معرفی و دانلود کتاب جامع تمرینات عملکردی: با تمرینات اختصاصی برای رشته‌های ورزشی مختلف

عکس جلد کتاب جامع تمرینات عملکردی: با تمرینات اختصاصی برای رشته‌های ورزشی مختلف
قیمت:
۳۱۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جامع تمرینات عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع تمرینات عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع تمرینات عملکردی: با تمرینات اختصاصی برای رشته‌های ورزشی مختلف

کتاب جامع تمرینات عملکردی نوشته‌ی کریگ لیبنسون با ارائه‌ی تمرینات صحیح و اصولی به مربیان کمک می‌کند تا مهارت ورزشکاران را بهبود ببخشند و از آسیب‌دیدگی آن‌ها جلوگیری کنند. گفتنی‌ست این اثر ذیل مجموعه‌ی «آمادگی جسمانی» به همت انتشارات حتمی منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب جامع تمرینات عملکردی

احتمالاً بسیاری از ما ورزشکاران حرفه‌ای را دیده‌ایم که دچار مصدومیت‌ها و مشکلات بدنی شدید شده‌اند. تصور ما از ورزشکاران حرفه‌ای رسیدن به سلامت کامل جسمی است، اما چه اتفاقی باعث آسیب ورزشکاران می‌شود؟ کتاب جامع تمرینات عملکردی (Functional Training Handbook) اثر کریگ لیبنسون (Craig Liebenson) توضیح می‌دهد که رخ دادن بسیاری از مصدومیت‌ها به این دلیل است که ورزشکاران از تمرینات درست و اصولی استفاده نمی‌کنند. این در حالی‌ست که انجام تمرینات صحیح با همراهی یک مربی توانا و بادانش میسر می‌شود. این کتاب با در نظر گرفتن این امر سعی کرده است تا تمرینات عملکردی مناسب را برای انواع رشته‌های ورزشی در اختیار شما قرار دهد.

شما با کتاب جامع تمرینات عملکردی به سطح کاملاً جدیدی از تمرینات بدنی دست می‌یابید که سلامت مادام‌العمر، تحرک و توسعه‌ی بدنی و پیشرفت ورزشی را برای‌تان به ارمغان می‌آورد. این راهنمای عملی، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های ورزشی خاص و اصول کلیدی را ارائه می‌کند و به مربیان و ورزشکاران این امکان را می‌دهد که شاگردان خود را در اوج سلامت نگه‌ دارند. با این کتاب انقلابی در رشته‌ی ورزشی خود به راه بیندازید. عملکرد ورزشی خود را به‌شدت بهبود ببخشید، آسیب‌دیدگی را درمان کنید و مانند الگوهای ورزشی‌تان تمرین کنید.

همان‌طور که گفته شد، کتاب جامع تمرینات عملکردی اثر کریگ لیبنسون سعی کرده است تا تمامی ورزش‌های حرکتی را در خود جای بدهد. هدف اصلی کتاب ایجاد پلی میان توان‌بخشی و تمرینات بهبود عملکردی است. به عبارت روشن‌تر می‌توان گفت که اهمیت این کتاب در ارائه‌ی تمریناتی است که بر تداوم توانایی و مهارت ورزشی افراد تأکید دارد. شاید در ابتدا تمرینات این کتاب دشوار به نظر برسند، اما به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با انجام روزمره‌ی آن‌ها بتوانید خود را برای هر شرایطی آماده نگه ‌دارید. در بسیاری از مصدومیت‌ها که در زمان مسابقات روی می‌دهند، ورزشکاران به دلیل فشار بسیار زیاد مسابقه و آمادگی کم بدنی دچار آسیب‌های جدی شده‌اند. یا بسیاری از افراد زودتر از چیزی که انتظارش را داشته‌اند عمر ورزشی خود را به پایان رسانده‌اند. برای جلوگیری از چنین امری، مطالعه‌ی کتاب حاضر ضروری است.

کتاب جامع تمرینات عملکردی اثر کریگ لیبنسون اشاره می‌کند که اگر ورزشکاران بتوانند خود را با تمرینات کتاب وقف دهند به‌راحتی می‌توانند سلامت جسمانی و روانی خود را در هر شرایطی حفظ کنند. کتاب جامع تمرینات عملکردی اثر کریگ لیبنسون با ترجمه‌ی حمید طباطبایی، محسن تهرانی، علی تهرانی و سحر رسولیان توسط انتشارات حتمی عرضه شده است.

