معرفی و دانلود کتاب جاناتان مرغ دریایی

عکس جلد کتاب جاناتان مرغ دریایی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جاناتان مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جاناتان مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جاناتان مرغ دریایی

کتاب جاناتان مرغ دریایی نوشته‌ی ریچارد باخ، رمانی کوتاه و پرمعنا درباره‌ی یک مرغی دریایی است که تفاوت‌های زیادی با سایر مرغ‎‌های دریایی دارد و به دلیل همین تفاوت‌ها از سوی اطرافیانش طرد می‌شود. این رمان معروف در گروه پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویوررک تایمز قرار دارد.

درباره کتاب جاناتان مرغ دریایی

کتاب جاناتان مرغ دریایی داستان مرغ دریایی تنهایی است که دوست دارد تندتر و بالاتر از دیگران پرواز کند و به پیشرفت برسد، اما مرغان دریاییِ دیگر از این تغییرات خوششان نمی‌آید و از او دور می‌شوند. مرغان دریایی زندگی‌شان را به خوردن و پرواز کردن محدود کرده‌اند و از پرواز، تنها برای پیدا کردن غذا استفاده می‌کنند؛ اما جاناتان، یک پرنده‌ی معمولی نیست و دوست دارد از پرواز کردن لذت ببرد. او برخلاف باقی مرغان دریایی، به دنبال اهدافی بالاتر و والاتر از خوردن و زنده ماندن است و در این راه ناچار است تمسخر و طردشدگی دیگران را بپذیرد.

ریچارد باخ در کتاب جاناتان مرغ دریایی (Jonathan Livingston Seagull) کشمکش‌های میان خواسته‌های درونی فرد را با توقعات بیرونی جامعه به تصویر می‌کشد. هرکسی در جامعه دوست دارد شخصیتی ویژه و باب‌طبع خودش داشته باشد که در این راه یا باید از توقعات و نظرات جامعه تبعیت کند یا ناگزیر با ملامت‌ها و طردشدگی‌ها کنار بیاید. این کتاب روایت چارچوب‌شکنی‌های نسل جوانی است که به هر ترتیب راهی برای برون‌رفت از قواعد خشک و بسته جامعه پیدا و به آزادی نسبی مورد نظرشان دست پیدا می‌کنند. گفتنی‌ست نازنین بیرانوند این اثر را ترجمه و انتشارات امتیاز آن را منتشر کرده است.

اقتباس سینمایی از کتاب جاناتان مرغ دریایی

فیلم سینمایی جاناتان مرغ دریایی به کارگردانی هارل بارتلت در سال 1973 ساخته و اکران شد.

جوایز و افتخارات کتاب جاناتان مرغ دریایی

  • ترجمه‌شده به بیش از سی زبان زنده‌ی دنیا؛
  • فروش بیش از یک میلیون نسخه تا پایان سال 1972؛
  • جزو فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز برای دو سال متوالی؛
  • رتبه‌ی نخست فهرست پرفروش‌ترین رمان‌های آمریکایی پابلیشرز ویکلی.

نکوداشت‌های کتاب جاناتان مرغ دریایی

  • رمانی کم‌نظیر و پیشگامانه. (بارنز اند نوبل)
  • رمانی پرفروش و شگفت‌انگیز در مدح قدرت فردی و لذت یافتن راه زندگی. (وب‌سایت آمازون)
  • کتاب جاناتان مرغ دریایی درس‌های عمیقی از زندگی به خوانندگانش آموزش می‌دهد. (Invisible Mentor)

کتاب جاناتان مرغ دریایی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب کسانی است که برای رسیدن به هدف خود در زندگی، به یک منبع الهام نیاز دارند تا بدون ترس از قضاوت‌ها و مشکلات موجود به کسی که دوست دارند، تبدیل شوند.

