معرفی و دانلود کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی

عکس جلد کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی

امیر رشیدلمیر، حمید رجبی و علی گرزی، سه تن از متخصصان حوزه‌ی تربیت بدنی، کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی را تالیف کرده‌اند که اطلاعات مفیدی را در مورد تمرینات قدرتی در کشتی و نحوه‌ی اجرای آن‌ها عرضه می‌کند. بخش‌هایی از این کتاب را ویلیام جی کرامر و همکارانش به پیشنهاد IOC (کمیته‌ی بین‌المللی المپیک) برای راهنمایی ورزشکاران، مربیان و پزشکان ورزشی نوشته‌اند.

درباره‌ی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی

کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی مطالب ارزنده‌ای را در مورد مفاهیم اساسی و مورد نیاز تمرینات قدرتی و شیوه‌ی به‌کارگیری آن‌ها در طراحی برنامه‌های تمرین در بر می‌گیرد. این کتاب، که به همت متخصصان و محققان علوم ورزشی نگاشته شده است، نکات مورد توجهی را درباره‌ی انواع تمرینات قدرتی کشتی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد و سعی دارد به کشتی‌گیران کمک کند تا در تدوین و اجرای برنامه‌های تمرینی، مؤثر عمل کنند، با استقامت و مهارت بیشتری در مسابقات حاضر شوند و با انجام تمرینات مختلف قدرتی، توان و آمادگی خود را افزایش دهند تا در این ورزش مدال‌آور خوش بدرخشند.

معرفی و دانلود کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی

کتاب پیش رو، نقش تمرینات قدرتی را در آمادگی جسمانی آشکار می‌کند و با ارائه‌ی نمونه برنامه‌های تمرین قدرتی در کشتی، می‌تواند عملکرد کلی کشتی‌گیران را بهبود ببخشد. اگر متغیرهای تمرینی لحاظ شوند و برنامه‌ها متناسب با شرایط فردی هر کشتی‌گیر شخصی‌سازی شوند، می‌توان بهترین نتیجه را در زمین کشتی به دست آورد. همچنین، طبق آمار و تحقیقاتی که در طول سال‌های اخیر منتشر شده است، استفاده از فاکتور زمان در نوشتن برنامه‌های بدنسازی و تمرینات قدرتی، نقش چشمگیری در بهبود عملکرد کشتی‌گیران دارد.

از زمان بندی در تمرینات ورزشی به عنوان یکی از مهم‌ترین متغیرهای برنامه‌نویسی یاد می‌شود. در کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی، انواع تمریناتی که به افزایش چابکی و استقامت بدن کمک می‌کنند، به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته‌اند. اثربخشی این تمرینات، منوط به الگوهای درست حرکتی و ورزشی در طول زمان‌بندی‌های مناسب است. استفاده از منابع انرژی درست و تنوع تمرینات هوازی در زمان‌بندی‌های تعیین شده، در مجموع به آمادگی همه‌جانبه تمامی گروه‌های عضلانی بدن می‌انجامد و قدرت عمومی بدن را بالا می‌برد.

انجام هر یک از تمرینات پیشنهادی کتاب مذکور در چرخه‌های زمانی گوناگون می‌تواند موجبات آمادگی جسمانی بیشتر و تقویت عضلانی را فراهم آورد و به استفاده‌ی بهینه و همزمان از تکنیک، سرعت و قدرت بینجامد. تداوم و تناوب چرخه‌های زمانی از عوامل مهم در زمان‌بندی تمرینی است. کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی به شما می‌آموزد که چگونه برای اجرای بهتر تمرینات روزانه‌ی ورزشی، ساعت‌های فیزیولوژیکی خود را تنظیم کنید تا به اهداف ورزشی‌تان دست یابید. اگر مایلید کارایی برنامه‌های تمرینی را ارتقا دهید و به دنبال اصلاح ساختار تمرینات ورزشی هستید، حتما از آموزه‌های این اثر کمک بگیرید.

این کتاب به همت انتشارات حتمی که ناشر تخصصی کتب علوم ورزشی و تربیت بدنی است، به چاپ رسیده است.

کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی برای چه کسانی مناسب است؟

مربیان کشتی که قصد دارند برنامه‌های تمرینی مناسبی را تدارک ببینند و کشتی‌گیرانی که می‌خواهند شاهد تأثیر مثبت تمرینات قدرتی بر عملکرد خود باشند، مخاطبان این کتاب هستند. کتاب حاضر همچنین شامل اطلاعات مناسبی برای دانشجویان ‌رشته‌های تربیت‌بدنی، علوم ورزشی، حرکت‌شناسی، مربی‌گری و دانشجویان آمادگی جسمانی است.

در بخشی از کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی می‌خوانیم

برنامه‌ی تمرین عمومی یک نیاز مشخص برای شروع کار ورزشکاران است که می‌توان آن را یک برنامه‌ی پایه نامید. برنامه‌ی پایه مجوزی برای ورود تدریجی به فرایندسازی جسمانی است و به مربی بدنساز این امکان را می‌دهد تا بدون وارد کردن فشارهای جسمانی و روانی غیرضروری، درباره‌ی ورزشکار خود آگاهی بیشتری به دست آورد. پیشرفت مناسب (تدریجی) یکی از اصول اساسی در زمان‌بندی تمرین قدرتی است. اشتباه معمول، طراحی برنامه‌هایی است که پایین‌تر یا فراتر از توانایی‌های جسمانی ورزشکار باشد. در شروع یک برنامه‌ی تمرینی هنوز موضوع «خیلی زیاد خیلی زود» بزرگ‌ترین مشکل برنامه است. در مباحث زمان‌بندی، برنامۀ پایه اغلب به معنای مرحله‌ی آماده‌سازی عمومی اولیه در برنامه‌ی تمرین است. طول این نوع تمرین تا حد زیادی به سن، سلامتی و آمادگی ورزشکار بستگی دارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار IOC
پیشگفتار تهیه‌کنندگان
مقدمه
فصل اول: مفاهیم پایه در تمرینات قدرتی
واژه‌شناسی زمان‌بندی سنتی اروپایی
چرخه‌ی بلند
چرخه‌ی متوسط
چرخه‌ی کوچک
تعیین مراحل تمرین برای تعریف چرخه‌ها
انواع واژه‌شناسی مراحل تمرین
تمرین عمومی
تمرین ویژه‌ی ورزش
تمرین ویژه‌ی مسابقه
زمان‌بندی قدرت و توان به روش آمریکایی
مرحله‌ی آماده‌سازی عمومی
برنامه‌های زمان‌بندی خطی
برنامه‌های زمان‌بندی غیرخطی
شروع تمرین قدرتی با یک برنامۀ پایه
فصل دوم: زمان‌بندی تمرینات قدرتی در کشتی
مقدمه
نیازمندی‌های جسمانی
منابع انرژی برای کشتی
تغییر نیازمندی‌های انرژی در طول کشتی
انرژی دردسترس و اجرا
پاسخ‌های اسیدلاکتیکی به کشتی
مفاهیم تمرینی
مبنای نظری تمرین هوازی برای کشتی
برنامه‌ی کشتی
برنامه تمرینی براساس نظر پروفسور بومپا
فصل مسابقه
منابع
واژه‌نامه‌ی حرکات قدرتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-5751-68-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی

برای دریافت کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در کشتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.