کتاب جامع تمرینات عملکردی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به مربیان ورزشی و ورزشکاران توصیه و پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب جامع تمرینات عملکردی: با تمرینات اختصاصی برای رشته‌های ورزشی مختلف می‌خوانیم

زمانی که با ورزشکاران تمرین می‌شود، این موضوع مهم است که نقاط قوت و ضعف آن‌ها هنگام فعالیت ورزشی در همان زمان شناسایی و ورزشکارانی که در معرض خطر آسیب‌دیدگی هستند، مشخص شوند. تمرین با کیفیت بالا و پیشگیری از آسیب‌دیدگی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و هر دو باید مختص ورزش مدنظر باشند. هدف اولیه باید بهبود آمادگی جسمانی، تکنیک و تاکتیک بازیکنان جهت ورزش خاص آن‌ها به‌علاوه کاهش خطر آسیب‌دیدگی‌ها باشد. معمولاً اگر بار بیومکانیکی بیشتر از تحمل ظرفیت ساختاری باشد، آسیب‌ها رخ ‏می‌دهند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که بار بیومکانیکی خیلی زیاد باشد یا میزان تحمل در برابر بار بیومکانیکی معین کاهش یابد.

معمولاً هنگامی‌که یک جلسه منتخب از بار، بیش از حد زیاد باشد با تأثیر بر ساختار درگیر، منجر به آسیب حاد یا اگر بار بیش از حد در یک دوره زمانی اعمال شود، منجر به آسیب استفاده بیش از حد یا مفرط می‌شود۔ به‌عنوان مثال زمانی‌که بازیکن درگیر با توپ در حال دویدن است بار بیومکانیکی بیش از حد یک مکانیسم آسیب معمول کشش خارجی مچ پا در فوتبالیست ایجاد می‌کند. هنگام آسیب همه وزن بدن فرد بر روی یک پا قرار می‌گیرد و به‌طور جانبی یک تکل مستقیم از حریف روی ناحیه میانی مچ پا یا پایین تر پا دریافت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: اصول و مبانی
فصل 1: رویکرد کاربردی
فصل 2: نقش آمادگی عضلانی اسکلتی در پیشگیری از آسیب در ورزش
فصل 3: پلی برای فاصله بین توانبخشی تا عملکرد
فصل 4: تثبیت کننده عصبی عضلانی پویا: تمرین‌هایی بر اساس مدل‌های حرکت شناسی رشد
فصل 5: فرایند نظارت بالینی و تعیین پیوند کلیدی
فصل 6: ارزیابی عملکردی الگوهای حرکتی معیوب
فصل 7: مبانی تمرین سیستم حرکتی
بخش 2: ملاحظات تمرینی ویژه
فصل 8: بیسبال
فصل 9: بسکتبال
فصل 10: دوچرخه‌سواری
فصل 11: حرکات موزون
فصل 12: فوتبال ایالات متحده
فصل 13: گلف
فصل 14: هاکی
فصل 15: هنرهای رزمی ترکیبی
فصل 16: وزنه‌برداری المپیک
فصل 17: اسکی کردن
فصل 18: فوتبال
فصل 19: شنا کردن
فصل 20: موج‌سواری
فصل 21: تنیس
بخش 3: ملاحظات قدرت و آمادگی جسمانی
فصل 22: ایجاد پایه‌های عملکردی و تمرین‌های مناسب برای خارج از فصل و پیشگیری از آسیب‌دیدگی
فصل 23: دویدن در ورزش
فصل 24: دِد لیفت (لیفت مرده)
فصل 25: ملاحظات خارج از فصل برای بیسبال
فصل 26: ملاحظات خارج از فصل برای بسکتبال
فصل 27: ملاحظات خارج از فصل برای هاکی
فصل 28: راهبردهای تمرینی برای توسعه توان انفجاری در هنرهای رزمی ترکیبی و سایر ورزش‌ها
فصل 29: ملاحظات خارج از فصل برای فوتبال
بخش 4: ملاحظات نواحی خاص
فصل 30: پیشگیری از آسیب در ورزش‌های همراه با دویدن
فصل 31: پیشگیری از آسیب دیدگی زانو در زنان
فصل 32: توانبخشی غیرجراحی شانه با استفاده از زنجیره حرکتی
فصل 33: درمان و پیشگیری از آسیب‌دیدگی‌ها در ورزشکار رشته‌های ورزشی بالای سر
بخش 5: کنترل حرکتی و توسعه ورزشی
فصل 34: اصول توسعه ورزشی
فصل 35: اصول مربیگری – چشم‌انداز کسب مهارت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع تمرینات عملکردی: با تمرینات اختصاصی برای رشته‌های ورزشی مختلف
نویسنده
مترجمحمید طباطبایی، محسن تهرانی، علی تهرانی، سحر رسولیان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات485
زبانفارسی
شابک978-600-355-625-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جامع تمرینات عملکردی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جامع تمرینات عملکردی

برای دریافت کتاب جامع تمرینات عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.