با ریچارد باخ بیشتر آشنا شویم

ریچارد باخ (Richard Bach) متولد 23 ژوئن سال 1936 در آمریکا است. او ایده‌ی نگارش رمان جاناتان مرغ دریایی را به دلیل سابقه‌ی خلبانی‌اش و در اثر پروازهای مکرر در آسمان به دست آورد. او به وسیله‌ی این کتاب پرفروش، میلیون‌ها نفر را تحت‌تأثیر طنازی قلم و خرد دیدگاهش قرار داده است. وی یکی از محبوب‌ترین نویسندگان دنیاست که کتاب‌هایش بیش از 60 میلیون نسخه به فروش رسیده‌اند. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب «زندگی با فرشته‌ی نگهبان من» اشاره کرد که در اکتبر سال 2017 به چاپ رسیده است. او در این کتاب نیز به خواننده کمک می‌کند تا منبع الهام زندگی خود را بیابد و از آن پیروی کند.

از آن جایی که ریچارد باخ در گذشته به خلبانی در نیروهای هوایی آمریکا مشغول بوده، اوقات زیادی را با هواپیما سپری می‌کند. او همچنین یک نمایشگاه دائمی به نام از عکس‌های خودش حین پرواز و از دوران کودکی‌اش دارد. از دیگر آثار ترجمه‌شده‌ی این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «پلی به سوی جاودانگی» و «یگانه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب جاناتان مرغ دریایی می‌خوانیم

صبح بود و خورشید پرتو‌های طلاییِ خود را به موج‌های آرام دریا می‌تاباند. یک قایق ماهی‌گیری در فاصله یک مایلی از ساحل درونِ آب رفت و فرمان صبح‌گاهِ آسمان در دسته پرندگان جلوه کرد، تا جمعیتی از هزاران مرغ‌دریایی برای تکه‌های غذا به رقابت بپردازند. آری، یک روز پُر ‌جنب‌و‌جوشِ دیگر آغاز شده بود. اما آن‌ طرف، خارج از محوطه دور از قایق و ساحل، مرغ‌دریایی، جاناتان لیوینگ‌استون به تنهایی در حالِ تمرین بود. در ارتفاع صد فوتیِ آسمان پاهای پره‌دار خود را جمع کرد، منقارش را بالا برد، و یک قوس پیچشیِ دردناک به بال‌هایش داد.

معنی این قوس پروازی آرام بود، و حالا سرعتش را بر فرازِ اقیانوس کم کرد تا جایی‌که باد صورتش را نوازش می‌داد. مشتاقانه و با تمرکز زیاد چشم‌هایش را تنگ و نفسش را حبس کرد، سپس به اندازه یک اینچ قوس بیش‌تری به بال‌هایش داد اما پرهایش در هم رفتند و او دور خودش چرخید و افتاد. همان‌طور که می‌دانید مرغان‌دریایی هیچ‌وقت نمی‌لغزند و توقف نمی‌کنند. چرخیدن در هوا برای آن‌ها مایه ننگ و آبروریزی است. اما جاناتان لیوینگ‌استون، بدونِ خجالت، دوباره بال‌هایش را قوس داد و سرعتش را کم و کم‌تر ‌کرد و یک‌بارِ دیگر در هوا چرخید و متوقف شد.

آری، او یک پرنده معمولی نبود.بیش‌تر مرغان‌دریایی به خودشان زحمت نمی‌دهند تا علاوه‌بر ساده‌ترین اصول پرواز و اینکه چگونه از ساحل به سمت غذا بروند و دوباره بازگردند، چیزی بیاموزند. برای بیش‌تر مرغان‌دریایی، این غذا خوردن است که اهمیت دارد، نه پرواز کردن! اما جاناتان لیوینگ‌استون، بیش از هر چیز دیگری، عاشق پرواز بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جاناتان مرغ دریایی
نویسنده
مترجمنازنین بیرانوند
ناشر چاپینشر امتیاز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-968336-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جاناتان مرغ دریایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جاناتان مرغ دریایی

برای دریافت کتاب جاناتان مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.