغال در اینست که الماس توانسته فشارهای وارده را تحمل کند. (ناشناس)
  • مدیریت، بیش از هر چیز، عملی است که در آن هنر، علم و صنعت به هم می‌رسند. (هنری مینتزبِرگ)

در بخشی از کتاب جامع BBA می‌خوانیم

برای اینکه بتوان سازمان را به یک سازمان نوآور تبدیل کرده و از قابلیت‌های نوآوری در آن استفاده کرد، لازم است تا ویژگی‌های در سازمان توسط مدیران ایجاد و تثبیت شوند. سازمان‌های نوآور از استمرار خلاقیت و نوآوری حمایت می‌کنند و این حمایت در راستای نقش فعال مدیران در هدایت فراگرد نوآوری است. در سازمانی نوآور، استراتژی‌ها و فرهنگ سازمان بر پایه حمایت از تفکر خلاقانه و عمل نوآورانه است، این موضوع در واقع اشاره به این دارد که استراتژی‌ها، نگرش‌ها، ارزش‌های مدیران ارشد، خط‌مشی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها و در نهایت انتظارات سازمان و سنجش عملکرد، نوآوری و تفکر خلاق را پذیرفته و به عنوان بخشی مهم مورد توجه قرار می‌دهد.

در سازمان‌های نوآور، ساختار به گونه‌ای تعریف شده که مشوق نوآوری است. در واقع سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا با افزایش انعطاف ساختار خود، زمینه‌های لازم را برای بروز خلاقیت و نوآوری ایجاد کنند. این موضوع در سازمان‌های کوچک و استارتاپ‌ها نمود بیشتری دارد و هم‌چنین راحت‌تر صورت می‌گیرد، اما در سازمان‌های بزرگ بسته به تلاش مدیران می‌توان انعطاف را در ساختار سازمان ایجاد کرد. بخش مهمی از فعالیت‌های خلاق و نوآور سازمان بر عهده واحد تحقیق و توسعه5 یا واحد R&D است که در سازمان‌ها تلاش می‌شود با توجه به این واحدها، استقلال و آزادی عمل لازم به آن‌ها داده شود تا بتوانند به صورت تیم‌ها و گروه‌های وظیفه‌ای مستقل عمل کرده و با استفاده از قابلیت‌های بخش‌های مختلف، به فعالیت در حوزه نوآوری بپردازند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مدیریت عمومی
مدیریت در دنیای مدرن
نقش مدیریت صحیح در موفقیت یک سازمان
تسلط مدیر بر شرایط
وظایف مدیریت
رهیافت‌های گوناگون برنامه‌ریزی
2- سازماندهی
ساختار سازمانی
فرایند سازمان‌دهی
نگرش‌های سنتی سازمان‌دهی
نگرش‌های مدرن سازمان‌دهی
تمرین
فصل دوم: خلاقیت و نوآوری
خلاقیت در سطح فردی
موانع خلاقیت
ویژگی‌های افراد خلاق و سوءتفاهم‌هایی در مورد خلاقیت
تقویت خلاقیت
خلاقیت در سطح سازمانی
هم اندیشی و تفکر جمعی
جو و فرهنگ سازمانی ترغیب خلاقیت
نوآوری
فرایند نوآوری
تداوم نوآوری در سازمان
نقش‌های نوآور در سازمان
موانع نوآوری
تمرین
فصل سوم: بازاریابی
بازاریابی چیست؟
ابعاد بازاریابی
مدیریت بازاریابی
آمیخته بازاریابی و کاربرد آن در مدیریت بازاریابی
ارزش پیشنهادی
ارزش پیشنهادی و مزیت رقابتی
بازاریابی دیجیتال، ورود به قرن 21 ام
بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
اصطلاحات شبکه‌های اجتماعی
روش‌های فعالیت برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
اهداف استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی متداول در بازاریابی
چالش‌های اساسی بازاریابی در دنیای مدرن
بازاریابی بین‌الملل
تمرین
فصل چهارم: مدیریت برند و برندسازی
برند چیست؟
تقسیم‌بندی برند‌ها
مفهوم و اندازه‌گیری ارزش برند
عقاید مشتریان در رابطه با یک برند تجاری
نقش برند در موفقیت بازاریابی
استراتژی هویت بخشی به برند
مزایای رقابتی برای ارزش ویژه بالای یک برند
نام تجاری و نماد ظاهری
گسترش و معروف شدن نام تجاری
مدیریت برند در راستای اجرایی کردن آن
برندینگ شخصی
تمرین
فصل پنجم: مدیریت استرس و فشارهای روانی
تعاریف علمی
رویکردهای مختلف در تعریف استرس
برآورد میزان استرس یک واقعه
تفاوت در ارزیابی شناختی افراد
جنبه‌های روانی- اجتماعی استرس
مدیریت استرس در سطح فردی و سازمانی
هدایت و کنترل استرس
انواع تعارض
نکات تکمیلی
فرسودگی شغلی
مقیاس فشار شغلی
تمرین
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع BBA
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات فرنام
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-622-7736-33-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جامع BBA

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جامع BBA

برای دریافت کتاب جامع BBA و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.